More

    ZA VIŠE OD MESEC DANA REKONSTRUKCIJE PRUGE NIŠ – ZAJEČAR POSTAVLJENO SAMO 800 METARA NOVIH BETONSKIH PRAGOVA

    • Iako je ministarka Zorana Mihajlović 25. februara pompezno otvorila radove na rekontrukciji pruge Niš – Zaječar, posle više od mesec dana na toj pruzi nema ni radnika, ni mašina
    • Za sada je postavljeno  samo 800 metara novih betonskih pragova iza železničke stanice u Matejevcu kod Niša, iako je ova pruga duga 108 kilometara
    • Posle poslednja četiri, skoro uzastopna iskliznuća kompozicija koje su na pruzi Niš – Zaječar  prevozile amonijak i fosfornu kiselinu, ministarka Mihajlović  kritikovala je direktore železnica zato što nisu ranije reagovali i najavila da će smenjivati sve one za koje se utvrdi da su odgovorni ili ako radovi ne krenu na vreme
    • U “Infrastrukturi železnica Srbije”  tvrde da se radovi odvijaju u skladu sa predviđenom dinamikom i da se do sada mahom radilo na pripremi, jer je ovaj pravac, zbog velikog broja krivina, izuzetno zahtevan
    • Stručnjaci sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu tvrde da se saobraćaj na pruzi Niš – Zaječar, dok nije blokiran, odvijao u potpuno neregularnim uslovima i bez ikakve dozvole
    foto: Ministarstvo saobraćaja

    Prošlo je više od mesec dana otkako je zvanično počela rekonstrukcija dotrajale pruge Niš -Zaječar, ali je do sada, od 108 kilometara ove pruge, postavljeno  samo 800 metara novih betonskih pragova iza železničke stanice u Matejevcu.

    Ministarka saobraćaja, građevine i infrastrukture Zorana Mihajlovič otvorila je 25. februara radove na pruzi Niš – Zaječar posle poslednja četiri, skoro uzastopna iskliznuća kompozicija koje su ovom prugom prevozile amonijak, fosfornu kiselinu i slične opasne materije.

    Zbog opasnosti po zdravlje ljudi i životinja meštani sela Jasenovik, kog kojeg su iskliznule cisterne sa amonijakom, pretili su blokadom pruge, pa je resorna ministarka 14. februara označila  prekid svakog saobraćaja i najavila da će biti intenzivni radovi na rekonstrukciji ove pruge.

    Ministarka Mihajlović tada je kritikovala i direktore železnica zato što nisu ranije reagovali, i najavila da će smenjivati sve one za koje se utvrdi da su odgovorni ili ako radovi ne krenu na vreme.

    Međutim, na mestu, gde je pompezno najavljena rekonstrukcija, sada nema ni radnika, ni mašina. Deo pruge koji je iskopan u okviru svečanog početka radova, vraćen je na staro mesto.

    Mesec dana od zvaničnog početka radova tek je izabran izvođač, koji još i nije na terenu, a ugovor je potpisan prošle nedelje sa privrednim društvom za građenje, remont i održavanje pruga ZGOPNovi Sad i Saobraćajnim institutom CIP.

    U “Infrastrukturi železnica Srbije”  tvrde da se radovi odvijaju u skladu sa predviđenom dinamikom i da se do sada mahom radilo na pripremi, jer je ovaj pravac, zbog velikog broja krivina, izuzetno zahtevan.

    -Radovi će biti intenzivirani od 1. aprila, nakon što izvođač radova bude uveden u posao. Prilikom početka rekonstrukcije ove pruge upoznali smo javnost i predstavnike medija sa time da je pruga Niš – Zaječar karakteristična i po tome što je jedna od retkih u Evropi sa radijusima krivina od 240-250 metara, a ima ih preko 60, pa smo tada i najavili da će u sklopu rekonstrukcije biti neophodno da se veliki deo ovih krivina preprojektuje, kako bi se radijusi krivina povećali na najmanje 300 metara-saopšteno je iz Infrastrukture železnica Srbije

    Oni su dodali da će radovi na rekonstrukciji pruge Niš – Zaječar biti znatno vidljiviji sa početkom građevinske sezone.

    Ranije je najavljeno da radovi na rekonstrukciji ove pruge treba da budu završeni do kraja avgusta sledeće godine.


    SAOBRAĆAJ NA PRUZI NIŠ-ZAJEČAR ODVIJAO SE NA DEFORMISANIM KOLOSECIMA

    Stručnjaci sa Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu tvrde da se saobraćaj na pruzi Niš – Zaječar, dok nije blokiran, odvijao u potpuno neregularnim uslovima i bez ikakve dozvole.

    -Koloseci su bili deformisani, pola eksera nije bilo, kao ni pribora koji vezuju prag i šine. To je bio trulež preko kojeg nije smelo da se vozi. Iako i nadležno preduzeće priznaje da je od izgradnje pruga trebalo već tri puta da se rekonstruiše, to se dogodilo tek kada su cisterne ispadale iz šina a građani najavili proteste-kažu oni.

    POSTAVI KOMENTAR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Slični tekstovi