More

    Savet za štampu: Dnevni listovi prekršili Kodeks novinara u 5.057 tekstova

    • Osam dnevnih listova u Srbiji od jula do decembra prošle godine prekršilo je Kodeksa novinara u 5.057 tekstova, rezultati su monitoringa Saveta za štampu
    • Broj prekršaja porastao za 17 odsto u odnosu na prethodni monitoring
    • Na prvom mestu je Alo sa 1.266 prekšaja, a zatim Kurir (1.106), Srpski telegraf (864) i Informer (667), Blic (511) i Večernje novosti (354), dok su dnevni listovi Politika (234 ) i Danas (55 ) na poslednjem mestu
    • Tamara Skrozza, članica Komisije za žalbe Saveta za štampu  rekla je da se najčešći prekršaji odnose na pretpostavku nevinosti, a to je jedno od elementarnih ljudskih prava
    • Kurir je prekršio odredbe Kodeksa u 151 tekstu u kojima se spominju maloletnici, sledi ga Alo sa prekršajima u 141 tekstu, Večernje novosti (70) a Informer i Srpski telegraf imali su prekršaje u 21-om tekstu, naveo je Savet za štampu
    • Tabloidi koji objavljuju najveći broj lažnih vesti i gotovo svakodnevno krše Kodeks novinara, istovremeno dobijaju najviše novca od države

    Osam dnevnih novina, koje se izdaju na teritoriji cele Srbije, u drugoj polovini 2019. godine prekršilo je Kodeks novinara u čak 5.057 tekstova sa bar jednim prekršajem, pokazuju rezultati monitoringa Saveta za štampu.

    Članovi Komisije Saveta za štampu rekli su da je broj prekršaja porastao za 17 odsto u odnosu na prethodni monitoring.

    Na prvom mestu je dnevni list  Alo sa 1.266 prekšaja. Odmah zatim je  Kurir (1.106), Srpski telegraf (864) i Informer (667). Na petom mestu je Blic (511), zatim Večernje novosti (354), dok su dnevni listovi Politika (234 ) i Danas (55 ) na poslednjem mestu po broju tekstova u kojima su pronađeni prekršaji Kodeksa.

    -Najčešći prekršaji odnose na pretpostavku nevinosti, a to je jedno od elementarnih ljudskih prava. Nije dovoljno umesto imena staviti inicijale, potrebno je izbeći navođenje bilo čega, što na bilo koji način može da uputi na identitet osumljičenog-rekla je Tamara Skrozza, članica Komisije za žalbe Saveta za štampu.

    Ona je napomenula da se dosta prekršaja odnosi i na istinitost izveštavanja. Povećan je broj i tzv. klikbejt tekstova čiji naslovi zapravo nemaju veze sa samim tekstom.

    Kurir je prekršio odredbe Kodeksa u 151 tekstu u kojima se spominju maloletnici,  sledi ga Alo sa prekršajima u 141 tekstu, Večernje novosti (70) a Informer i Srpski telegraf imali su prekršaje u 21-om tekstu, naveo je Savet za štampu. Najmanje prekršaja Kodeksa napravili su Blic (u 8 tekstova), Danas (4) i Politika(1). Najveći broj prekršaja koji se odnosi na decu je napravljen krajem godine, prilikom otmice maloletne devojčice u Nišu.

    Članovi Komisije Saveta za štampu posebnu pažnju obratili su i na diskriminatorni i govor mržnje u medijima.

    -Novine nikada ne mogu mnogo da se razlikuju od svog okruženja, a mi sada imamo to da iz najvećih državnih institucija i najviših pozicija vlasti dolaze psovke, uvrede, pretnje. Nema više nikakve granice i crvene linije i to automatski imamo u medijima- konstatovala je je Skrozza.


    Tabloidi najviše krše Kodeks, a dobijaju najviše novca od države

    Tabloidi koji objavljuju najveći broj lažnih vesti i gotovo svakodnevno krše Kodeks novinara, najveći su dobitnici tendera koje brojne državne institucije raspisuju tražeći medijske usluge.

    Alo koji je prvi po broju prekršaja Kodeksa je u 2019. godini, preko javnih tendera je dobio oko 240 hiljada evra, koliko i Srpski telegraf. Kurir i Informer su na ovaj način zaradili oko 110 hiljada evra, otkilo je Raskrinkavanje.

    Ova četiri tabloida novac dobijaju i od opština, preko konkursa za projektno sufinansiranje sadržaja od javnog interesa. Prema podacima baze Kešformisanje  u 2017. i 2018. dobili su ukupno 550 hiljada evra.

    POSTAVI KOMENTAR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Slični tekstovi