More

    INICIJATIVA “ NE DAMO NIŠKI AERODROM” ZAHTEVA OD ODBORNIKA DA NE IZGLASAJU ODLUKU O SMENI DIREKTORA NIŠKOG AERODROMA

    • Smena direktora Niškog aerodroma Vladice Đurđanovića je pokušaj da se pokaže kompaniji Vansi er, koncesionaru Beogradskog aerodroma, da država može kroz partijske kanale da kontroliše razvoj niškog aerodroma i bez zvaničnog preuzimanja, navode u Inicijativi “ Ne damo niški aerodrom”.
    • Jedino direktor može da potpiše predaju licence Niškog aerodroma državi, a o ostalim stvarima odluku donose odbornici Skupštine grada, preciziraju u Inicijativi.
    • Gradsko veće odlučilo da smeni direktora Aerodroma jer je budžetska inspekcija utvrdila nepravilnosti.
    • U Sekretarijatu su primetili da je masa veća i da je prosečna zarada veća u odnosu na prethodni mesec za 13.300 dinara, kaže zamenik gradonačelnika Niša Miloš Banđur.
    • Još nije zakazana sednica Skupštine grada Niša, iako je krajnji rok za održavanje sednice je 23. jun, odnosno 90 dana od poslednjeg zasedanja. Ako niški parlament ne bude zasedao do tada, u Nišu će biti uvedena prinudna uprava.
    foto: facebook profil

    -Od odbornika Skupštine grada Niša tražimo da ne usvoje predlog odluke Gradskog veća o smeni direktora JP “Aerodrom Niš” i Aerodroma “Konstantin Veliki”Vladice Đurđanovića I da postupaju po zakonskim procedurama, navode u Inicijativi “ Ne damo niški aerodrom”.

    Smenu Đurđanovića je predložio Grad Niš kao osnivač preduzeća JP “ Aerodrom Niš”,  a na osnovu izveštaja budžetske inspekcije koja je, kako je rečeno na Gradskom veću, utvrdila nepravilnosti.

    – Smena direktora isključivo je  pokušaj da se pokaže kompaniji Vansi er, koncesionaru Beogradskog aerodroma,  da država može kroz partijske kanale da kontroliše razvoj niškog aerodroma i bez zvaničnog preuzimanja-konstatuju u Inicijativi.

    Oni pitaju zašto se baš sada smenjuje direktor po partijskoj odluci, a ne po zakonskoj proceduri i na osnovu nadležnih institucija koje su i ranije ukazivale na problem.

    -Problem je što jedino direktor može da potpiše predaju licence Niškog aerodroma državi, a o ostalim stvarima odluku donose odbornici Skupštine grada-navode u Inicijativi.

    – U Sekretarijatu su primetili da je masa veća i da je prosečna zarada veća u odnosu na prethodni mesec za 13.300 dinara. Oni su to signalizirali nama da nešto nije u redu, a mi smo uputili zahtev Budžetskoj inspekciji-rekao je zamenik gradonačelnika Niša Miloš Banđur.

    Đurđanović je navodno nezakonito povećao početnu osnovicu za plate za dve trećine, čime je napravio probleme budžetu Niša.

    -Menjani su i  sistematizacija i opisi radnih mesta, pa je plata rasla i sa tim promenama.Masa za zarade je bila veća od predviđene programom poslovanja-rekao je Banđur.

    Aerodrom Niš ima rok od pet dana da, od trenutka kada stigne izveštaj budžetske komisije, odgovori žalbom na rešenje. Takođe, direktor ima rok od 20 dana da dostavi svoj odgovor nakon čega bi Gradsko veće donelo konačan zaključak i uputilo ga na izglasavanje Skupštini grada.

    Niko od članova Gradskog veća nije hteo da objasni zašto je direktor Aerodroma tek sad smenjen, iako se još od 2015. godine u javnosti znalo za ovaj problem.

    Aerodrom “Konstantin Veliki” demantovao je optužbe o rezultatima budžetske inspekcije I naveo  da njima nikakav zapisnik ili zaključak nije dostavljen.

    Predsednik Srbije Aleksandar Vučić I ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović ocenjivlai su da je  rukovodstvo Aerodroma nesposobno.

    Vučić je govoreći o problemima na Niškom aerodromu pominjao “dvojac koji potpisuje ugovore sa avio-kompanijama”.

    Na preporuku Vlade Srbije Gradsko veće je 30. marta usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.

    Građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative „Ne damo niški aerodrom“počeli su odmah posle usvajanja te odluke, a na protestima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Beogradskog aerodroma, francuske kompanije Vansi erport.

    POSTAVI KOMENTAR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Slični tekstovi