• Da lokalna samouprava brine o građanima i pruža im adekvatne usluge misli svaki drugi stanovnik centralne Srbije, rezultati su istaživanja javnog mnjenja koje je uradio Cesid.
  • Čak 45 odsto anketiranih građana ima pozitovne stavove o lokalnoj vlasti, što je značajan trend rasta u odnosu na 2010. godine kada je svega 22 odsto ispitanika smatralo da lokalne samouprave vode računa o građanima
  • Ipak, trećina ispitanika smatra da lokalne vlasti uglavnom ne vode računa o potrebama sugrađana, a 12 odsto misli da uopšte ne brinu o građanima- rezultat je istraživanja
  • Od lokalnih institucija, građani najveće poverenje ukazuju predsedniku opštine ili gradonačelniku, a zatim opštinskoj administraciji, službenicima
  • Dok skoro 90 odsto građana tvrdi da nikada nisu dali novčani mito ni poklon opštinskom službeniku, svaki deseti ispitanik je priznao sitnu korupciju, darivanje kafe, slatkiša ili pića za uslugu lokalne administracije
  • Najčešći razlog za osećaj nebezbednosti kod građana je loša infrastruktura, poput neosvetljenih ulica, nebezbednih saobraćajnica i rupa na putevima, kao i kriminal, a potom slede psi lutalice, loši međuljudski odnosi i narkomanija

Svaki drugi stanovnik centralne Srbije smatra da lokalna samouprava vodi računa o građanima i pruža usluge adekvatne njihovim potrebama, pokazali su rezultati istaživanja javnog mnjenja koje je sproveo Cesid.

Pozitivne stavove o odnosu lokalne vlasti prema građanima ima 45 odsto anketiranih građana, što je značajan trend rasta u odnosu na 2010. godine kada je svega 22 odsto ispitanika smatralo da lokalne vlasti vode računa o građanima.

– Iako raste percepcija da se lokalne samouprave trude da udovolje građanima, i dalje trećina ispitanika smatra da lokalne vlasti uglavnom ne vode računa o potrebama sugrađana, a 12 odsto misli da uopšte ne brinu o građanima- pokazalo je ovo istraživanje.

Na pitanje šta najbolje funkcioniše u opštinskoj upravi, više od polovine građana je navelo službu zaduženu za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja, potvrda i slične dokumentacije.

Petina ispitanika je ocenila da najbolje funkcionišu poreski poslovi, a svega po pet odsto ispitanika najbolje ocenjuje rad građevinskih i urbanističkih, kao i inspekcijskih poslova.

Najveći napredak u radu opštinskih službi građani vide u uštedi vremena, zatim povećanju kvaliteta usluga, a nešto manje ispitanika smatra da je došlo do poboljšanja u uštedi novca koji je neophodan za obavljanje poslova u lokalnoj samoupravi.

Od lokalnih institucija, građani najveće poverenje ukazuju predsedniku opštine ili gradonačelniku, a zatim opštinskoj administraciji, službenicima.

-Interesantno je da je najviše onih koji su se izjasnili da nemaju nimalo poverenja to reklo za predsednika opštine ili gradonačelnika. Najveće i najmanje poverenje koje predsednik opštine ili gradonačelnik imaju ukazuje na očekivanja koja postoje od te funkcije – ona je personalizovana i građani prevashodno posmatraju uspehe i neuspehe opštine ili grada kroz prizmu predsednika opštine, odnosno gradonačelnika-konstatovali su istraživači.

Svaki treći ispitanik smatra da nije dovoljno informisan o funkcionisanju opštine u kojoj živi, a svega jedan do dva odsto ljudi je aktivno učestvovalo u procesima kojima se donose odluke o radu lokalne samouprave.

Dok skoro 90 odsto građana tvrdi da nikada nisu dali novčani mito ni poklon opštinskom službeniku, svaki deseti ispitanik je priznao sitnu korupciju, darivanje kafe, slatkiša ili pića za uslugu lokalne administracije.

Osećaj bezbednosti građana je na visokom nivou, skoro 80 odsto ispitanika ima percepciju potpune ili delimične bezbednosti u gradu ili opštini u kojoj žive.

Oni koji se ne osećaju bezbedno kao razlog za to naveli su lošu infrastrukturu, poput neosvetljenih ulica, nebezbednih saobraćajnica i rupa na putevima, kao i kriminal, a potom slede psi lutalice, loši međuljudski odnosi i narkomanija.

Da živi „dobro“ smatra 13 odsto građana centralne Srbije, ocenom „srednje“ i „podnošljivo“ dve trećine, a petina ocenila je da živi „teško podnošljivo“ i još tri odsto smatra da žive „nepodnošljivo“.

Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku od 11.387 punoletnih građana u 50 gradova i opština u regionu Šumadije i zapadne, južne i istočne Srbije, u okviru programa „Podrška Vlade Švajcarske razvoju opština kroz unapređenje dobrog upravljanja i socijalne uključenosti – Swiss PRO“.


U NIŠU NAJMANJE ZADOVOLJNI KVALITETOM ŽIVOTNE SREDINE

Na pitanje kojim elementom  života su najmanje zadovoljni i u koji bi najviše ulagali, jedan od deset ispitanika  je odgovorio da su to vodovod i kanalizacija, a za isti toliko njih iskazuje nezadovoljstvo kvalitetom  zdravstvenih usluga.

Nišlije su najmanje zadovoljne kvalitetom životne sredine, u Pirotu je to omladinska politika i mogućnosti za mlade, u Leskovcu jednako ostvarivanje prava svih građana, u Sokobanji stanje u saobraćaju, u Vranju vodovod i kanalizacija, u Beloj Palanci ćistoća mesta…

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here