• Prvi letovi nacionalne kompanije „Er Srbija“ na 12 subvencionisanih linija sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“  krenuće, u zavisnosti od linije, u periodu od 15. jula do 3. avgusta ove godine
  • Na oficijelnom sajtu „Er Srbije“ objavljeni su samo prvi letovi na tim linijama, a deset dana od početka prodaje karata ne mogu se kupiti povratne karte ni na jednoj liniji, izuzev do Tifta, jer „nema mesta u avionu“
  • I biznis klasa na svim prvim letovima je popunjena
  • Karte u jednom pravcu za prve letove uglavnom se mogu nabaviti, ali prvobitno saopštene cene- koje uključuju samo ručni prtljag do osam kilograma, grickalice i vodu, uvećane su i do četiri puta ukoliko putnik ima i „predati prtljag“ do 23 kilograma ili želi da bira mesto u avionu
  • Ni u jedan cenovni iznos nije uračunat obrok ili Wi- Fi koji se uvek plaćaju dodatno
  • Pojedini stručnjaci su ocenili da su cene karata “Er Srbije“ na subvencionisanim linijama previsoke, uzimajuću u obzir da će ta kompanije u naredne tri godine iz državnog budžeta dobiti 15 miliona evra
foto: Air Serbia

Prvi letovi nacionalne kompanije „Er Srbija“ na 12 subvencionisanih linija sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“  krenuće, u zavisnosti od linije, u periodu od 15. jula do 3. avgusta ove godine.

Na oficijelnom sajtu „Er Srbije“ objavljeni su samo prvi letovi na tim linijama, a deset dana od početka prodaje karata ne mogu se kupiti povratne karte ni na jednoj liniji, izuzev do Tifta, jer „nema mesta u avionu“.

I biznis klasa na svim prvim letovima na ovim linijama je popunjena.

Karte u jednom pravcu za prve letove uglavnom se mogu nabaviti, ali prvobitno saopštene cene- koje uključuju samo ručni prtljag do osam kilograma, grickalice i vodu, uvećane su i do četiri puta ukoliko putnik ima i „predati prtljag“ do 23 kilograma ili želi da bira mesto u avionu.

Ni u jedan cenovni iznos nije uračunat obrok ili Wi- Fi, koji se uvek plaćaju dodatno.

Prodaja karta za sve subvencionisane linije zvanično je počela 17. maja.

Putnici će 15. jula moći prvi put da putuju od Niša do Nirnberga, 16. jula- do Bolonje, Hanovera i Tifta, a 17. jula- do Geteborga i Hana.

Od 1. avgusta „Er Srbija“ će sa niškog aerodroma prvi put leteti do Budimpešte, Fridrikshafena i Ljubljane, od 2. avgusta- do Rima i Salzburga, a od 3. avgusta- do Karlsrua.

Cena karte u jednom pravcu do Nirnberga u klasi economy light iznosi 2.735 dinara, u klasi economy standard- 6637, a u klasi economy comfort –  11367 dinara. U economy light klasi ostalo je samo pet sedišta.

U cenu leta u economy light klasi uračunati su osim prijave za let na aerodromu i ručni prtljag do osam kilograma, grickalice i voda. U cenu economy standard klase uračunat je i „predati prtljag“ do 23 kilograma, a u cenu economy comfort klase- pravo na izbor sedišta i izmenu rezervacije.

Cena karte u jednom pravcu do Bolonje u economy light tarifi iznosi 2.735 dinara, u economy standard tarifi- 6637, a u economy comfort tarifi- 11367 dinara.

Karta u jednom pravcu do Hanovera u economy light klasi košta 2498 dinara, u economy standard klasi- 6637, a u economy comfort  klasi- 11367 dinara.

Cena karte u jednom pravcu do Tifta u economy light tarifi je 10894 dinara, u economy standard tarifi- 14441, a u economy comfort tarifi- 16215 dinara. Zanimljivo je da i povratne karte do Tifta u svim ovim tarifama koštaju identično kao one u jednom pravcu.

Karta do Geteborga u jednom pravcu u economy light klasi staje 2735 dinara, u economy standard klasi- 6637, a u economy comfort klasi- 11367 dinara. U economy light klasi ostala su još dva sedišta.

Cena karte u jednom pravcu do Hana u economy light tarifi iznosi 3131 dinara, u economy standard tarifi- 7270, a u economy comfort tarifi- 12000 dinara.

Karta u jednom pravcu do Budimpešte u economy light klasi staje 2498 dinara, u economy standard klasi- 6637, a u economy comfort klasi- 11367 dinara.

Cena karte u jednom pravcu do Hana u economy light tarifi iznosi 3131 dinara, u economy standard tarifi- 7270, a u economy comfort tarifi- 12000 dinara.

Karta u jednom pravcu do Fridrikshafena u economy light klasi staje 3440 dinara, u economy standard klasi-7579, a u economy comfort klasi- 12309 dinara. U economy light klasi ostalo je pet sedišta.

Cena karte u jednom pravcu do Ljubljane u economy light tarifi iznosi 3563 dinara, u economy standard tarifi- 7110, a u economy comfort tarifi- 11367 dinara. U economy light klasi ima još tri sedišta.

Karta u jednom pravcu do Rima u economy light klasi staje 2498 dinara, u economy standard klasi- 6637, a u economy comfort klasi- 11367 dinara. U economy light klasi ostalo je samo jedno sedište.

Cena karte u jednom pravcu do Salzburga u economy light tarifi iznosi 2498 dinara, u economy standard tarifi- 6637, a u economy comfort tarifi- 11367 dinara. U economy light klasi slobodno je još jedno sedište.

Karta u jednom pravcu do Karlsrua u economy light klasi staje 2498 dinara, u economy standard klasi- 6637, a u economy comfort klasi- 11367 dinara. U economy light klasi preostala su dva sedišta.

Vlada Srbije je krajem marta ove godine donela odluku o proglašenju 12 linija od javnog interesa sa niškog aerodroma, saopštavajući da će ti letovi biti subvencionisani u periodu od 1. jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a da je za tu namenu iz republičkog budžeta planirano 1,8 milijardi dinara, odnosno 600 miliona godišnje.

Mesec dana kasnije na međunarodnom tenderu za izbor avio-prevoznika pobedila je „Er Srbija“ kao ponuđač sa „jedinom ispravnom ponudom“.


AVRAMOVIĆ: CENE „ER SRBIJE“ SU PREVISOKE

Cene subvencionisanih letova „Er Srbije“ na 12 novih linija od javnog interesa sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ su previsoke, ocenjio je za Medijsku kutiju Bojan Avramović, bivši direktor Regionale razvojne agencije „Jug“, koja uređuje poslovanje niškog aerodroma u redovnom saobraćaju i cene aerodromskih usluga.

Avramović je rekao da „ne vidi“ da su u cene „Er Srbije“ uračunate državne subvencije od 15 miliona evra, koje će ta kompanija dobijati u naredne tri godine, kao ni značajno niži troškovi niškog aerodroma u odnosu na beogradski, pošto niška aerodromska taksa iznosi svega tri evra po putnikuAvramović i deo stručne javnosti su pre odluke o „pobedniku“ na međunarodnom tenderu ocenili da je on „nacrtan“ za „Er Srbiju“, a diskriminišući za loukostere koji već lete iz Niša, Rajaner i Viz er.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here