- Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije nije dozvolio irskom loukosteru“ Rajaner” da uspostavi novu liniju Frankfurkt(Han)-Niš-Frankfurt(Han) uz obrazloženje da je to linija od javnog značaja
- Ova odluka suprotna svim sporazumima koje je Srbija potpisala sa Evropskom unijom, jer u Pravilniku za izdavanje dozvole stranom avio- prevozniku za obavljanje međunarodnog avio-prevoza nigde se ne navodi da na liniji od javnog značaja može da leti samo avio prevoznik kome je u postupku javne nabavke dodeljen ugovor za tu liniju, rekao je bivši direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“ Bojan Avramović
- On je ocenio da na se ovaj način krši konkurentnost kao osnovni princip poslovanja i da se daje monopol “ Er Srbiji”
- “Rajaneru” je odobreno da u periodu od 27. oktobra ove godine do 28. marta 2020. godine dva puta nedeljno prevozi putnike na već postojećim linijama od Niša do Stokholma, Berlina, Bratislave i Bergama, a od 8. novembra i na novoj liniji od Niša do Malte
foto: sajt aerodroma
Irska niskotarifna avio-kompanija “Rajaner” (Ryanair) nije dobila dozvolu Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije za obavljanje redovnog avio-prevoza na novoj liniji Frankfurt(Han)-Niš-Frankfurt(Han) uz obrazloženje da je to linija od javnog značaja.
– Vlada Srbije je 28. marta ove godine liniju od Frankfurkta(Han) do Niša proglasila linijom od javnog interesa. Kako se u određenom roku nijedan avio-prevoznik nije javio sa namerom da otvori redovni avio prevoz na navedenoj liniji, sproveden je postupak javne nabavke i dodeljen je ugovor za obavljanje redovnog avio prevoza na liniji Frankfurt(Han)-Niš-Frankfurt(Han)-navedeno je u rešenju Direktorata.
Bivši direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“ Bojan Avramović rekao je za “ Medijsku kutiju” da je ova odluka Direktorata civilnog saobraćaja suprotna svim sporazumima koje je Srbija potpisala sa Evropskom unijom.
-U Pravilniku za izdavanje dozvole stranom avio- prevozniku za obavljanje međunarodnog avio-prevoza nigde se ne navodi da na liniji od javnog značaja može da leti samo avio prevoznik kome je u postupku javne nabavke dodeljen ugovor za tu liniju. Na ovaj način se daje monopol “ Er Srbiji” da jedina prevozi putnike iz Niša do Frankfurta-kazao je Avramović.
On je objasnio da se na ovaj način krši konkurentnost kao osnovni princip poslovanja.
-Sa aerodroma “ Nikola Tesla” u Beogradu i po nekoliko avio-prevoznika leti na istim destinacijama. Zašto je onda problem da sa aerodroma “ Konstantin Veliki” dve avio kompanije prevoze putnike do Frankfurta-zapitao je Avramović.
“Rajaneru” je odobreno da u periodu od 27. oktobra ove godine do 28. marta 2020. godine dva puta nedeljno prevozi putnike na već postojećim linijama od Niša do Stokholma, Berlina, Bratislave i Bergama, a od 8. novembra i na novoj liniji od Niša do Malte.
“ER SRBIJE” UKINULA LINIJU DO BUDIMPEŠTE
Bojan Avramović ranije je upozorio na opasnost da je „Er Srbija“ nedavnom odlukom o ukidanju linije Niš- Budimpešta sa aerodroma „Konstantin Veliki“ prekršila Zakon o javnim nabavkama, kao i ugovor na osnovu kojeg leti na 12 linija od javnog interesa sa tog aerodroma.
“Er Srbija“ je donela odluku da 27. oktobra ukine liniju na relaciji Niš- Budimpešta „zbog slabog interesovanja građana juga Srbije za putovanje u glavni grad Mađarske, ali i zbog želje da ta linija ne naruši dobre rezultate preostalih linija od javnog značaja iz Niša“.