• Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ obratiće se telima Evropske unije zaduženim za zaštitu konkurencije kako bi se ispitalo da li su u slučaju koncesije za beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ prekršena pravila konkurencije u korist njegovog koncesionara, a na štetu  niškog i drugih aerodroma u Srbiji, saznaje Danas.
  • Mladen Jovanović, član Inicijative, ocenjuje da je ovom koncesijom  „narušeno slobodno tržište i konkurencija u korist jedne strane firme, a na štetu niškog i drugih aerodroma u Srbiji“.
  • Jovanović kaže da je država ovom koncesijom  „zaštitila interese jedne strane kompanije, koja je koncesionar ne samo beogradskog već i prištinskog aerodroma, a na štetu niškog aerodroma, grada Niša i obuhvatnog regiona od 1,7 miliona stanovnika“
  • Resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić su prošlog vikenda prvi put saopštili da ugovor o koncesiji predviđa da će država Srbija plaćati penale koncesionaru, kompaniji  „Vansi Erport“, ukoliko niški i drugi aerodromi u radijusu od 250 kilometara od beogradskog budu imali više od milion putnika godišnje.
foto: sajt aerodrom

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ obratiće se telima Evropske unije zaduženim za zaštitu konkurencije kako bi se ispitalo da li su u slučaju koncesije za beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ prekršena pravila konkurencije u korist koncesionara, francuske korporacije „Vansi Erport“, a na štetu  niškog i drugih aerodroma u Srbiji, saznaje Danas.

– Nakon što je postalo jasno da se u ugovoru o koncesiji za aerodrom „Nikola Tesla“, između Vlade Srbije i francuskog „Vansija“, nalaže ograničenje broja putnika na niškom aerodromu „Konstantin Veliki“  i drugim aerodromima „u zoni zahvata“ beogradskog aerodroma, a sve u korist francuskog koncesionara, verujemo da stručna tela EU treba da reaguju- kaže za taj list Mladen Jovanović, član Inicijative i predsednik Upravnog odbora Nacionalne koalicije za decentralizaciju.

On kaže da u Inicijativi smatraju da je reč o „narušavanju slobodnog tržišta i konkurencije u korist jedne strane firme, a na štetu niškog i drugih aerodroma u Srbiji“.

Jovanović je ocenio i da činjenica da je u ugovoru o koncesiji zaključenom između države i „Vansija“ predviđeno ograničavanje broja putnika na niškom aerodromu, koji nije u vlasništvu države kao pregovarača, otvara pitanje zakonitosti te koncesije.

Prema njegovim rečima, država je ovom koncesijom  „zaštitila interese jedne strane kompanije, koja je koncesionar ne samo beogradskog već i prištinskog aerodroma, a na štetu niškog aerodroma, grada Niša i obuhvatnog regiona od 1,7 miliona stanovnika“.

Resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić su prošlog vikenda prvi put saopštili da ugovor o koncesiji predviđa da će država Srbija plaćati penale koncesionaru, kompaniji  „Vansi Erport“,  ukoliko niški i drugi aerodromi u radijusu od 250 kilometara od beogradskog budu imali više od milion putnika godišnje.

Mihajlović i Ilić su naglasili da je broj putnika na niškom i drugim aerodromima u Srbiji ograničen „samo dok Aerodrom ‘Nikola Tesla’ ne bude imao 12 miliona putnika godišnje“.

Ekonomski stručnjak Mahmud Bušatlija je ocenio da je „teško“ da država koja ima sedam miliona stanovnika uopšte može imati aerodrom sa 12 miliona putnika.

Prema pojedinim studijama i ekonomskim analitičarima, niški aerodrom bi mogao da ima milion putnika „već za četiri ili pet godina“, kažu u Inicijativi „Ne damo niški aerodrom“.

Aerodrom “Konstantin Veliki” doživeo je, inače, poslovnu ekspanziju od 2015. godine, kada su se za redovne linije iz Niša zanteresovale lou kost kompanije, kojima su ponuđene putničke takse od svega tri evra, što je rezultiralo, takođe, izuzetno niskom cenom avionske karte do evropskih destinacija, koje su iznosile i samo deset evra.

Ovakve cene usluga bile su jedan od ključnih razloga da aerodrom, koji je 2014. godine imao svega 1335 putnika, prošle godine uknjiži čak 331.582 onih koji su odlučili da lete preko Niša.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here