• Na suđenju za nesreću na pružnom prelazu u Donjem Međurovu, u kojoj je osmoro ljudi poginulo a više od 20 povređeno, sudski veštak za saobraćaj Dragan Marković kazao je da je “analizom dostupnih podataka ustanovio da postoje dva bitna propusta mašinovođe koja su doprinela da se nesreća dogodi”
  • Veštak Marković je danas, objašnjavajući propuste mašinovođe, čije ime nije saopšteno, naveo da se voz koji se sudario sa autobusom „Niš-ekspresa” kretao u staničnom području brzinom od 60,3 kilometra na čas, a da je ograničenje bilo 50 kilometra, kao i da mašinovođa prilikom nailaska na pružni prelaz nije više puta koristio sirenu, a bio je obavezan
  • Za nesreću, koja se dogodila 21. decembra prošle godine, za sada je okrivljen isključivo vozač „Niš-ekspresa” Milan Zdravković (31), koga Osnovno javno tužilaštvo tereti za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja i traži maksimalnu zakonsku kaznu od osam godina zatvora
foto: m.k.

Na suđenju za nesreću na pružnom prelazu u Donjem Međurovu, u kojoj je osmoro ljudi poginulo a više od 20 povređeno, sudski veštak za saobraćaj Dragan Marković kazao je da je “analizom dostupnih podataka ustanovio da postoje dva bitna propusta mašinovođe koja su doprinela da se nesreća dogodi”.

Suđenje pred Osnovnim sudom u Nišu nastavljeno je danas, a okrivljeni je vozač „Niš-ekspresa” Milan Zdravković (31), koga Osnovno javno tužilaštvo tereti da je izazvao nesreću u Donjem Međurovu 21. decembra 2018. godine.

Tužilaštvo je za njega zatražilo maksimalnu zakonsku kaznu za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja koja iznosi osam godina zatvora.

Veštak Marković je danas, objašnjavajući prvi propust mašinovođe, čije ime nije saopšteno, naveo da se voz koji se sudario sa autobusom „Niš-ekspresa” kretao u staničnom području brzinom od 60,3 kilometra na čas, a da je ograničenje na mestu nesreće bilo 50 kilometra na sat.

On je kao drugi propust naveo da mašinovođa prilikom nailaska na pružni prelaz nije više puta koristio sirenu, a bio je obavezan da to učini.

– Analiza je pokazala da do udesa ne bi došlo da se se mašinovađa kretao propisanom brzinom jer bi autobus 13 sekundi pre nailaska voza prešao pružni prelaz. Takođe, da je više puta koristio sirenu, siguran sam da bi to upozorilo vozača autobusa i putnike i da bi došlo do sasvim drugačijeg razvoja situacije- ocenio je Marković.

On je dodao da je činjenica da je autobus prešao preko pružnog prelaza bez zaustavljanja, samo sa smanjenom brzinom na osam kilometra na čas, i da je mašinovođa pri toj brzini autobusa mogao da uoči da se on nije zaustavio u zoni pružnog prelaza koja je opasna za saobraćaj.

Na današnjem ročištu nije bilo reči o Zdravkoviću, koji, kako saopštavano ranije,  prilikom prolaska pored saobraćajnih znakova “andrejin krst” i “stop“ nije zaustavio autobus, a morao je to da učini.

Suđenje se nastavlja  29. januara, kada će, kako je najavljeno, odbrana optuženog i oštećenih imati prilike da postavlja pitanja veštaku Markoviću u vezi sa njegovim nalazom.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here