• Na aerodromu “Konstantin Veliki” broj putnika u avgustu ove godine porastao je za 18.929 u odnosu na isti mesec prošle godine (37,94 odsto), a ukupan broj putnika za osam meseci ove godine veći je u odnosu na broj putnika u istom periodu prošle godine za 14.260 (6,01 odsto), objavljeno je na veb sajtu aerodroma
  • Rast broja putnika počeo je u maju ove godine, kada je iz Niša letelo 1120 putnika više nego istog meseca prošle godine, a nastavljen u junu- kada je bilo 783 putnika više, i julu- kada je bilo 3.777 putnika više nego istog meseca prošle godine
  • Na niškom aerodromu ovakav trend rasta broja putnika tokom poslednjih meseci objašnjavaju pre svega uvođenjem 12 linija od javnog interesa, na kojima od sredine jula ove godine leti nacionalna kompanija “Er Srbija”
  • Bojan Avramović, bivši direktor Regionalne razvojne agencije “Jug”, kaže da “ne vidi razlog za zadovoljstvo” rezultatima u avgustu, a ni prethodnih meseci
  • On kaže da je, prema raspoloživim podacima, popunjenost aviona “Er Srbije” manja od 40 odsto, a da je čak i u avgustu, koji je po pravilu najpopunjeniji mesec u godini, iz budžeta plaćeno od 12.000 do 15.000 praznih mesta
foto: privatna arhiva

Na aerodromu “Konstantin Veliki” broj putnika u avgustu ove godine porastao je za 18.929 u odnosu na isti mesec prošle godine (37,94 odsto), a ukupan broj putnika za osam meseci ove godine veći je u odnosu na broj putnika u istom periodu prošle godine za 14.260 (6,01 odsto), objavljeno je na veb sajtu ovog aerodroma.

Prema statističkim podacima, u avgustu ove godine sa niškog aerodroma je letelo 49.898 putnika, dok je prošle godine kroz tu vazdušnu luku prošlo 30.969 putnika. U prvih osam meseci ove godine usluge aerodroma koristilo je 251.202 putnika, koje je prevozilo 1056 aviona, a u istom periodu prošle- 236.949 putnika, koji su leteli 961 avionom.

Rast broja putnika započet je u maju ove godine, kada je iz Niša letelo 1120 putnika više nego istog meseca prošle godine, a nastavljen u junu- kada je bilo 783 putnika više, i julu- kada je bilo 3.777 putnika više nego istog meseca lane. U prva četiri meseca ove godine broj putnika bio je manji nego u istim mesecima prošle godine.

Trend rasta broja putnika tokom poslednjih meseci na aerodromu objašnjavaju pre svega uvođenjem 12 linija od javnog interesa, na kojima od sredine jula ove godine leti nacionalna kompanija “Er Srbija”.

Bojan Avramović, bivši direktor Regionalne razvojne agencije “Jug”, koja je u vreme dok je bio na njenom čelu kroz studije i elaborate uređivala poslovanje „Konstantina Velikog“ u redovnom saobraćaju i određivala cene aerodromskih usluga, kaže da “ne vidi razlog za zadovoljstvo” rezultatima u avgustu, a ni prethodnih meseci.

On još jednom upozorava na netransparentnost poslovanja ove vazdušne luke, do čijih podataka se teško stiže nakon što je vlasništvo i upravljanje nad njom u avgustu prošle godine Republika preuzela od Grada.

– Prema raspoloživim podacima, od potencijalnih 30.000 putnika, koliko iznosi pun kapacitet “Er Srbije” na 12 linija u Nišu, ova kompanija je u avgustu ove godine prevezla između 15.000 i 18.000 putnika, što znači da su država Srbija, odnosno njeni građani, za taj mesec platili  od 12.000 do 15 000 preostalih, odnosno praznih mesta u avionima. Pri tom treba imati u vidu da je avgust- uz juli, najpopunjeniji mesec u godini, i najmanje 20 odsto bolji od, recimo, novembra ili februara- kaže Avramović.

On dodaje da je u julu ove godine popunjenost aviona „Er Srbije“ iz Niša bila manja od 40 odsto, odnosno da je iz državnog budžeta plaćeno najmanje 4.500 praznih mesta, pošto je na tim letovima instalirano 8.500 sedišta, a broj putnika porastao za samo 3.777.

– Procene govore da će država iz budžeta izdvajati enormnih pet miliona evra godišnje za svega 150 hiljada putnika koji će u toku godine leteti „Er Srbijom“ iz Niša, pošto su prema početnim podacima njene linije katastorfalno popunjene- kaže on.

Avramović dodaje da “Er Srbija” pri tom naplaćuje državi sve svoje troškove, kao i „razumnu dobit“, odnosno profit koji bi ostvarila kada bi njeni avioni sa 144 mesta bili puni.

– Kada se već sve to plaća “Er Srbiji”, zašto se bar ne uvedu linije koje imaju smisla?- kaže on, ocenjući još jednom da su postojeće linije uvedene kako bi “upumpale budžetski novac Er Srbiji”, a da pri tom “gađaju” rute loukostera „Rajaner“ i „Viz er“ koje lete iz Niša pod komercijalnim uslovima.

“Er Srbija” je u aprilu ove godine pobedila na međunarodnom tenderu za izbor avio-prevoznika na linijama od javnog značaja iz Niša kao ponuđač sa „jedinom ispravnom ponudom“.

Vlada Srbije je mesec dana ranije saopštila da će letovi na tim linijama biti subvencionisani u periodu od 1. jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a da je za tu namenu iz republičkog budžeta planirano 1,8 milijardi dinara, odnosno 600 miliona godišnje.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here