• Cene subvencionisanih letova „Er Srbije“ na 12 novih linija od javnog interesa sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ su previsoke, ocenjuje Bojan Avramović, bivši direktor Regionale razvojne agencije „Jug“, koja uređuje poslovanje niškog aerodroma u redovnom saobraćaju i cene aerodromskih usluga
  • Avramović kaže da „ne vidi“ da su u cene „Er Srbije“ uračunate državne subvencije od 15 miliona evra, koje će ta kompanija dobijati u naredne tri godine, kao ni značajno niži troškovi niškog aerodroma u odnosu na beogradski, pošto niška aerodromska taksa iznosi svega tri evra po putniku
  • Bivši direktor RRA „Jug“ tvrdi i da je „Er Srbija“ saopštila najjeftinije početne cene letova iz Niša- samo sa ručnim prtljagom i bez ikakvog servisa, ali da će i one, kako se može videti na sajtu kompanije, važiti samo za prvih pet kupaca, dok će sve ostale karte biti skuplje
  • „Er Srbija“ je prošlog četvrtka objavila da će početne cene povratnih karata na 12 subvencionisanih linija iz Niša iznositi od 48 do 73 evra
  • Prodaja karata za ove linije počela je prošlog petka
foto: privatna arhiva

Cene subvencionisanih letova „Er Srbije“  na 12 novih linija „od javnog interesa“ sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ su previsoke, a pri tom važe samo za prvih pet kupaca, dok su za sve ostale putnike karte još skuplje, tvrdi Bojan Avramović, bivši direktor Regionale razvojne agencije „Jug“ (RRA „Jug“).

RRA „Jug“  kroz studije i elaborate uređuje poslovanje „Konstantina Velikog“ u redovnom saobraćaju i određuje cene aerodromskih usluga.

– Ne vidim da su u cene karata „Er Srbije“ sa niškog aerodroma uračunate državne subvencije od 15 miliona evra koje će ta nacionalna kompanija dobijati u naredne tri godine. Ne vidim da je na cene uticala ni razlika u troškovima između niškog i beogradskog aerodroma, odnosno činjenica da su niške aerodromske takse od svega tri evra po odlazećem putniku daleko niže od beogradskih. Niški aerodrom je, dakle, jeftiniji od beogradskog najmanje 20 evra po putniku- kaže Avramović.

„Er Srbija“ je prošlog četvrtka objavila da će početne cene povratnih karata na 12 subvencionisanih linija iznositi od 48 evra (za Geteborg i Tivat), do 73 evra (za Rim). Prema navodima kompanije, cena povratne karte za Frankufurt iznosiće 51 evro, za Bolonju- 52, za Ljubljanu- 53, za Karslrue- 55, za Nirnberg i Fridrihshafen- 60, za Hanover i Budimpeštu- 61, za Salcburg- 62 evra.

Prodaja karata za ove linije počela je prošlog petka.

Bivši direktor RRA „Jug“ Avramović još tvrdi da je „Er Srbija“ saopštila najjeftinije početne cene letova iz Niša, samo sa ručnim prtljagom i bez ikakvog servisa- takozvanu „ belu tarifu“, ali da će one, kako se može videti na sajtu kompanije, važiti samo za prvih pet kupaca.

– Koliko će one u konačnom iznositi videće svaki putnik koji ubuduće bude želeo da leti  iz Niša- kaže.

Vlada Srbije je krajem marta ove godine donela odluku o proglašenju 12 linija od javnog interesa sa niškog aerodroma, saopštavajući da će ti letovi biti subvencionisani u periodu od 1. jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a da je za tu namenu iz republičkog budžeta planirano 1,8 milijardi dinara, odnosno 600 miliona godišnje.

Mesec dana kasnije na međunarodnom tenderu za izbor avio-prevoznika pobedila je „Er Srbija“ kao ponuđač sa „jedinom ispravnom ponudom“.

Avramović i deo stručne javnosti su pre odluke o „pobedniku“ ocenili da je tender „nacrtan“ za „Er Srbiju“, a diskriminišući za loukostere koji već lete iz Niša.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here