• Iako deceniju unazad brojni napori da nacionalna avio kompanija leti sa aerodroma „Kontantin Veliki“ nisu urodili plodom, sada je sasvim realno da Er Srbija to učini ukoliko bude doneta takva politička odluka, ocenio je Bojan Avramović, doskorašnji direktor Regionalne razvojne agencije Jug
  • Dolazak Er Srbije u Niš bila bi i dobra i realna politička odluka, jer Er Srbijom sada upravlja isključivo država Srbija pošto se Etihad ervejz povukao iz menadžmenta, rekao je Avramović za Danas
  • Analize koje smo radili pokazale su da bi linija Er Srbije Niš- Pariz, bez obzira na cene karata, bila isplativa, rekao je on
  • Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prošlog petka je saopštio da se pregovara sa Er Srbijom da „uvede pojedine letove iz Niša za različite svetske destinacije“
  • Srpski nacionalni avio prevoznik ne leti iz Niša od 2009. godine, a i pre toga je to činio samo sporadično, uz „dežurno“ obrazloženje da linije sa aerodroma „Konstantin Veliki“ nisu isplative
  • Prethodni nacionalni avio- prevoznik, Jat ervejz, poslednji put je u kontinuitetu leteo sa niškog aerodroma od 2004. do 2007. godine, a svoju poslednju liniju je ugasio pre skoro deset godina.
sajt er-Srbija

Iako čitavu deceniju unazad brojni napori da nacionalna avio kompanija leti sa aerodroma „Kontantin Veliki“ nisu urodili plodom, sada je sasvim realno da Er Srbija to učini, ukoliko bude doneta takva politička odluka, ocenio je Bojan Avramović, doskorašnji direktor Regionalne razvojne agencije Jug.

RRA Jug kroz studije i elaborate uređuje poslovanje niškog aerodroma  u redovnom saobraćaju i određuje cene aerodromskih usluga.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prošlog petka je saopštio da se pregovara sa Er Srbijom da „uvede pojedine letove iz Niša za različite svetske destinacije“ i dodao da je „uveren da će to biti velika i veoma značajna novost“.

Prema njegovim rečima, niški aerodrom će kada koncesionar Vansi erport preuzme beogradskog „Nikolu Teslu“ „praktično biti glavni srpski aerodom“, a država će u njega „uložiti mnogo više novca nego do sada“.

– Dolazak Er Srbije u Niš je pitanje političke volje, odnosno političke odluke, što uopšte ne mora biti loše, ukoliko je takva odluka dobra, a ova to jeste. Odluka je i realna jer Er Srbijom sada upravlja isključivo država Srbija, pošto se Etihad ervejz povukao iz menadžmenta- rekao je Avramović za Danas.

On je kazao da su i doskorašni direktor niškog aerodroma Vladica Đurđanović i on razgovarali sa Er Srbijom da leti iz Niša, ali da takva odluka do sada nije doneta.

– Analize koje smo radili za sve linije sa niškog aerodroma jasno su pokazale da bi, recimo, linija Er Srbije do Pariza, bez obzira ne cenu karte, bila popunjena i isplativa. To bi mogla da bude i linija do Frankfurta- rekao je on.

Avramović je dodao da je pogrešan utisak u javnosti da sa niškog aerodroma lete samo lou kost kompanije- Rajaner i Viz er.

– Iz Niša godinu i po dana leti i švajcarska nacionalna kompanija Svis erlajns, inače deo grupe Lufthanze, koja ima odlične rezultate i veoma je zadovoljna komercijalnim efektima- rekao je on.

Zvaničnici grada Niša i niškog aerodroma prethodno su saopštavali da su razgovore sa predstavnicima Er Srbije vodili od 2014. godine, te da je početna ideja bila uspostavljanje linije Niš- Beograd, što je „praksa izmedju gradova unutar mnogih država“. Prema njihovim objašnjenjima, ideja nije realizovana jer je Er Srbija „izrazila sumnju u rentabilnost takve linije“.

Srpski nacionalni avio prevoznik, inače, ne leti iz Niša od 2009. godine, a i pre toga je to činio samo sporadično, uz „dežurno“ obrazloženje da linije sa aerodroma „Konstantin Veliki“ nisu isplative.

Prethodni nacionalni avio- prevoznik, Jat ervejz, poslednji put je u kontinuitetu leteo sa niškog aerodroma od 2004. do 2007. godine, a svoju poslednju liniju, do Ciriha, ugasio je 2009.

Uprkos drugačijim najavama više srpskih zvaničnika, medju kojima je prednjačio tadašnji resorni ministar Velimir Ilić, kao i spremnosti države na subvencije Jat-u za letove iz Niša, nove linije nisu uspostavljene.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here