• Bivši direktor Regionalne razvojne agencije “Jug” Bojan Avramović ocenio je danas da prvi rezultati o broju putnika “Er Srbije” sa niškog aerodroma “Konstantin Veliki” pokazuju da je uvođenje 12 subvencionisanih linija toliko veliki promašaj da ni pet miliona evra godišnje, koliko je u državnom budžetu planirano za ovu namenu, “neće moći da pokrije gubitke”
  • Reagovanje Avramovića usledilo je nakon što je Aerodrom Niš objavio službene podatke o broju putnika za prošli mesec, po kojima je on porastao za 3777, odnosno 11,8 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, čemu je doprinelo šest novih, subvencionisanih linija “Er Srbije”
  • Ova priča dobija potpuno drugi smisao kada se uzme u obzir da je prošlog meseca na tih šest linija “Er Srbije” bilo ukupno oko 8500 sedišta, što znači da je, čak i da je svih 3777 putnika letelo isključivo na tim linijama, prosečna popunjenost aviona bila ispod 40 odsto, a budžet Srbije platio oko 4500 praznih mesta u njima, rekao je Avramović
  • On je kazao da se, prema nezvaničnim informacijama, loš trend popunjenosti aviona nastavio i sa drugom grupom linija “Er Srbije” pokrenutom ovog meseca
  • Prava razmera ove gluposti videće se tek sa godišnjim rezultatima, kada će se iz državnog budžeta, po mojim procenama, platiti od 150.000 do 210.000 praznih mesta u avionima “Er Srbije” na linijama iz Niša, kazao je on

Bojan Avramović, bivši direktor Regionalne razvojne agencije “Jug” (RRA “Jug”), ocenio je danas da prvi rezultati o broju putnika “Er Srbije” sa niškog aerodroma “Konstantin Veliki” pokazuju da je uvođenje 12 subvencionisanih linija te kompanije sa ovog aerodroma “toliko veliki promašaj da ni pet miliona evra godišnje, koliko je predviđeno za subvencionisanje, neće moći da pokrije gubitke”.

RRA “Jug” je u vreme dok je Avramović bio na njenom čelu kroz studije i elaborate uređivala poslovanje „Konstantina Velikog“ u redovnom saobraćaju i određivala cene aerodromskih usluga.

Njegovo reagovanje usledilo je nakon što je Aerodrom Niš objavio službene podatke o broju putnika za prošli mesec, po kojima je on porastao za 3777, odnosno 11,8 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, čemu je doprinelo šest novih, subvencionisanih linija “Er Srbije” do evropskih destinacija.

Uz ogradu da ne raspolaže drugim službenim informacijama o subvencionisanim linijama, pošto se one je objavljuju, Avramović je kazao da ovakvi podaci samo na prvi pogled zvuče optimistično, a da u stvari pokazuju “izuzetno loš start” tih linija.

– Ova priča dobija potpuno drugi smisao kada se uzme u obzir da je prošlog meseca na tih šest linija, odnosno 30.tak povratnih letova “Er Srbije”, instalirano oko 8500 sedišta, odnosno moglo da budd prevezeno toliko putnika. Čak i da je svih 3777 putnika, koliko ih je bilo više nego u istom periodu prošle godine, letelo isključivo na linijama “Er Srbije”, a ne na letovima lou kost kompanija koje saobraćaju iz Niša, to znači da je prosečna popunjenost kabine na letovima “Er Srbije” bila ispod 40 odsto. Dakle, u julu je budžet Srbije platio oko 4500 praznih mesta u avionima “Er Srbije” koji lete iz Niša- rekao je on.

On je ocenio da tako loš start nije imala, ni približno, nijedna linija bilo koje aviokompanije koja od 2015. godine leti sa niškog aerodrome.

Prema njegovim rečima, situacija je “još dramatičnija” kada se gledaju pojedinačne linije, pošto je među njima više onih koje imaju ispodrosečnu popunjenost.

– Tačno je da treba vremena da se novoustanovljene linije „razrade“ i stabilizuju- neke od njih sigurno i hoće, ali većina linija je toliko besmislena da pet miliona evra godišnje neće biti dovoljno da pokrije tolike gubitke- kaže on. 

Avramović je dodao da se, prema nezvaničnim informacijama, loš trend popunjenosti aviona nastavio i sa drugom grupom linija “Er Srbije” pokrenutom ovog meseca. Avgust je, inače, najpopunjeniji mesec u godini, i najmanje 20 odsto bolji od, recimo, novembra ili februara.

– Već na kraju ovog meseca biće potpuno vidljivi loši trendovi o kojima govorim. Tada će biti u prodaji svih 31.000 mesta na svim linijama “Er Srbije” iz Niša, i broj putnika na mesečnom nivou trebalo bi da bude veći  bar za 20.000 u odnosu na isti period prošle godine.  Prema raspoloživim podacima, to se, nažalost, neće desiti, i dobro će biti da broj putnika poraste bar za 15.000- kazao je on.

On je rekao da će se, ipak, “prava razmera ove gluposti” videti tek sa godišnjim rezultatima, kada će se iz državnog budžeta, po njegovim procenama, platiti od 150.000 do 210.000 praznih mesta u avionima “Er Srbije” na linijama iz Niša.

Nacionalni prevoznik “Er Srbija” pobedio je aprila ove godine na međunarodnom tenderu za izbor avio-prevoznika na 12 subvencionisanih linija iz Niša, kao ponuđač sa „jedinom ispravnom ponudom“.

Vlada Srbije je mesec dana ranije saopštila da će letovi na tim linijama od javnog interesa biti subvencionisani u periodu od 1. jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a da je za tu namenu iz republičkog budžeta planirano 1,8 milijardi dinara, odnosno 600 miliona godišnje.


“REZULTATI” ER SRBIJE INSPIRISALI VIZ ER I RAJAN ER DA POVEĆAJU BROJ LINIJA IZ NIŠA

 – “Viz er” od juče prodaje karte za još dva leta sedmično na liniji Niš- Malme, uz dosadašnja dva, koja će krenuti na proleće sledeće godine. “Rajaner” je, takođe, započeo prodaju karata na novoj lini, do Malte, koja kreće u novembru. To je očigledni odgovor ovih loukostera, koji od 2015. lete iz Niša, na uvođenje subvencionisanih letova “Er Srbije”. Dobro je što su reagovali povećanjem a ne smanjivanjem linija, na šta su ih između ostalog  “inspirisali” prvi poslovni rezultati “Er Srbije”. No, pojačavanje saobraćaja tih kompanija iz Niša dodatno obesmišljava državnu odluku o uvođenju letova “Er Srbije” koje plaćamo  iz budžeta- kaže bivši dIrektor RRA “Jug”.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here