• Nišlije će od 2020. godine prevoziti dva prevoznika, ako u Skupštini grada Niša bude usvojena odluka o novom projektu javno-privatnog partnerstva za javni prevoz na sedam godina
  • Prevoznici će morati da imaju autobuse sa EURO 3 motorima, ali sa obavezom da u prve tri  ili četiri godine polovinu svojih autobusa zamene kvalitetnijim koji bi trebalo da imaju motore EURO 4 ili EURO 5, navodi se u projektu
  • Deo niške opozicije navodi da je novi projekat namešten za dva unapred poznata prevoznika, kao i da predviđa da Nišlije prevoze autobusi koji ispunjavaju zastareli EURO 3 standard
  • Odbornička grupa “ Niška inicijativa” upozorava da se u gradu  spekuliše da je tender namešten za  “Niš ekspres” i “Arivu, da sedam godina ostavlja prostor za malverzacije, posebno ako se zna da je prethodni tender pratila afera nameštanja
  • Standard  Euro 3  je uveden oko 2000. godine i to znači da ćemo imati autobuse koji su stari, bučni i zagađuju u velikoj meri vazduh u Nišu- konstatuju  u “Niškoj inicijativi”
  • Šef odborničke grupe DS Miodrag Stanković kaže da Niš nije organizovao javnu raspravu o projektu javnog prevoza zato što se “već pripremljeni i dogovoreni uslovi sa nekim novim prevoznicima neće poklopiti sa željama građana”

Grad Niš će uskoro raspisati novi tender za javni prevoz, ukoliko odbornici Skupštine grada na sednici u četvrtak daju saglasnost za projekat javno-privatnog partnerstva sa dva prevoznika, koji bi u narednih sedam godina prevozili Nišlije na gradskim i prigradskim linijama.

Prema ovom projektu, prevoznici će morati da imaju autobuse sa EURO 3 motorima, ali će obaveza u ugovoru biti takva da svi prevoznici u prve tri  ili četiri godine polovinu svojih autobusa zamene kvalitetnijim koji bi trebalo da imaju motore EURO 4 ili EURO 5.

Pojedine opozicione odborničke grupe kritikovale su ovaj predlog, jer je, kako navode, namešten za dva unapred poznata prevoznika, kao i da predviđa da građane prevoze autobusi koji ispunjavaju zastareli EURO 3 standard.

Odbornička grupa “ Niška inicijativa” upozorava da se u gradu spekuliše da je tender namešten za  “Niš ekspres” i “Arivu”.

-Period od sedam godina je predug i da ostavlja prostor za malverzacije. Posebno ako se uzme u obzir da je poslednji tender vredeo je kao dve trećine budžeta Niša, a ceo postupak je pratila i  afera nameštanje tendera. Podsećamo javnost da u Direkciji i u Skupštini grada sede isti učesnici nameštanja prethodnog tendera i štelovanja koji je i snimljen i objavljen -ističe “ Niška inicijativa”.

Ovim opozicionim odbornicima posebno smeta što se u projektu javno-privatnog  partnerstva za  prevoz Nišlija traže autobusi koji ispunjavaju EURO 3 standard i da nisu predviđeni električni autobusi.

-Ta norma – Euro 3  je uvedena oko 2000. godine i da to daje mogućnost da opet dobijemo autobuse koji su stari, bučni i zagađuju u velikoj meri vazduh u Nišu. To znači da će moći da se voze autobusi stari oko 20 godina i do kraja isteka ugovora bili bi skoro oldtajmeri – upozoravaju  u Niškoj inicijativi.

I za šefa odborničke grupe Demokratske stranke i lidera niških demokrata Miodraga Stankovića sporan je standard autobusa.

– Zašto traže da autobusi ispunjavaju taj standard, kada se svuda traži minimum EURO 4, pa čak i autobusi na električni pogon? Kako misle da će brojači putnika i kamere dati komfor u prevozu putnika? Hoće li zbog kamera i brojača putnika plaćati duplo više novca nego u prethodnom periodu? Kako će kontrolisati broj polazaka koji se plaćaju, kada to nisu uspeli ni pod uslovima koje su štelovali na prethodnom tender-pita Stanković.

On naglašava da Grad Niš nije organizovao javnu raspravu o projektu javnog prevoza.

-Sprovode javne rasprave o manje bitnim stvarima, a kada je ovako važna stvar u pitanju, nema javne rasprave. Verovatno zato što se već pripremljeni i dogovoreni uslovi sa nekim novim prevoznicima za koje izgleda i ovo rukovodstvo “želi da žive”, neće poklopiti sa željama građana Niša. A za avio linije znamo, žele da „živi“ Er Srbija-kaže Stanković.

Lider demokrata najavljuje da će DS  nakon promene vlasti proveriti sve prethodne ugovore koje je SNS vlast sklopila.

foto: Direkcija za javni prevoz

U novom projektu za javni prevoz predviđeno je da na niške ulice 1. februara 2020. godine izađu niskopodni autobusi sa rampom za osobe sa invaliditetom, koji će morati da imaju internet i klimu, a biće u obavezi da sistem za hlađenje uključuju na određenim temperaturama.

-Sva vozila će morati da imaju klima uređaje koji  će morati da rade u onim periodima godine kada je to potrebno. Jednim pravilnikom će biti definisano da ukoliko je temperatura iznad 25 stepeni klima uređaj mora da bude ispravan i mora da radi. Biće propisane novčane kazne ukoliko se ne pridržava toga. U autobusima će biti i WiFi, brojači putnika i kamere što će takođe dati konfor i kvalitet korisnicima prevoza – kaže Direktor direkcije za javni prevoz Milan Milić.


BEZ POSKUPLJENJA KARATA, ELEKTRONSKI SISTEM NAPLATE, NOVE LINIJE…

Čelnici Direkcije za javni prevoz kažu da u narednom periodu neće biti poskupljenje karata, kao I da očekuju da to nakon treće godine zažive savremene metodama plaćanja- mobilnim uređajem ili kupovinom kartica na nekim vending mašinama

Putnici će od februara naredne godine da se voze i na novoj liniji od Medoševca do Duvaništa.. Linija 10 (9. maj – Ćele-kula) produžava se Bulevarom Medijana do kružnog toka kod Lidla i tu će da se okreće.

Dodatna vozila će biti uvedena na kružnoj liniji 34, a linija broj 5 se produžava do raskrsnice ulica Matejevački put i Somborska, ali tek kada se tamo izgradi kružni tok.

Usvojen je zahtev građana i učenika oko zoniranja u delu kod Ekonomske i Ugostiteljsko-turističke škole, pa će ubuduće plaćati prvu, a ne drugu zonu kao sada.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here