- Trideset radnika Aerodroma koji sada rade na određeno vreme moraće da dobije otkaz do 31. avgusta ako Vlada ne bude dala saglasnost za njihovo zaposlenje „za stalno“
- Osamnaest radnika koji rade na određeno vreme preko Agencije moraće da bude otpušteno već krajem ovog meseca ukoliko se ne sklopi novi ugovor sa Agencijom, koji će zavisiti pre svega od toga da li će Agencija imati novca da finansra njihovo dalje angažovanje
- Od deset radnika zaposlenih na određeno vreme bez saglasnosti Vlade, a kojima u toku ove godine ističu ugovori, troje je već dobilo otkaz
- Niški aerodrom, koji sada ima 120 radnika, uskoro bi mogao ostati bez čak 58 radnika, odnosno polovine zaposlenih, što bi predstavljalo perfidno ubijanje ovog aerodroma, ocenili su izvori Medijske kutije

Vlada Srbije još nije dala saglasnost za stalno zaposlenje 30 radnika Aerodroma „Konstantin Veliki“ čiji ugovori o radu na određeno vreme ističu do kraja sledećeg meseca, iako je aerodrom takvu saglasnost tražio pre više od dva meseca, saopštili su dobro informisani izvori Medijske kutije.
Naši izvori preciziraju da je Niški aerodrom od nadležne Komisije Vlade Srbije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje zatražio saglasnost za njihovo stalno zaposlenje još 17. maja. Prema proceduri, zahtev je upućen Gradu, koji ga je prosledio Vladinoj Komisiji.
Ova Vladina Komisija odlučuje do 25. u mesecu. Na sajtu Vlade ne postoji informacija da je o ovom zahtevu Komisija odlučivala.
Niški aerodrom je, inače, ovoj Vladinoj komisiji nedavno uputio i zahtev za zaposlenje na određeno vreme 18 radnika koji sada rade preko Agencije za ustupanje ljudskih resursa, a Grad do sada nije rešio njihovo finansiranje.
– Njihovi ugovori ističu već krajem ovo meseca, ali će to da li će oni ostati na poslu zavisiti od Agencije, odnosno od toga da li će ona imati novca da se ovakvo angažovanje nastavi- rekli su naši izvori.
Gradsko veće je, inače, sa dnevnog reda sednice održane 15. juna skinulo prethodno najavljeno odlučivanje o izmeni planova poslovanja javnih preduzeća, među kojima je bila i izmena plana JP „Aerodrom Niš“. Ta izmena plana trebalo je da omogući povećanje iznosa budžetskih sredstava za Agenciju i obezbedi ostanak ovih radnika na aerodromu.
Naši sagovornici kažu da je sada u problemu i deset radnika Aerodroma zaposlenih na određeno vreme bez saglasnosti Vlade, čiji ugovori o radu, zaključeni na period od dve godine, ističu u toku ove godine.
Otkaz je već dobilo troje, a ista „sudbina“ u narednom periodu čeka još sedmoricu radnika.
– Prioritet je stalno zaposlenje 30 radnika koje zavisi od saglasnosti Vlade. Ukoliko ne dobijemo takvu saglasnost, ali i ukoliko ostanemo bez radnika koji su zaposleni preko Agencije ili su zaposleni na određeno vreme bez saglasnosti Vlade- funkcionisanje aerodroma može ozbiljno biti dovedeno u pitanje- rekli su naši sagovornici.
Oni podsećaju da Niški aerodrom sada ima 120 radnika, koje su odobrili Skupština grada i Gradsko veće, ali da bi to značilo da najkasnije do 31. avgusta ističu ugovori za čak polovinu zaposlenih, odnosno njih 58, od kojih samo za njih deset nije potrebna saglasnost Vlade ili Grada za produženje radnog odnosa.
– Pošto je za opsluživanje sadašnjeg broja putnika i linija neophodno tih 120 radnika, drastično smanjenje tog broja predstavljalo bi tiho i perfidno ubijanje Aerodroma- rekli su izvori Medijske kutije.
Vlada Srbije i gradonačelnik Niša Darko Bulatović ranije nisu odgovorili na novinarska pitanja vezana za odlaganja davanja saglasnosti na produženje zaposlenja radnicima na Niškom aerodromu.
Imovina i osnivačka prava Aerodroma Niš su, inače, besplatno ustupljeni Republici 22. juna ove godine odlukom Skupštine grada, a na predlog Gradskog veća i preporuku Vlade Srbije.
Republički i gradski funkcioneri su takvu odluku obrazlagali tvrdnjom da Aerodrom posluje sa gubitkom, a da Grad nema sredstva za finansiranje njegovog funkcionisanja i razvoja, što Republika navodno planira.
U Zaključku Vlade u kojem se preporučuje besplatno preuzimanje Aerodroma od strane države, međutim, navedeno je da ona neće obavezno preuzeti postojeće obaveze Grada i Aerodroma, već će ih preuzimati „eventualno“.
Posle predloga Gradskog veća o besplatnom ustupanju Aerodroma državi započeli su građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative Ne damo niški aerodrom.
Na protestima je izražena sumnja da država želi da preuzme vlasništvo i upravljačku kontrolu nad Niškim aerodromom, koji od 2014. godine doživljava poslovnu ekspanziju, kako bi ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Aerodroma „Nikola Tesla“, kompanije Vansi erport.
Nakon više suprotstavljenih izjava, republički zvaničnici su „priznali“ da je u koncesionom ugovoru sa Vansijem predviđeno da aerodromi u Srbiji, u prečniku od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje, sve dok „Nikola Tesla“ ne bude dostigao 12 miliona putnika.