More

    U BEOGRADU POTPISAN UGOVOR O POKLANJANJU NIŠKOG AERODROMA DRŽAVI, DETALJI NEPOZNATI

    • Prenosom upravljanja na Vladu Srbije biće omogućeno normalno funkcionisanje niškog aerodroma, dalje investicije i njegov razvoj, kako bi i u budućnosti bio jedan od vodećih u ovom delu regiona, rekla je resorna minstarka Zorana Mihajlović prilikom potpisivanja
    • Ministarka Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović nisu saopštili detalje ugovora, pa ni deo o budućim obavezama Republike prema Gradu i Aerodromu
    • U Zaključku Vlade, donetom u martu ove godine, a kojim je „preporučeno“ besplatno ustupanje niškog aerodroma državi, navedeno je da su sve obaveze Republike prema Aerodromu i Gradu „eventualne“
    • I u današnjem saopštenju ministarka Mihajlović ponavlja da je Republika Srbija u prethodne četiri godine pomogla Niški aerodrom sa ukupno 9,8 miliona evra, od čega je 3,6 miliona evra pomoć u novcu i opremi, što demantuju finansijski izveštaji Aerodroma
    foto: sajt Ministarstva saobraćaja

    Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović potpisali su danas ugovor o besplatnom prenosu osnivačkih prava niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ sa grada na državu, čime je država preuzela upravljanje aerodromom.

    – Aerodrom Niš od strateškog je značaja za Srbiju, kao alternativni aerodrom beogradskom, i rezervni centar kontrole letenja iz sistema SMATSA, zahvaljujući novom tornju kontrole leta koji ćemo izgraditi u Nišu. Prenosom upravljanja na Vladu Srbije, biće omogućeno normalno funkcionisanje niškog aerodroma i obezbeđena sredstva za investicije koje će omogućiti dalji razvoj ovog aerodroma, kako bi i u budućnosti bio jedan od vodećih u ovom delu regiona- rekla je Mihajlović prilikom potpisivanja, a prenosi sajt Ministarstva.

    Mihajlović je još kazala da je Vlada Srbije odluku o prenosu osnivačkih prava sa javnog preduzeća  “Aerodrom Niš” na Republiku Srbiju donela  „nakon višegodišnjih molbi Grada Niša i menadžmenta aerodroma da pomogne dalji rad i razvoj niškog aerodroma, s obzirom na to da Grad Niš, kao vlasnik aerodroma, ne raspolaže neophodnim finansijskim sredstvima“.

    Mihajlović i Bulatović ni danas nisu saopštili detalje ugovora, pa ni njegovog dela o budućim obavezama Republike prema Gradu i Aerodromu, što su zahtevali deo javnosti i medija i niška opozicija.

    Prema dostupnim informacijama, ne postoji nijedan dokument u kojem se precizno definišu obaveze Republike prema Aerodromu, posebno ne one u pogledu investiranja, kao ni njene obaveze prema Gradu, naročito ne one o potencijalnom preuzimanju gradskog duga za „aerodromsko“ zemljište koje mu je Ministarstvo odbrane ustupilo u vlasništvo 2009. godine.

    U Zaključku Vlade, donetom u martu ove godine, a kojim je „preporučeno“ besplatno ustupanje niškog aerodroma državi, navedeno je da su obaveze budućeg  republičkog „aerodromskog operatera“, u pogledu preuzimanja dela ili celokupnog operatorskog poslovanja „eventualne“. Ime budućeg operatera se ne navodi.

    U Zaključku se još navodi da je preuzimanje obaveza Grada Niša koje proističu iz njegovog ugovora sa Ministarstvom odbrane vezanog za zemljište takođe samo „eventualno“.

    Ugovorom je predviđena obaveza Grada da Ministarstvu odbrane do 2020. godine isplati oko 60 miliona evra za vlasništvo nad zemljišta ukupne površine 157 hektara koju je Grad do sada „izvršio sa manje od jedan odsto“.

    Gradonačelnik Bulatović ni na sednici Skupštine grada, održanoj 22. juna, na kojoj je doneta odluka o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma na Republiku, nije konkretno odgovorio na pitanja opozicionih odbornika da li postoje bilo kakve pisane garancije će Republika prihvatiti dosadašnje obaveze Aerodroma i Grada.

    Republički zvaničnici do sada su davali isključivo usmena obećanja o ulaganjima i drugim obavezama Republike.

    Ministarka Mihajlović je, tako, kazala da će Vlada u Niški aerodrom „uložiti deset miliona evra“, a pre svega u novi toranj, infrastruktru i bezbednost.

    Ona kazala da će Aerodromu “ostati zaposleni, broj linija i cene aerodromskih usluga”.

    Prema njenim rečima, ovakva ulaganja će između ostalog „doprineti povećanju broja putnika i uvođenju novih linija“.

    Na preporuku Vlade Srbije, Gradsko veće Niša je 30. marta usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.

    Odmah posle usvajanja takve odluke započeli su građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, na kojima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Beogradskog aerodroma, francuske kompanije Vansi erport.

    Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja.


    KOLIKO JE DRŽAVA ZAISTA ULOŽILA U NIŠKI AERODROM?

    U današnjem saopštenju, ministarka Mihajlović ponavlja se da je Republika Srbija u prethodne četiri godine, kako se navodi, pomogla Niški aerodrom sa ukupno 9,8 miliona evra, od čega je 3,6 miliona evra pomoć u novcu i opremi koju je Aerodrom „Konstantin Veliki“ dobio od vazduhoplovnih preduzeća i institucija u vlasništvu države.

    Godišnji finansijski izveštaji Niškog aerodroma, koje su analizirali stručnjaci Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, kao i sagovornici Medijske kutije koji raspolažu podacima o ulaganju u „Konstantina Velikog“, tvrde da država 2014, 2015, 2016. i 2017, kao i prvom kvartalu ove godine, nije subvencionisala aerodrom „Konstantin Veliki“ ni sa jednim dinarom, a posebno ne sa 3,6 miliona evra u novcu i opremi.

    Od 2014. do danas u aerodromskim dokumentima ne postoji državno ulaganje u novcu, već samo u opremi, i to od strane Beogradskog aerodroma, u ukupnom iznosu od oko šest miliona dinara, kazali su oni.

    Prema njihovim rečima, nedopustivo je da ministarka Mihajlović u „ulaganja države“ u Niški aerodrom  ubraja investicije SMATSA- koja je  nezavisna i finansira se od avio kompanija koje joj plaćaju troškove preleta, kao i troškove granične policije i carine koje postoje na graničnom prelazu na aerodomu.

    POSTAVI KOMENTAR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Slični tekstovi