• Za samo mesec dana četiri puta su iskliznule cisterne sa opasnim materijama na pruzi Niš-Zaječar
  • Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović priznala da je rekontrukcija pruge Niš-Zaječar ubrzana zbog meštana sela Jasenovik, kod kojeg su se prevrnule cisterne sa amonijakom
  • Ona je rekla da će rekonstruisana pruga bezbedna i izrazila nadu da će radovi biti završeni do leta sledeće godine
  • Pruga Niš-Zaječar nije remontovana skoro 60 godina, a skoro tri decenije je čekala na rekonstrukciju, jer nadležni tvrde da je pravilo da se to radi na 25 do 30 godina.
  • Dok traje rekonstrukcija saobraćaj na pruzi Niš – Zaječar biće blokiran, a teretni vozovi saobraćaće pravcem Niš – Mala Krsna – Požarevac – Majdanpek – Prahovo.
  • Meštani Jasenovika pretili da će blokirati prugu ako hitno ne počne rekonstrukcija na ovoj pruzi
foto: uprava za vanredne situacije

Na opasnoj i nebezbednoj pruzi koja povezuje Niš i Zaječar danas su počeli radovi na rekonstrukciji, nakon što se za samo mesec dana dogodilo četiri iskliznuća cisterni sa opasnim materijama.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastruktrue  Zorana Mihajlović priznala je da su „radove na ovoj pruzi ubrzali “ meštani Jasenovika, koji su 25. januara bili evakuisani iz svojih kuća zbog pretakanja amonijaka iz prevrnutih cisterni na pruzi nadomak njihovog sela.

-Velika zahvalnost građanima koji su pomogli da budemo brži i efikasniji, to su građani Jasenovika. Oni su reagovali možda brže nego što su reagovali sami direktori železnica i to su stvari koje ćemo sigurno u narednom periodu menjati – rekla je Mihajlovićeva, kod Železničke stanice u Matejevcu gde su započeli radovi na rekonstrukcije pruge.

Ministarka je izrazila nadu da će radovi zaista biti završeni do leta sledeće godine.

-To će značiti da će rekonstruisana pruga biti bezbedna, jer se očekuje da ovom deonicom vozovi često prolaze-rekla je ona.

Radovi bi trebalo da traju dve godine, ali iz “Infrastrukture železnice” kažu da su sebi zadali rok da je završe ranije – do avgusta 2020. godine, jer će raditi na više mesta istovremeno.

Inače, pruga  Niš-Zaječar, koja je  izgrađena 1922. godine,  nije remontovana skoro 60 godina. Pruga je skoro tri decenije čekala na rekonstrukciju, jer nadležni tvrde da je pravilo da se to radi na 25 do 30 godina.

– Rekonstrukcijom pruge Niš – Zaječar brzina vozova biće povećana na projektovani nivo do 90 kilometara  na sat, a osovinsko opterećenje biće povećano sa sadašnjih 18 tona po osovini na 22,5 tona – moći će da saobraćaju duže i teže železničke kompozicije-navode u “ Infastrukture železnice”.

Oni dodaju da na ovoj pruzi postoje 52 mosta ukupne dužine 1,8 kilometara, 36 tunela duga 23,8 kilometara i 90 putnih prelaza.

-Pruga je karakteristična i po tome što je jedna od retkih u Evropi sa radijusima krivina od 240-250 metara, a ima ih preko 60. U sklopu rekonstrukcije biće neophodno da se veliki deo ovih krivina preprojektuje, kako bi se radijusi krivina povećali na najmanje 300 metara- navodi “ Infrastruktura železnice”.

Rekonstrukcija će koštati oko 5 milijardi dinara, a plan je da se osim pruge urede i svi pružni prelazi i stanične zgrade.

Dok traju radovi saobraćaj na pruzi Niš – Zaječar biće blokiran, a kako su naveli iz “ Infastrukture železnice”  teretni vozovi saobraćaće pravcem Niš – Mala Krsna – Požarevac – Majdanpek – Prahovo.


NAJTEŽI INCIDENT KOD SELA JASENOVIK

Jedan od najtežih incidenata na pruzi Niš-Zaječar desio je 19. januara, kad su nadomak sela Jasenovika  iz šina iskliznule dve cisterne sa opasnim i otrovnim gasom-amonijakom. Posle šest dana, Štab za vanredne situacije u Nišu odlučio je da se zbog opasnosti po zdravlje iz sela evakuiše celokupno stanovištvo i domaće životinje dok traje pretakanje amonijaka.

Meštani Jasenovika pretili su da će blokirati prugu ukoliko hitno ne počne rekonstrukcija ove pruge.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here