• Za produženje zaposlenja 48 radnika Aerodroma- što je  40 odsto ukupno zaposlenih, potrebna je saglasnost Vlade Srbije i Gradskog veća Niša, koji su počeli da odugovlače sa davanjem te vrste odobrenja, upozorili su dobro informisani izvori Medijske kutije
  • Niški aerodrom sada ima 120 radnika, ali najkasnije do 31. avgusta ističu ugovori za čak polovinu zaposlenih, odnosno njih 58, od kojih samo za deset nije potrebna saglasnost Vlade ili Grada da bi im radni odnos bio produžen, kažu oni
  • Trideset  radnika Aerodroma koji sada rade na određeno vreme moraće da dobije otkaz do 31. avgusta ako Vlada ne bude dala saglasnost za njihovo zaposlenje „za stalno“, a 18 radnika koji rade na određeno vreme preko Agencije moraće da bude otpušteno već krajem ovog meseca ukoliko Gradsko veće ne usvoji plan izmene poslovanja Aerodroma
  • U problemu će biti i deset radnika za čije produženje zaposlenja nije potrebna bilo čija saglasnost jer im u toku ove godine ističe ugovor na određeno vreme, koji ne može biti produžen
  • Pošto je za opsluživanje sadašnjeg broja putnika i linija neophodno svih 120 radnika,  smanjenje broja zaposlenih, posebno ovako drastično,  predstavljalo bi tiho i perfidno ubijanje Aerodroma, ocenili su naši izvori
foto: sajt aerodroma

Za produženje zaposlenja 48 radnika Aerodroma „Konstantin Veliki“- što je  40 odsto ukupno zaposlenih, potrebna je saglasnost Vlade Srbije i Gradskog veća Niša, koji su počeli da odugovlače sa davanjem te vrste odobrenja, upozorili su dobro informisani izvori Medijske kutije.

Krajnji rok za davanje ovakve saglasnosti je 31. avgust, a ukoliko ona do tada ne stigne, biće ugroženo elementarno funkcionisanje i poslovanje Niškog aerodroma, naveli su oni.

– Niški aerodrom sada ima 120 radnika, koje su odobrili Skupština grada i Gradsko veće, ali najkasnije do 31. avgusta ističu ugovori za čak polovinu zaposlenih, odnosno njih 58, od kojih samo za njih deset nije potrebna saglasnost Vlade ili Grada da bi im radni odnos bio produžen- kažu naši sagovornici.

Ipak, ukoliko Republika i Grad ne daju saglasnost na produžetak zaposlenja 48 radnika- za šta su ovlašćeni, u problemu će biti i tih deset radnika, jer im ove godine ističe ugovor na određeno vreme koji ne može biti produžen, a Aerodrom će kroz uskraćivanje saglasnosti na nova zaposlenja praktično izgubiti pravo na 120 radnika, te ni ovi radnici neće moći da budu „sagledani“.

– Pošto je za opsluživanje sadašnjeg broja putnika i linija neophodno 120 radnika,  drastično smanjenje broja zaposlenih predstavljalo bi tiho i perfidno ubijanje Aerodroma- kažu oni.

Naši izvori preciziraju da do kraja sledećeg meseca ističu ugovori na određeno vreme za 30 radnika, za koje je Aerodrom još 17. maja tražio „stalo zaposlenje“ od Komisije Vlade Srbije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje.

Prema proceduri, zahtev je upućen Gradu, koji ga je prosledio Vladinoj Komisiji, a koja o zahtevima odlučuje do  25. u mesecu. Na sajtu Vlade ne postoji informacija da je Komisija do 25. do juna odlučivala o ovom zahtevu, koji je „stigao na vreme za tu sednicu“.

Već do kraja ovog meseca ističu ugovori za još 18 radnika zaposlenih na određeno vreme preko Agencije za ustupanje ljudskih resursa, a Grad nije rešio njihovo finansiranje.

– Gradsko veće je sa dnevnog reda sednice održane 15. juna skinulo prethodno najavljeno odlučivanje o izmeni planova poslovanja javnih preduzeća, među kojima je bila i izmena plana JP „Aerodrom Niš“. Ta izmena plana trebalo je da omogući povećanje iznosa budžetskih sredstava za Agenciju i obezbedi ostanak tih radnika na aerodromu- rekli su sagovornici Medijske kutije.

Od deset radnika Aerodroma zaposlenih na određeno vreme bez saglasnosti Vlade otkaz je ovih dana dobilo troje, a u narednom periodu ista „sudbina“ čeka još sedmoricu. Oni su zaposleni u toku 2016., na period od dve godine, a Zakon o radu predviđa da po isteku tog perioda moraju biti otpušteni ili zaposleni „za stalno“.

Vlada Srbije i gradonačelnik Niša Darko Bulatović nisu odgovorili na novinarska pitanja vezana za odlaganja davanja saglasnosti na produženje zaposlenja radnicima na Niškom aerodromu.

Imovina i osnivačka prava Aerodroma Niš besplatno su ustupljeni Republici 22. juna ove godine odlukom Skupštine grada, a na predlog Gradskog veća i preporuku Vlade Srbije.

Republički i gradski funkcioneri su takvu odluku obrazlagali tvrdnjom da Aerodrom posluje sa gubitkom, a da Grad nema sredstva za finansiranje njegovog funkcionisanja i razvoja, što Republika navodno planira.

U Zaključku Vlade u kojem se preporučuje besplatno preuzimanje Aerodroma od strane države, međutim, navedeno je da ona neće obavezno preuzeti postojeće obaveze Grada i Aerodroma, već će ih preuzimati „eventualno“.

Posle predloga Gradskog veća o besplatnom ustupanju Aerodroma državi započeli su građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative Ne damo niški aerodrom.

Na protestima je izražena sumnja da država želi da preuzme vlasništvo i upravljačku kontrolu nad Niškim aerodromom, koji od 2014. godine doživljava poslovnu ekspanziju, kako bi ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Aerodroma „Nikola Tesla“, kompanije Vansi erport.

Nakon više suprotstavljenih izjava, republički zvaničnici su „priznali“ da je u koncesionom ugovoru sa Vansijem predviđeno da aerodromi u Srbiji, u prečniku od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje, sve dok „Nikola Tesla“ ne bude dostigao 12 miliona putnika.


DOBIT AERODROMA U 2017. JE 63,5 MILIONA DINARA

Prema poslednjem objavljenom finansijskom izveštaju, dobit Aerodroma u  2017. godini iznosila je oko 63,5 miliona dinara, pošto je ukupan prihod bio 321,7 miliona, a rashod- 258,2 miliona dinara.

Za zarade zaposlenih isplaćeno je ukupno oko 98,2 miliona dinara, što je 71 odsto od planiranih 138,7 miliona dinara.

Grad je zarade na Aerodromu suibvencionisao sa 48 miliona, dok je sam aerodrom za zarade izdvojio 50 miiona.

Grad je subvencionisao Aerodrom i sa 50 miliona dinara za nabavku opreme.

U toku 2017. godine Republika nije subvencionisala Aerodrom.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here