• Bivši direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“ Bojan Avramović upozorava na opasnost da je „Er Srbija“ nedavnom odlukom o ukidanju linije Niš- Budimpešta sa aerodroma „Konstantin Veliki“ prekršila Zakon o javnim nabavkama, kao i ugovor na osnovu kojeg leti na 12 linija od javnog interesa sa tog aerodroma
  • Avramović precizira da su predmet ugovora između „Er Srbije“ i države svih 12 linija od javnog interesa iz Niša, među kojima je i linija do Budimpešte, a da Zakon o javnim nabavkama i ugovor “Er Srbije” striktno zabranjuju izmenu predmeta javne nabavke dok traje ugovor
  • „Er Srbija“ je nedavno donela odluku da od sutra ukine liniju na relaciji Niš- Budimpešta „zbog slabog interesovanja građana juga Srbije za putovanje u glavni grad Mađarske, ali i zbog želje da ta linija ne naruši dobre rezultate preostalih linija od javnog značaja iz Niša“
  • Ona je u aprilu ove godine pobedila na međunarodnom tenderu za izbor avio prevoznika na linijama od javnog značaja iz Niša kao ponuđač sa „jedinom ispravnom ponudom“
  • Vlada Srbije je mesec dana ranije saopštila da će letovi na tim linijama biti subvencionisani u periodu od 1.jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a da je za tu namenu iz republičkog budžeta opredeljeno 1,8 milijardi dinara, odnosno po 600 miliona dinara godišnje
foto: privatna arhiva

Nacionalna kompanija „Er Srbija“ je nedavnom odlukom o ukidanju linije Niš- Budimpešta sa aerodroma „Konstantin Veliki“ prekršila Zakon o javnim nabavkama, kao i ugovor na osnovu kojeg  saobraća na 12 linija od javnog interesa sa tog aerodroma, ocenjuje Bojan Avramović, bivši direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“ (RRA “Jug”).

RRA „Jug“  je u vreme dok je Avramović bio na njenom čelu kroz studije i elaborat uređivala poslovanje niškog aerodroma u redovnom saobraćaju.

– „Predmet“ ugovora između „Er Srbije“ i države su svih 12 linija od javnog interesa iz Niša u jednom lotu, među kojima je i linija do Budimpešte. „Er Srbija“ je, dakle, na tenderu dobila paket aranžman, po sistemu sve ili ništa, pošto je država želela da je zaštiti od konkurencije svih drugih avio kompanija koje bi eventualno bile zainteresovane za apliciranje. Na taj način se „Er Srbija“ bukvalno „zakucala“ članom 115. stav 4 Zakona o javnim nabavkama i članom 12. potpisanog ugovora sa državom, koji striktno zabranjuju izmenu predmeta javne nabavke dok traje izvršenje ugovora- kaže Avramović.

On precizira da Zakon o javnim nabavkama  propisuje da se „izmenom ugovora o javnoj nabavci ne može menjati predmet nabavke“. Prema ugovoru „Er Srbije“, u kojem se kao predmet nabavke navodi 12 linija od javnog interesa, država kao naručilac može nakon njegovog zaključenja da menja obim posla ili cene, ali ne i predmet nabavke.

– I Uredba Vlade Srbije precizno  definiše 12 avio linija od javnog interesa iz Niša, a koje imaju takav status jer su nekomercijalne i preko potrebne građanima  juga Srbije iz ekonomskih i razvojnih razloga. „Er Srbija“ sada otkazuje liniju do Budimpešte upravo zato što je „nekomercijalna“, kršeći  pri tom potpisani ugovor sa državom. Dakle, zbog neizvršenja ugovornih obaveza, koje podrazumevaju svih 12 linija od javnog interesa, država bi kao naručilac posla morala da raskine ugovor sa „Er Srbijom“ – kaže Avramović.

„Er Srbija“ je nedavno donela odluku da od sutra ukine liniju na relaciji Niš- Budimpešta „zbog slabog interesovanja građana juga Srbije za putovanje u glavni grad Mađarske, ali i zbog želje da ta linija ne naruši dobre rezultate preostalih linija od javnog značaja iz Niša“.

Svim putnicima koji su kupili karte za letove na ovoj liniji posle 27.oktobra biće vraćen novac, navela je kompanija.

„Er Srbija“  je u aprilu ove godine pobedila na međunarodnom tenderu za izbor avio prevoznika na linijama od javnog značaja iz Niša kao ponuđač sa „jedinom ispravnom ponudom“.

Vlada Srbije je mesec dana ranije saopštila da će letovi na tim linijama biti subvencionisani u periodu od 1.jula 2019. do 30. juna 2023. godine, a da je za tu namenu iz republičkog budžeta opredeljeno 1,8 milijardi dinara, odnosno po 600 miliona dinara godišnje.


VEĆINA LINIJA OD JAVNOG INTERESA IZ NIŠA IMA KATASTROFALNE REZULTATE

Linija Niš- Budimpešta od samog početka nije imala nikakvog smisla, osim da eventualno pomogne turističkoj ponudi Budimpešte- kaže Bojan Avramović.

On tvrdi da “ništa nije bolje ni sa većinom ostalih linija od javnog interesa iz Niša”.

– One su se već nakon tri meseca pokazale neuspešnima i sa katastrofalim rezultatima i finansijskim posledicama po „Er Srbiju“. Nema te studije koja može da opravda, recimo, liniju do Fridrishafena, koji je udaljen samo 70 kilometara od Memingena, do kojeg već saobraća Vizer- kaže on.

On dodaje da je “većina ovih linija koncipirana tako da konkuriše loukost kompanijama koje lete iz Niša”.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here