- Moramo sačekati reakciju Direktorata za konkurentnost Evropske komisije prod kojim je Inicijativa „Ne damo Niški aerodrom“ pokrenula postupak zbog ugovornog ograničenja za niški i druge aerodrome u Srbiji, rekla profesorka Pravnog fakulteta Ljubica Nikolić
- Boban Stojanović, profesor Ekonomskog fakulteta u Nišu, naglasio je da slučaj Niškog aerodroma ponovo otvara pitanja centralizacijje, decentralizacije i regionalizacije u Srbiji.
- Niški aerodrom mora da se bori za svoju poziciju i dalji uspon jer se u na 150 kilometara od Niša nalaze tri aerodrome koji su u usponu, ocenio Stojanivić.

Ljubica Nikolić, profesorka Pravnog fakulteta u Nišu, upozorila je danas da je” država otvorila problem Aerodroma ’Konstantin Veliki’ tek pošto je potpisala ugovor sa francuskom kompanijom Vansi erpot o koncesiji za Aerodrom “ Nikola Tesla” u Beogradu”.
Ona je na gradskom forumu “ Niški aerodrom-argumentovano”.kazala da su se pre davanja koncesije za Beogradski aerodrom čelnici Srbije hvalili da je razvoj Niškog aerodroma jedan od njihovih velikih uspeha. U prvi plan su isticali da su oni zaslužni što je Aerodom u Nišu za tri godine toliko napredovao, podsetila je.
-Iako u javnosti još nije objavljen ugovor koji je Srbija sklopila sa francuskim koncesionarom, sigurno je da postoji klauzula o slobodnoj konkurenciji. Treba sačekati kako će reagovati Direktorat za konkurentnost Evropske unije, pošto je Inicijativa „Ne damo Niški aerodrom“ pokrenula postupak zbog ovakvog ugovornog ograničenja za niški i druge aerodrome u Srbiji. On sigurno ima taj ugovor-objasnila je profesorka Nikolić, stručnjak za konkurenciju
Ona je podsetila da se Evropska unija bazira na slobodnoj konkurenciji i kretanju robe i kapitala.

Boban Stojanović, profesor Ekonomskog fakulteta u Nišu, naglasio je da slučaj Niškog aerodroma ponovo otvara pitanja centralizacije, decentralizacije i regionalizacije u Srbiji.
-Srbija mora da artikuliše koji je javni interes razvoja Arerodroma u Nišu, bilo da je u vlasništvu države ili Grada Niša. Razvoj Niškog aerodroma nije doprineo samo velikom broju putnika, nego se povećao broj turista koiji su noćili u hotelima, većem prometu u restoranima, prodavnicama.rekao je Stojanović.
On je dodao da država ne sme da zaboravi da se u prečniku od 150 kliometara od Niša nalaze tri aerodroma-Skolje, Priština i Sofija koji su u velikom usponu i da “Niški aerodrom mora da se bori za svoju poziciju i dalji uspon”.
Gradsko veće Niša je, inače, na preporuku Vlade Srbije, 30. marta odlučilo da besplatno ustupi osnivačka prava, kompletnu imovinu, sertifikate i licencu Niškog aerodroma Republici Srbiji.
Ovakva odluka izazvala je građanske proteste, kao i javne sumnje da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodromom kako bi ograničila njegov razvoj zbog koncesije Vansi erportu za beogradski aerodrom.
Nakon više suprotstavljenih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić „priznali“ su da je u koncesionom ugovoru predviđeno da niški i drugi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok beogradski aerodrom ne dostigne 12 miliona putnika.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najpre je poručio da “nema problema da Niš upravlja Aerodromom, ako to želi, samo ne treba da traži pare od države za investicije“. Nešto kasnije, prilikom otvaranja novog pogona u niškoj fabrici Leoni, rekao je da se “lako može dogoditi da Vlada Srbije vrati Aerodrom gradu Nišu”.