• Gradsko veće Niša je na sednici održanoj jutros predložilo za v. d. direktora Aerodroma „Konstantin Veliki“ diplomiranog inženjera za vazdušni saobraćaj Dušana Kneževića, koji već radi na aerodomu
  • Novopredloženi direktor Dušan Knežević (33) je prvo zaposlenje na Niškom aerodromu imao 2012. kada je radio kao zemaljski stjuard
  • Dosadašnji direktor aerodroma Vladica Đurđanović podneo je juče neopozivu ostavku jer, kako je naveo, „ne želi da učestvuje u onome što sledi“ u poslovanju te vazdušne luke nakon njenog besplatnog preuzimanja od strane Republike
  • Đurđanovićeva ostavka dostavljena je medijima odmah nakon što je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture juče saopštilo da su resorna ministarka Zorana Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović potpisali ugovor o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma „Konstantin Veliki“ sa grada na državu
  • Mihajlović i Bulatović ni tom prilikom  nisu saopštili detalje ugovora, pa ni to da li Republika sa preuzimanjem osnivačkih prava preuzima i dospele i ugovorene obaveze Aerodroma ili Grada, vezane za tu vazdušnu luku.
foto: sajt Grada Niša

Gradsko veće Niša je na sednici održanoj jutros predložilo za v. d. direktora Aerodroma „Konstantin Veliki“ diplomiranog inženjera za vazdušni saobraćaj Dušana Kneževića, koji već radi na tom aerodomu.

Knežević će početi da obavlja funkciju kada o tome odluče odbornici Skupštine grada, čije je zasedanje počelo danas.

Dosadašnji direktor aerodroma Vladica Đurđanović podneo je juče neopozivu ostavku jer, kako je naveo, „ne želi da učestvuje u onome što sledi“ u poslovanju te vazdušne luke nakon njenog besplatnog preuzimanja od strane Republike.

Đurđanovićeva ostavka dostavljena je medijima odmah nakon što je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture juče saopštilo da su resorna ministarka Zorana Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović u Beogradu potpisali ugovor o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma „Konstantin Veliki“ sa grada na državu, čime je država preuzela upravljanje aerodromom.

– Grad je preuzeo obavezu da predloži v. d. direktora Aerodroma isključivo zbog proceduralnih razloga, pošto je Grad Niš vlasnik Aerodroma sve do upisa novog vlasnika u APR i promena u APR-u. Knežević u potpunosti ispunjava uslove, dolazi iz samog preduzeća i u potpunosti će moći da odgovori izazovima koji da očekuju- rekao je Bulatović na sednici  Gradskog veća, a prenosi veb sajt grada Niša.

Đurđanović je, inače, u tekstu ostavke ocenio da će „veoma brzo u potpunosti biti promenjen dosadašnji model poslovanja aerodroma i vraćen deset godina unazad“ , iako je potpuno u skladu sa najnovijim trendovima u vazduhoplovnoj industriji, a i „dao je vanserijske rezultate“.

– Mišljenja sam da je potpuno iracionalno da preduzeće koje je posle 30 godina postojanja jedva stalo na noge napušta dokazano uspešni model i prelazi na državne subvencije- navodi u ostavci Đurđanović, čije je razrešenje Gradsko veće predložilo pre dva meseca, ali se ono nije našlo na sednici Skupštine grada.

Mihajlović i Bulatović ni prilikom jučerašnjeg potpisivanja ugovora nisu saopštili detalje, pa ni to da li Republika sa preuzimanjem osnivačkih prava preuzima i dospele i ugovorene obaveze Aerodroma i Grada- vezane za tu vazdušnu luku.

U zaključku Vlade, donetom u martu ove godine, a kojim je „preporučeno“ besplatno ustupanje niškog aerodroma državi, navedeno je da su obaveze budućeg  republičkog „aerodromskog operatera“, u pogledu preuzimanja dela ili celokupnog operatorskog poslovanja samo „eventualne“. Ime budućeg operatera se ne navodi.

U tom zaključku se još navodi da je preuzimanje obaveza Grada Niša koje proističu iz njegovog ugovora sa Ministarstvom odbrane vezanog za „aerodromsko“ zemljište takođe samo „eventualno“. Ugovorom je, inače, predviđena obaveza Grada da Ministarstvu odbrane do 2020. godine isplati oko 60 miliona evra za vlasništvo nad zemljištem ukupne površine 157 hektara koju je Grad do sada „izvršio sa manje od jedan odsto“.

Republički zvaničnici do sada su davali isključivo usmena obećanja o budućim ulaganjima i drugim obavezama države prema Aerodrmu i Gradu.

Ministarka Mihajlović je, tako, kazala da će Vlada u Niški aerodrom „uložiti deset miliona evra“, a pre svega u novi toranj, infrastruktru i bezbednost. Ona rekla da će Aerodromu “ostati zaposleni, broj linija i cene aerodromskih usluga”. Ovakva ulaganja će između ostalog „doprineti povećanju broja putnika i uvođenju novih linija“, kazala je.

Na preporuku Vlade Srbije, Gradsko veće Niša je 30. marta usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.

Odmah posle usvajanja takve odluke započeli su građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, na kojima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Beogradskog aerodroma, francuske kompanije Vansi erport.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja.


ZA ŠEST GODINA- OD ZEMALJSKOG STJUARDA DO V.D. DIREKTORA AERODROMA

Novopredloženi direktor Dušan Knežević (33) je prvo zaposlenje na Niškom aerodromu imao 2012. kada je, kako piše u njegovoj biografiji, radio kao zemaljski stjuard. Potom je radio u „Niš ekspresu“, a na aerodrom se vratio 2015. godine, gde je najpre radio kao rukovodilac operativnih poslova, a zatim i kao šef službe zemaljskog letenja.

Završio je Saobraćajni fakultet u Beogradu – vazdušni smer. Poseduje letačku dozvolu (PPL) i više licenci neophodnih za rad na aerodromu. Prema podacima iz biografije, srednju školu završio je na Havajima.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here