• Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je kazala da svojim 24-časovnim prisustvom na Koridoru 10 želi da pokaže koliko je završetak deonice u Grdeličkoj klisuri, kao i celog Koridora značajan za Vladu Srbije
  • Nije lako, ima problema, ne želim da krijem, ali baš zato želim da, koliko god mogu, svu svoju snagu uložim u njihovo rešavanje kako bismo završili ovaj istorijski posao, kazala je ona za RTS
  • Na brdu u Grdeličkoj klisuri na Koridoru 10 potporni zid dužine 700 metara obrušavao se tri puta od 19. avgusta ove godine
  • Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je početkom septembra izjavio da to brdo „mora biti srušeno“ kako bi se problem rešio, ali je deo stručnjaka ocenio da takvo rešenje nije dobro, jer je i sporo i skupo
foto: nspm

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je da će sledeće sedmice „preseliti“ ministarstvo u Grdeličku klisuru, gde se završava deonica autoputa na Koridoru 10.

foto: Vesna Torović

– Za mene kao resornu ministarku nema prirodnijeg mesta od mesta na kom se ovaj projekat trenutno završava. Čitave naredne nedelje moji saradnici, državni sekretari, pomoćnici ministra i ja bićemo u Grdeličkoj klisuri, tamo ćemo biti i smešteni, i čitavo ministarstvo biće izmešteno na Koridor 10, jer za nas nema važnijeg posla od tog- rekla je Mihajlović.

Ona je za Radio-televiziju Srbije kazala da svojim 24-časovnim prisustvom na Koridoru želi da pokaže koliko je Vladi Srbije značajan završetak ovog projekta.

– Činimo ogromne, nadljudske napore da do kraja godine pustimo za putnički saobraćaj autoput kroz Grdelicu. To je želja svih nas, to je želja svih radnika i firmi koje izvode radove. I nije lako, ima problema, ne želim da krijem, ali baš zato želim i da, koliko god mogu, svu svoju snagu uložim u njihovo rešavanje kako bismo završili ovaj istorijski posao. Želim i da svi vide koliko je građevinski teška ova trasa, ali i kako impresivno izgleda sve što je do sada urađeno- rekla je Mihajlović.

Ministarka je još kazala da želi da se lično uveri u bezbednost tog autoputa.

– Baš zato što je reč o jednom od najtežih gradilišta u ovom delu Evrope, za mene je bezbednost svih koji budu koristili ovaj auto-put od najvećeg značaja. Zato želim da sa stručnjacima obiđem sve deonice u Grdelici kako bih se i lično uverila u bezbednost ove deonice. Nijedan metar autoputa neće biti otvoren ukoliko nije 100 odsto bezbedan“, rekla je Mihajlović.

Ona je dodala da je završetak Koridora 10, odnosno autoputa kroz Grdeličku klisuru, najznačniji  infrastrukturni projekat Srbije u poslednjih nekoliko decenija.

– Srbija će sa završenim Koridorom 10 biti mnogo drugačija od ove koja je danas- rekla je ona.

Na brdu u Grdeličkoj klisuri od  19. avgusta ove godine tri puta se urušavao  potporni zid u dužini od 700 metara.

Ministarstvo građevinarstva podnelo je prijave protiv 16 inženjera, uključujući i inženjere kompanija “Luj Beržer” i “ Azvij”.

Iako je šteta za rušenje potpornog zida oko sedam miliona evra, nije saopšteno ko će platiti, ali u kompaniji Koridori Srbije  tvrde da je „neće platiti građani“.

foto: facebook strana

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je početkom septembra ove godine najavio da će „sporno“ brdo u Grdeličkoj klisuri biti srušeno, kako bi se problem rešio.

-Plan mora da se izmeni i brdo će biti srušeno. U „galerijama“ mora da se kontroliše moguće klizište-precizirao je Vučić prilikom obilaska deonice auto-puta kroz Grdeličku klisuru.

-Završite ovaj posao da građani Srbije budu sigurni i bezbedni- poručio je predsednik  Srbije.

On je naglasio da je “zahvalan onima koji su preuzeli odgovornost, jer je kada je pao potporni zid „vođena negativna kampanja zbog koje mnogi ne žele da se prihvate tog posla”.

Vučić je dodao da deonica u Grdeličko klisuri na kojoj se obrušio potpirni zid treba da bude završena do kraja ove godine.

Pojedini stručnjaci su ocenili da je od početka  na ovim brdu građena pogrešna potpora i da očekuju nova rušenja.

Neki od njih su ocenili da rušenje brda, koje je „predložio“ predsednik Vučič, nije dobro i isplativo rešenje.

-Rušenje tog brda može da potraje i dve decenije. Oni koji to predlažu ne poznaju tu materiju jer se prostom računicom može izračunati da je potrebno oko 7.000 radnih dana, a to je oko 20 godina-rekao je građevinski inženjer Miloš Mitić.

On je dodao da rok za rušenje brda „možda može i da se ubrza“, ali da će onda „posao biti mnogo skuplji, odnosno koštati nekoliko desetina miliona evra“.

Prema njegovim rečima, ni rok za završetak deonice na kojoj se obrušio potporni koji je najavio Vučić nije realan.


POSAO POVEREN „SUMNJIVIM“ FIRMAMA

Vlada Srbije poverila je nazdor na Koridoru 10 konsultantskoj kući „Luj Beržer” iz Sjedinjenih Američkih Država, iako je ta firma na crnoj listi Svetske banke zbog korupcije.

Za radove je zadužena firma “Azvi” iz Španije koja je kasnila dve godine na izgradnji Željevog mosta i još traje sudski spor sa “Mostogradnjom”.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here