• Vladica Đurđanović, doskorašnji direktor niškog aeroroma „Konstantin  Veliki“, demantuje tvrdnje predsednika Srbije Aleksandra Vučića da je Viz er nedavno obustavio liniju od Niša do Malmea u Švedskoj zbog „nedovoljne popunjenosti svojih letova“
  • Linija Niš- Malme je uvek bila odlično popunjena i koeficijent popunjenosti putničke kabine se kretao izmedju 90 i 95 odsto na godišnjem nivou, kaže Đurđanović
  • Viz er je prilikom dolaska u Niš imao ambiciozne planove, među kojima i da do kraja sledeće godine na aerodromu „Konstantin Veliki“ bazira jedan avion, kaže on
  • Đurđanović kaže da ne zna konkretni razlog obustave ove linije, ali da je „bilo kakvo ograničenje broja putnika u suprotnosti sa planovima razvoja svake avio- kompanije, te je normalno je da ona ode tamo gde njen razvoj ruta neće biti uslovljen“
  • Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić prethodno su, na indirektan ili direktan način, kazali da je u ugovoru između Vlade Srbije i francuskog Vansi erporta, kojim se toj kompaniji u koncesiju daje  beogradski aerodrom „Nikola Tesla“, predviđeno ograničenje broja putnika na niškom i drugim aerodromima u radijusu od 230 kilometara od Beograda
foto: sajt fly for niš

Vladica Đurđanović, doskorašnji direktor niškog aeroroma „Konstantin  Veliki“, demantovao je tvrdnje predsednika Srbije Aleksandra Vučića da je Viz er nedavno obustavio liniju od Niša do Malmea u Švedskoj jer nije imao popunjene avione.

– Malme je prva linija koju je Viz er pokrenuo i, s obzirom na veliku dijasporu u Švedskoj iz ovih krajeva, linija je uvek bila odlično popunjena i koeficijent popunjenosti putničke kabine se kretao izmedju 90 i 95 odsto na godišnjem nivou. Takva popunjenost je i na ostalim linijama Viz-a iz Niša- kaže Đurđanović.

Vučić je prošlog vikenda kazao da je mađarska lou kost kompanija donela odluku o obustavljanu rute od Niša do Malmea od 7. januara sledeće godine zbog „nedovoljne popunjenosti svojih letova“, dodajući da u protivnom ona „svoj  biznis ne bi napuštala nikada“.

Vučić  je dodao da uprkos takvoj vesti „ljudi u Nišu ne treba da brinu“ jer će država, „uložiti mnogo više novca“ u ovaj aerodrom, koji je, inače, početkom avgusta besplatno preuzela od grada.

Đurđanović  kaže da ne zna konkretni razlog obustave ove linije, ali da je „bilo kakvo ograničenje broja putnika u suprotnosti sa planovima razvoja svake avio- kompanije, te je normalno je da ona ode tamo gde njen razvoj ruta neće biti uslovljen“.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić prethodno su, na indirektan ili direktan način, „priznali“ da je u ugovoru između Vlade Srbije i francuskog Vansi erporta, kojim se toj kompaniji u koncesiju daje beogradski aerodrom „Nikola Tesla“, predviđeno da svi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok „Nikola Tesla“ ne dostigne 12 miliona.

Odmah po zaključenju koncesionog ugovora, u martu ove godine, započeo je postupak državnog preuzimanja niškog aerodroma, koji od 2014. godine beleži poslovnu ekspanziju i vanredni rast broja putnika- od 1335, koliko ih je imao te godine, do 331.582, koliko ih je bilo 2017. Takav rast ga je te godine svrstao na drugo mesto u Evropi u grupi aerodroma do pet miliona putnika godišnje.

– Viz er je pre nego što je i bilo reči o ovoj koncesiji ili prenosu vlasništva i upravljanja aerodromom sa grada na državu, imao ambiciozne planove u Nišu. U toku 2014. godine, tadašnji gradonačelnik Zoran Perišić i direktor Regionalne razvojne agencije Jug Bojan Avramović  su sa Viz erom, kao uslov za pokretanje linija te kompanije iz Niša, dogovorili dinamiku opremanja aerodroma do kraja 2018. godine. Prema dogovoru, cilj svih tih investicija  nije bio samo omogućavanje sletanja i poletanja aviona tokom celog dana i u svim vremenskim uslovima, nego i baziranje jednog aviona Viz era na aerodromu već naredne godine- kaže Đurđanović.

On precizira da je tada dogovorena nabavka vozila za odledjivanje aviona, ograđivanje aerodroma po standardu, nabavka stepenica, nabavka savremenih rengena za pregled putnika i prtljaga, ugradnja opreme za precizni instrumentalni prilaz aviona Kategorije 1- ILS i prilazna svetla, kao i obučavanje i sertifikovanje dovoljno osoblja po odgovarajućim standardima. Sve što je dogovoreno aerodrom je ispunio, izuzev prilaznih svetala, koja bi po planu trebalo da budu završena do kraja ove godine.

Viz er nije saopštio konkretne razloge za obustavljanje linije Niš- Malme, već je naveo da  „stalno prati učinak svojih avio- linija kako bi najpopularnije destinacije bile dostupne po najnižim cenama karata“.

Ovo je druga linija iz Niša koju mađarski loukoster obustavlja, pošto je u martu ove godine suspendovao liniju do Ajndhovena, što je, međutim, jasno obrazložio „komercijalnim razlozima“.

Prema pisanju specijalizovanog portala Ex- Yu Aviation, Viz er će u bliskoj budućnosti smanjiti broj letova na nekoliko aerodroma u državama bivše Jugoslavije, tako što će celogodišnje rute postati sezonske, a jedino će potpuno ukinuti liniju Niš- Malme.

Ipak, kako navodi portal, ova kompanija će sredinom sledećeg meseca uvesti novu liniju iz Niša, do Beča.

Iz Prištine će, pak, biti uvedene tri nove linije- za Memingen, Bazel i Dortmund, koje sada postoje na niškom aerodromu, tako da nije isključeno da se postavi pitanje njihovog opstanka.


AKO SE POVEĆAJU AERODROMSKE TAKSE, RAJAN ER ĆE OBUSTAVITI LETOVE I NAPLATITI ŠTETU

– Rajaner po dosadašnjim iskustvima ne trpi ucene i menjanje ugovorenih parametara. U slučaju povećanja aerodromskih taksi, odgovor Rajan-a može biti radikalan- obustava letova i naplata štete sudskim putem. Naravno, nema razloga da Rajan već sledeće godine ne poleti sa beogradskog aerodroma- kaže Vladica Đurđanović, odgovarajući na pitanje kako bi ova irska lou kost kompanija mogla da reaguje ukoliko se na niškom aerodromu, nakon preuzimanja od strane države, povećaju aerodromske takse, što je najavljivano iz Ministarstva saobraćaja.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here