More

    GRAD NIŠ POKLONIO NIŠKI AERODROM DRŽAVI

    • Gradsko veće Niša odlučilo je danas  da se sva imovina niškog aerodroma „Konstantin Veliki“  prepiše i poverava državi Srbiji na upravljanje, uz obrazloženje da će „država će na taj način pomoći aerodromu da se ekonomski osnaži i još bolje pozicionira na tržištu, pošto je trenutno stanje ekonomski neodrživo“.
    • Ovakva odluka je u javnom interesu Grada Niša i građana. U njoj ne vidim nikakvu centralizaciju, rekao je načelnik Gradske uprave Niša Ljubiša Janić
    • Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je početkom godine kazao  da je „država dozvolila niškom aerodromu da se razvija iako oduzima putnike beogradskom“, kao i da se za niški i dva druga lokalna aerodroma planira „ograničenje broja putnika“
    • Niški aerodrom je poslednjih godina zabeležio poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika, kojih prošle godine bilo više od 330.000
    foto: fly from nis

    Gradsko veće Niša odlučilo je danas  da se sva imovina niškog aerodroma „Konstantin Veliki“  prepiše i poverava državi Srbiji na upravljanje, uz obrazloženje da će „država na taj način pomoći aerodromu da se ekonomski osnaži i još bolje pozicionira na tržištu, pošto je trenutno stanje ekonomski neodrživo“.

    Prema jednoglasnoj odluci Gradskog veća, na Republiku će biti preneta bez ikakve naknade sva imovina, a odluke vezane za aerodrom donosiće se u Beogradu. Nakon donošenja ovakve odluke, gradonačelnik Niša Darko Bulatović napustio je sednicu, a medijima se, mimo uobičajene prakse, obratio načelnik Gradske uprave Ljubiša Janić.

    -Vlada Srbije je na jučerašnjoj sednici donela zaključak kojim se preporučuje Gradu Nišu da  izvrši prenos kompletne imovine aerodroma „Konstantin Veliki“, prenos osnivačkih prava na aerodromu, prenos sertifikata sa JP „Aerodrom“ na budućeg operatera, kao i prenos svih ugovora koji se odnose na poslovanje ovog preduzeća. Cilj ovakve preporuke je javni interes Grada Niša i svih građana Niša- rekao je Janić novinarima.

    On je kazao da u ovakvoj odluci „ne vidi nikakvu centralizaciju“. Aaerodrom „Konstantin Veliki“ je prerastao lokalne okvire, alternativni je aerodrom beogradskom „Nikoli Tesli“, a po analizi Vlade Srbije „u njega treba uložiti milijardu dinara da bi dalje funkcionisao“. Takođe, kako je rekao, niški aerodrom nije kadrovski „opremljen“, a Uredba o suspenziji zapošljavanja u javnom sektoru dodatno otežava  situaciju.

    Pre donošenja ovakve odluke u javnosti su se pojavile informacije o sastanku u Ministarstvu saobraćaja, održanom krajem februara, na kojem se razgovaralo o tome da li je niški aerodrom komercijalno održiv, a razmatrale su se i buduće linije i ugovori, kao i da li su izuzetno niske aerodromske takse, koje su između ostalog provukle lou kost kompanije i doprinele povećanju broja putnika- adekvatne. Sastanku je prisustvovao i direktor aerodroma Vladica Đurđanović.

    Nešto ranije predsednik Srbije Aleksandar Vučić kazao je kako je „država dozvolila niškom aerodromu da se razvija iako oduzima putnike beogradskom“. On je tada kazao da se za niški i dva druga lokalna aerodroma planira ograničenje broja putnika, rekavši da su oni „zaštićeni ograničenjem na milion putnika u sledećih 12 godina“, bez precizranja da li se ograničenje odnosi na godišnji broj putnika i da li važi  zbirno za sva tri aerodroma ili samo za niški.

    – Da li će država stvarno i po ko zna koji put ugroziti rad Aerodroma koji je u poslednjih nekoliko godina zabeležio istorijske rezultate, ili priča o preuzimanju ima isključivo pozitivnu stranu?, prokomentrarisana je juče ovakva odluka na portalu Fly for Niš, koji se bavi promocijom letova sa ovog aerodroma.

    Portal izražava nadu da „do najcrnjeg scenarija neće doći i da će se putnici sa aerodroma Niš i u narednim godinama povezivati sa Evropom i svetom sa cenom letova već od 10 evra“. On je podstetio i na niz negativnih odluka države u vezi sa niškim aerodromom u proteklim godinama.

    „Konstantin Veliki“ je otvoren 2003. godine, zahvaljujući donaciji Norveške, kojom je rekonstruisan nakon NATO bombardovanja 1999. Tri godine kasnije, nakon raspada državne zajednice SCG, tadašnje državno rukovodstvo nije dozvolilo Montenegro Airlines-u da registruje svoju ćerku kompaniju Master Airways, koja je planirala razvoj saobraćaja sa niškog aerodroma. Iste godine pregovori rukovodstva niškog aerodroma sa Ryanair-om, kako bi ta kompanija došla u Niš, „spečeni su kako se ne bi ugrozili interesi nacionalnog avio-prevoznika JAT Airways-a“.

    Nacionalni prevoznik je 2007. godine zvanično najavio razvoj daljeg saobraćaja iz Niša, sa tri nove linije ka Nemačkoj i Austriji, ali to nikada nije realizovao, uz obrazloženje da „nije rentabilno“. Dve godine kasnije JAT je odustao i od jedine linije do Ciriha, uz isto obrazloženje. Ni novi nacionalni prevoznik, kompanija Air Serbia, ne leti iz Niša.

    Uprkos tome, sa niškog aerodroma je predhodne, 2017. godine, letelo je 331.582 putnika što je 2,65 puta više u odnosu na rezultat ostvaren u 2016. Godini, kada je letelo 124.917 putnika, a neuporedivo više od, recimo, 2010. godine, kada je zabeleženo samo 23.627 putnika. Sa aerodroma trenutno lete četiri lou kost kompanije.

    POSTAVI KOMENTAR

    молимо унесите свој коментар!
    овдје унесите своје име

    Slični tekstovi