- Vladica Đurđanović je za nedeljnik „Vreme“ ocenio da je sve što se dešavalo u poslednjih šest meseci posledica trogodišnjeg sukoba između lokalne politike u vezi sa Aerodromom, sa jedne strane, i državne politike i administracije, sa druge strane
- On je rekao da je „ceo cirkus“ nastao zbog „neodgovornih izjava“ ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović koja je „iz samo njoj znanih razloga, bukvalno rasipala milione evra nekakve imaginarne pomoći Niškom aerodromu“
- Mihalović je prethodno saopštavala da je Srbija od 2014. do danas u Niški aerodrom uložila, kako je kazala, 3,6 miliona evra u novcu i opremi, a ukupno 9,8 miliona evra, ukoliko se u ulaganja računaju i troškovi poslovanja SMATSA, kao i Uprave granične policije i Uprave carina, koje su stacionirane na aerodromu
- Prema godišnjim finansijskim izveštajima Niškog aerodroma, kao i dobro obaveštenim izvorima Medijske kutije, država tokom 2014, 2015, 2016. i 2017, kao i prvom kvartalu ove godine, nije subvencionisala aerodrom „Konstantin Veliki“ ni sa jednim dinarom
- Naši sagovornici preciziraju da od 2014. godine u aerodromskim dokumentima ne postoji državno ulaganje u novcu, već samo u opremi, i to od strane Beogradskog aerodroma, a u vrednosti od svega šest miliona dinara, pošto je oprema stara i po 50 godina.

Bivši direktor niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ Vladica Đurđanović izjavio je da je jedina alternativa za taj aerodrom, ukoliko ne bude državnih subvencija, povećanje aerodromskih taksi, što će direktno negativno uticati na obim saobraćaja i razvoj mreže u Nišu.
– Bukvalno seku zdravu nogu da bi dokazali da je neko invalid, i u tome ja neću da učestvujem- rekao je Đurđanović u intervjuu za novi broj nedeljnika „Vreme“.
On je ocenio da je sve što se dešavalo u poslednjih šest meseci posledica trogodišnjeg sukoba između Aerodroma, lokalnih institucija i lokalne politike, sa jedne strane, i državne administracije i politike koja se ogleda u Ministarstvu saobraćaja i ministarki Zorani Mihajlović, sa druge strane. U taj sukob su kasnije uvučeni i Vlada i Srpska napredna stranka, kazao je.
On je rekao da Ministarstvo saobraćaja treba da odgovori na pitanje zašto je sve urađeno na taj način.
Prema njegovim rečima, „ceo cirkus“ je nastao zbog „neodgovornih izjava“ ministarke Zorane Mihajlović, koja je „iz samo njoj znanih razloga bukvalno rasipala milione evra nekakve imaginarne pomoći“.
„Vrhunac“ takvog ponašanja bila je prošlogodišnja donacija rendgena za kargo pošiljke, koji je predstavljen javnosti u prisustvu brojnih zvaničnika, kazao je.
– Objavljena vrednost donacije je 400.000 evra, koliko i koštaju ta dva nova uređaja, ali kao i obično, dobili smo uređaje koje Direktorat civilnog vazduhoplovstva nije hteo da sertifikuje za upotrebu, jer su u potpunosti amortizovani, i zapisnički ih stavio van upotrebe. Realno, vrednost doniranih uređaja je manja nego autfit Zorane Mihajlović toga dana- rekao je Đurđanović.
Ministarka saobraćaja je prethodno saopštavala da je Srbija od 2014. do danas u Niški aerodrom „uložila 9,8 miliona evra“, ukoliko se pored „direktnog ulaganja od 3,6 miliona evra u novcu i opremi“, obračunaju i troškovi poslovanja Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), kao i Uprave granične policije i Uprave carina, koje su stacionirane na aerodromu.
Međutim, prema godišnjim finansijskim izveštajima Niškog aerodroma, kao i dobro obaveštenim izvorima Medijske kutije, država tokom 2014, 2015, 2016. i 2017, kao i prvom kvartalu ove godine, nije subvencionisala aerodrom „Konstantin Veliki“ ni sa jednim dinarom, a posebno ne sa 3,6 miliona evra u novcu i opremi.
– Država je ulagala u Niški aerodrom isključivo pre dolaska aktuelne Vlade- 2010. i 2011. godine, i to ukupno 230 miliona dinara. Od 2014. do danas u aerodromskim dokumentima ne postoji državno ulaganje u novcu, već samo u opremi, od strane Beogradskog aerodroma. Ono ukupno iznosi oko šest miliona dinara, pošto je reč o opremi staroj po 50 godina- rekli su naši izvori bliski Aerodromu.
Oni su ocenili da je „nedopustivo“ da resorna ministarka ulaganje SMATSA pripisuje državi, pošto je SMATSA nezavisna komisija, te se ne finansira iz državnog budžeta već od avio kompanija koje joj plaćaju troškove preleta.
– Ni troškovi granične policije i carine nisu ulaganje u aerodrom. Država je samo otvorila granični prelaz na aerodromu i to je ulaganje u taj prelaz, odnosno policiju i carinu, a ne u aerodrom- kazali su oni.
Đurđanović je, inače, podneo neopozivu ostavku na funkciju direktora Niškog aerodroma 9. avgusta, kada su resorna ministarka Zorana Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović potpisali ugovor o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma sa grada na državu, čime je država preuzela upravljanje nad njim.
U obrazloženju ostavke naveo je da je „potpuno iracionalno da preduzeće koje je posle 30 godina postojanja jedva stalo na noge napušta dokazano uspešni model i prelazi na državne subvencije“, te da će „veoma brzo u potpunosti biti promenjen dosadašnji model poslovanja aerodroma i vraćen deset godina unazad“. Dodao je da „ne želi da učestvuje u onome što sledi“ u poslovanju te vazdušne luke.
Na preporuku Vlade Srbije, Gradsko veće Niša je 30. marta usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.
Odmah posle usvajanja takve odluke započeli su građanski protesti u organizaciji Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, na kojima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Beogradskog aerodroma, francuske kompanije Vansi erport.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja.
VELIKA VEĆINA BI, DA JE NA MOM MESTU, NEGIRALA ČLANSTVO U SNS-U
– Danas, kada zavrću ruku stranačkim funkcionerima da napišu jedan tvit ili objavu podrške predsedniku stranke, i kada od stotina i hiljada direktora u javnom sektoru na prste možete da izbrojite one koji razumeju situaciju u kojoj se kao društvo nalazimo, uveren sam da bi velika većina njih, da je na mom mestu, negirala članstvo u SNS- rekao je Đurđanović za „Vreme“.
On je precizirao da bi i njemu bilo najlakše da kaže da nije bio član SNS-a jer „zbog neke volšebne administrativne greške“ njegova pristupnica nije proknjižena i nije bio u bazi članstva, a drugu pristupnicu nije potpisao. Ipak, i sa takvim statusom bio je član Gradskog odbora SNS u Nišu i Opštinskog odbora SNS u gradskoj opštini Pantelej, kao i predsednik stranačkog Saveta za saobraćaj.