• Milovanović je početkom prošlog meseca za više od 195 miliona evra prodao „Kopernikus tehnology“ kompaniji „Telekom“, čiji je većinski vlasnik država, a početkom ovog meseca kupuje privatnu „Antena grupu“, za oko 180 miliona evra, preko of- šor kompanije na Kipru
  • NUNS I NDNV  su ocenili da je reč o unapred smišljenom mehanizmu da SNS postane vlasnik TV Prva i O2 i da ovakva transakcija danas predstavlja jednu od najvećih medijskih, političkih i ekonomskih afera u Srbiji
  • „Dosta je bilo“ je pozvala Tužilaštvo za organizovani kriminal da sprovede istragu kako bi hitno procesuiralo odgovorne za štetu nanetu građanima, koji su „opljačkani za skoro 200 miliona evra“
  • Predsednica Vlade Ana Brnabić je kazala da „ne vidi razlog zašto bi Vlada preispitala odluku Telekoma u vezi preuzimanja Kopernikusa“, jer se „Telekom bori za tržište“
  • .Rešenjem Komisije za zaštitu konkurencije, kojim se “Telekomu” odobrava transakcija, demantovani su podaci da „Kopernikus“ ima 200.000 korisnika, kako je „Telekom“ saopštio pri kupovini
  • Prema pisanju „Istinomera“, „Kopernikus“ ima samo  39.741 korisnika, tako da je “Telekom” platio ovom kablovskom operatoru 4.900 evra po korisniku, a ne 1.000 evra, kako se tvrdilo

Kupovina kompanije „Antena grupa“, u čijem su sastavu i TV Prva i O2, od strane Srđana Milovanovića, doskorašnjeg suvlasnika kablovskog operatera „Kopernikus technology“, koji je, prema dostupnim informacijama, poslovno, finansijski i rođački „blizak Srpskoj naprednoj stranci“, izazvala je niz reakcija novinarskih udruženja, stručnjaka i političkih stranaka.

Milovanović je početkom prošlog meseca za više od 195 miliona evra prodao „Kopernikus tehnology“ kompaniji „Telekom“, čiji je većinski vlasnik država, što je deo stručne javnosti nazvao „sumnjivim poslom“ jer je, kako tvrde, tržišna vrednost Kopernikusa „znatno manja“. Već početkom ovog meseca saopšteno je da je Milovanović u fazi kupovine privatne „Antene grupe“, za oko 180 miliona evra, preko jedne od svojih of- šor kompanija na Kipru.

NUNS i NDNV: Namera je da se favorizuje SNS i uklone i poslednji kritički tonovi  

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) ocenili su da Milovanovićeva kupovina „Antina grupe“ predstavlja „unapred smišljen mehanizam koji je imao za cilj da SNS novcem građana postane vlasnik televizija Prva i O2  koje imaju nacionalnu frekvenciju, kao i drugih medija kojima je ova kompanija osnivač“.

– Smatramo, međutim, da ovaj slučaj svakako nije samo medijski, već da predstavlja jednu od najvećih političkih i ekonomskih afera u Srbiji danas. Iako su i Prva televizija i O2 i do sada bile naklonjene partijama na vlasti, očigledno da je procenjeno da treba ukloniti pojedine sadržaje u kojima se mogu čuti kritički tonovi, kao i da treba dodatno favorizovati SNS. Ove dve televizije će se, po svemu sudeći, pretvoriti u rezervoar partijskog novca i uticaja- naveli su u saopštenju NUNS i NDNV.

Oni su podsetili da je mehanizam stranačke kupovine medija već viđen na lokalnom nivou, navodeći kao jedan od najdrastičnijih slučajeva kupovinu Novosadske TV i Dnevnika od strane portala Srbija Danas, bliskog SNS-u, i poznatom po dramatičnom kršenju Kodeksa novinara Srbije.

– Svakodnevne, dramatično loše vesti koje stižu sa medijske scene postavljaju pitanje smisla nastavljanja dijaloga novinarskih i medijskih udruženja sa predstavnicima vlasti- navela su ova udruženja.

„Prvo su kupovali ljude od ugleda, pa lokalne medije, a sada i medije na nacionalnom nivou“

Profesorka Fakulteta političkih nauka Snježana Milivojević ocenila je da je prodaja „Kopernikusa“ bila način da se državni novac prebaci na račun „Kopernikusa“ da bi on mogao da kupi „bolji Kopernikus“, odnosno da bi mogao da kupi dve televizije.

– Celu operaciju ne možemo da vidimo, ali je ovo sada jedna nova faza u odnosu aktuelne vlasti prema medijima. U prvoj fazi, kada su došli na vlast, oni su „kupavali“ ljude i medije od ugleda, panično tražeći da neko stane na njihovu stranu. Druga faza je počela sa zakasnelom primenom medijskih zakona i obavljanjem kupovine lokalnih medija, u kojoj su napravljene partijske medijske lokalne mreže, a najvažniji deo te faze je bio dati tim medijima novac za finansiranje sadržaja od javnog interesa. Ovo je sada treća faza, kada se javni novac direktno investira u privatni interes, ali na nacionalnom nivou- kazala je Milovojević.

Prema njenoj oceni, ceo televizijski pejzaž Srbije funkcioniše kao Divlji zapad. Zakona ili nema ili se ne poštuje, a komisije i medijski regulator su „uvezani“ u čitav sistem.

– Oni sada zaokružuju partijsku medijsku mašinu- ona u najkraćem roku služi nekim izbornim dobitima, ali na drugi rok zaista ostavlja građane bez medija- zaključila je Milivojević.

Ko je pravi kupac TV Prva i O2?

– Telekomovim parama, dakle parama svih građana Srbije ex vlasnik Kopernikusa Srđan Milovanović kupio je Prvu i 02. Nešto mi se javlja da on ipak nije pravi vlasnik. A vama? – napisao je nakon najave ovog posla Dragan Đilas, jedan od lidera opozicionog Saveza za Srbiju.

„Dosta je bilo“ je, pak,  pozvala je Tužilaštvo za organizovani kriminal da sprovede istragu i prikupi dokaze kako bi hitno procesuiralo odgovorne za štetu nanetu građanima, navodeći da su građani opljačkani za skoro 200 miliona evra i da je SNS praktično postala vlasnik dve televizije- Prve i O2.

– Organizaciona šema, prema kojoj „Telekom“ (odnosno građani Srbije) „kupuje“ isprva „Kopernikus“ za skoro 200 miliona evra, pare uplaćuje na of- šor račun, a onda preko tog of- šora kupuje TV Prvu i 02 za 180 miliona evra, jeste samo još jedan u nizu kriminalnih radnji vrha vlasti i njima bliskih ljudi, koji svakako moraju odgovarati pred zakonom za ovu pljačku građana srbije- naveo je DJB.

Vučić: Đilas i Šolak žele da unište „Telekom“, koji se bori na tržištu

Predsednik Srbije i lider SNS-a Aleksandar Vučić izjavio je, pak, da „Telekom“ nije javno preduzeće i da mora da se ponaša odgovorno na tržištu, a da Dragan Đilas i Dragan Šolak „žele da ga unište, kako bi imali potpuni monopol u Srbiji“.

– Oni bi želeli da unište „Telekom“ kao akcionarsko društvo u kojem i država ima određeni udeo, za račun interesa jedne kompanije i dvoje, troje lica koji bi želeli da imaju potpuni monopol u Srbiji- rekao je Vučić novinarima, upitan da prokomentariše kritike povodom akvizicije kablovskog operatera „Kopernikus“ od strane „Telekoma“.

On je dodao da se „Telekom“ na tržištu „takmiči sa SBB, najvećim kablovskim operaterom Dragana Šolaka, a u kojoj i Đilas ima velike interese zbog prodaje ‘Dajrekt medija’ i sopstvene zgrade“.

Predsednica Vlade Ana Brnabić je dodala da „ne vidi razlog zašto bi Vlada preispitala odluku ‘Telekoma’ u vezi preuzimanja ’Kopernikusa’“, jer se „’Telekom’ bori za tržište“.

– Što se tiče „Kopernikusa“, Vlada naravno može da preispita odluke „Telekoma“. Ne vidim zašto bi ih ispitala, ne vidim ni jedan razlog zašto bi ispitala odluke „Telekoma“. „Telekom“ se bori za tržište, funkcioniše na javnom konkurentnom tržištu i treba da se bori najbolje što može. Kao što sam već rekla, mislim da se „Telekom“ bori najbolje što može- rekla je Brnabić na konferenciji za novinare.

Milovanović: Motiv prodaje „Kopernikusa“ nije bila kupovina „Antene grupe“, a uređivačka politika TV Prve i O2 neće se menjati

Srđan Milovanović je za portal „Raskrikavanje“ potvrdio da će kupovina televizija biti obavljena preko njegove firme na Kipru.

On je kazao da se i dalje čeka odluka Komisije za zaštitu konkurencije koja treba da proceni da li bi ova akvizicija narušila fer tržišne uslove, ali on smatra da je to „gotova stvar“.

– Naravno da može da se desi da odluka bude negativna, ali ove dve televizije nemaju 40 odsto učešća u tržištu, tako da mislim da će biti pozitivna- rekao je Milovanović.

On je dodao da motiv prodaje kompanije „Kopernikus technology“, kako je kazao, nije bio kupovina ove dve televizije, kao i da Telekom „nije imao nikakvog uticaja na njegovu odluku da kupi O2 i Prvu“.

– Neće biti nikakve promene uređivačke politike, samo će na O2 biti mnogo više sporta- rekao je.

Inače, rešenjem Komisije za zaštitu konkurencije, kojim se “Telekomu” odobrava transakcija, demantovani su podaci da „Kopernikus“ ima 200.000 korisnika, kako je „Telekom“ pri kupovini saopštio.

Prema pisanju „Istinomera“, broj korisnika je pet puta manji, odnosno iznosi 39.741, pa je po novoj računici, “Telekom” platio 4.900 evra po svakom korisniku, a ne 1.000, kako se tvrdilo.

Uprkos tvrdnji direktora “Telekoma” Predraga Ćulibrka da je kupovinom “Kopernikusa” preuzeto sedam odsto tržišta, rešenje Komisije za zaštitu konkurencije nedvosmisleno pokazuje da ovaj kablovski operator ima tek 2,7 odsto korisnika interneta i tri odsto korisnika na tržištu kablovske televizije, naveo je „Istinomer“.


SRĐAN MILOVANOVIĆ: OF- ŠOR BIZNISMEN I FOLK PRODUCENT

Najviše podataka o Srđanu Milovanoviću može se naći u tabloidima i žutoj štampi, piše dnevni list „Danas“ u rubrici „Lik dana“. Sem što je bio manjinski vlasnik „Kopernikusa“, davne 2009. osnovao je i diskografsku kuću „KCN rekords“. Prvi album koji je izašao u izdanju te kuće pripadao je folk pevačici Jovani Tipšin, njegovoj devojci, koja je tada izjavila da je  dobila „ekstra uslove“ i da joj je „Kopernikus“ dao „prostora i širine da diše punim plućima“.

O Milovanoviću se dosta pisalo i kada je pre 2,5 godine ranjen biznismen Predrag Ranković Peconi u hotelu „Prag“. Milovanović je sedeo za istom stolom kada je Peconi upucan, a mediji su pisali da je razlog okupljanja bila proslava koju je upriličio upravo Milovanović zbog kupovine tog hotela.

Prema dostupnoj dokumentaciji, više firmi Srđana, kao injegovog brata Zvezdana Milovanovića, posluju na Kipru kao of-šor. I njegova sada već bivša firma „Kopernikus technology“ bila u vlasništvu firmi iz Irske, Delavera, Holandije.

Srđanov brat, Zvezdan, vlasnik je TV Kopernikus, koja je uređivački bliska vlastima i SNS-u, i poverenik je SNS-a za Niš.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here