• „Takav dokument ne postoji“ i „Takav dokument ne posedujemo“, odgovori su Ministarstva saobraćaja na zahteve dnevnog lista Danas da mu se dostave dokumenti u kojima se navode konkretne obaveze države prema aerodromu i gradu Nišu, kao i dokumenti u kojima se vide planirane investicije države u taj aerodrom za 2019. godinu, plan avio linija i garantije da broj zaposlenih neće biti smanjen
  • Državni i gradski zvaničnici su prethodno obećavali velika ulaganja u poslovanje i razvoj niškog aerodroma, kao i finansijsku podršku Gradu Nišu u vezi sa izmirenjem njegovih obaveza za aerodromsko zemljište
  • Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nedavno je najavio da će država nakon preuzimanja ovog aerodroma, koji će narednih godina postati „najvažniji srpski aerodom“, u njega ulagati „još mnogo više“
  • Resorna ministarka Zorana Mihajlović je prethodno obećala da će ubuduće „rasti“ investicije, broj linija, broj putnika i broj zaposlenih, a da će cene aerodromskih usluga „ostati iste“
  • Ministarka Mihajlović i niški gradonačelnik Darko Bulatović su, takođe, tvrdili  da će grad Niš „biti oslobođen“ finansijske obaveze od 1,6 milijardi evra prema Ministarstvu odbrane za 157 hektara aerodromskog zemljišta koje mu je ustupljeno po ugovoru iz 2010. godine
foto: Vesna Torović

Država Srbija se nije zvanično obavezala da će da preuzme bilo kakve obaveze prema Gradu Nišu i Aerodromu „Konstantin Veliki“ nakon što joj je taj grad pre dva i po meseca besplatno ustupio aerodrom,  potvrdili su u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

„Takav dokument ne postoji“ i „Takav dokument ne posedujemo“, odgovori su Ministarstva saobraćaja na zahtev dnevnog lista Danas da mu se dostave dokumenti u kojima se navode konkretne obaveze države prema aerodromu i gradu Nišu, kao i dokumenti u kojima se vide planirane investicije države u taj aerodrom za 2019. godinu, plan linija u narednom periodu i garantije da broj zaposlenih neće biti smanjen.

Resorno ministarstvo je obavestilo Danas da „ne postoji“ dokument u kojem je konkretno navedeno koje je obaveze Republika, odnosno Vlada preuzela u vezi sa niškim aerodromom, računajući tu kako obligacije vezane za poslovanje aerodroma, tako i eventualnu isplatu 1,6 milijardi evra Ministarstvu odbrane za 157 hektara aerodromskog zemljišta ustupljenog gradu po ugovoru iz 2010. godine.

Ministarstvo je navelo i da „ne poseduje“ svoj predlog budžeta za 2019. godinu iz kojeg se može videti  planirani iznos ulaganja u niški aerodrom, uz obrazloženje da je to zbog toga što „od  Ministarstva za finansije još nije dobilo instrukciju za predlaganje budžeta za sledeću godinu“.

Ono je odgovorilo da „ne postoji“ ni „strategija, plan ili drugi dokument u kojem je navedeno koje će linije biti otvorene sa niškog aerodroma u skorijoj budućnosti“.

Saopštilo je, takođe, da „ne postoji“  dokument u kojem se navodi da se „nakon preuzimanja niškog aerodroma od strane države broj zaposlenih neće smanjivati“.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nedavno je najavio da će država nakon preuzimanja ovog aerodroma, koji će narednih godina postati „najvažniji srpski aerodom“, u njega ulagati „još mnogo više“.

Resorna ministarka Zorana Mihajlović je prethodno obećala da će ubuduće „rasti“ investicije, broj linija, broj putnika i broj zaposlenih u nipkoj vazduđnoj luci, a da će cene aerodromskih usluga „ostati iste“.

Ministarka Mihajlović i niški gradonačelnik Darko Bulatović su, takođe, tvrdili  da će grad Niš „biti oslobođen“ finansijskih obaveza prema Ministarstvu odbrane za aerodromsko zemljište.

Mihajlović i Bulatović  su 8. avgusta ove godine potpisali ugovor o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma „Konstantin Veliki“ sa grada Niša na državu, čime je država preuzela upravljanje aerodromom.

U zaključku Vlade, donetom 29. marta ove godine, kojim je „preporučeno“  besplatno ustupanje niškog aerodroma Republici, navedeno je da su obaveze budućeg aerodromskog operatera, u pogledu preuzimanja dela ili celokupnog operatorskog poslovanja niške vazdušne luke- „eventualne“.

Prema ovom zaključku, „eventualno“ je i preuzimanje obaveza Grada Niša koje proističu iz njegovog ugovora sa Ministarstvom odbrane vezanog za aerodromsko zemljište.

Nakon što je Gradsko veće Niša, na osnovu tog zaključka Vlade, predložilo besplatno ustupanje aerodroma državi, započeli su građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative „Ne damo niški aerodrom“.

Na protestima je izražena sumnja da država ne želi da preuzme niški aerodrom kako bi ga unapredila i razvila, već da joj je cilj da preuzme upravljačku kontrolu, kako bi narednih godina ograničila rast broja putnika iz Niša u korist koncesionara beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“, francuske kompanije Vansi erport.

Predsednik Srbije Vučić, ministarka Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno potvrdili su da koncesioni ugovor za beogradski aerodrom predviđa mogućnost plaćanja državne odšete kompaniji Vansi erport ukoliko niški i drugi aerodromi u radijusu od 150 do 230 kilometara od Beograda usluže više od milion putnika godišnje.

Niški aerodrom  je u poslednje četiri godine zabeležio ozbiljnu poslovnu ekspanziju, a broj putnika je sa 1300, koliko je imao 2014, povećao na 330.000, u 2017. godini, zahvaljujući pre svega izuzetno niskim cenama aerodromskih usluga.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here