• Tek nakon teškog sudara voza i autobusa u Donjem Međurovu, u kome je poginulo petoro putnika, ponovo je otvoreno pitanje nebezbednih putnih prelaza.
  • U Srbiji je za tri godine na pružnim prelazima bilo 308 nezgoda, u kojima je stradalo 28, a povređene su 62 osobe.
  • Ukupno u Srbiji ima 2.138 prelaza, njih 477 ima rampe, što znači da je tek svaki četvrti osiguran je rampama i svetlosnim upozorenjima. Na 1.636 pružnih prelaza postoji Andrijin krst I znak “ stop”.
  • U “ Železnicama Srbije tvrde da im je Svetska banka odobrila kredit od 13 miliona dolara za 60 prelaza, što znači da bi svaki prelaz koštao oko 216.000 dolara, odnosno za sve neobezbeđene prelaze treba od 200 do 250 miliona evra, kao za jedan nacionalni stadion.
  • Direktor Policije Vladimir Rebić kazao je da će istraga da utvrdi da li je samo vozač kriv, ili odgovornost treba tražiti i u lokalnoj samoupravi koja je morala da obezbedi prelaze, kao I nadležnom ministarstvu i službama koje nisu kontrolisani pružne prelaze.
  • Dr Radmilo Janković, direktor Klinike za anesteziju rekao je da se stanje troje  najteže povređenih putnika se nešto popravilo
foto: m.s.

Nakon sudara voza i autobusa na pružnom prelazu u  Donjem Međurovu kod Niša, u kome je poginulo petoro putnika, “Železnice Srbije” su naprasno odlučile da izgrade rampu , iako su pre toga tvrdile da uopšte nije potrebna na tom prelazu.

Ova poslednja tragedija je ponovo otvorila pitanje nebezbednih ukrštanja drumskog i železničkog saobraćaja . Prema dostupnim podacima u Srbiji  se od 2015. godine na pružnim prelazima dogodilo 308 nezgoda, u kojima je stradalo 28 a povređene su 62 osobe.

U Srbiji ima 2.138 prelaza, njih 477 ima rampe, što znači da je tek svaki četvrti osiguran je rampama i svetlosnim upozorenjima. Na 1.636 pružnih prelaza postoji Andrijin krst I znak “stop”.

U “Železnicama”  tvrde za “Danas” da iz međunarodnih kredita nisu imali na raspolaganju sredstva za te namene, i da će ih dobiti tek naredne godine, s obzirom na to da im je Svetska banka odobrila 13 miliona dolara za osiguravanje 60 prelaza. U proseku to znači da bi opremanje koštalo oko 216.000 dolara po prelazu, odnosno, kako kažu u Železnicama, od 150.000 do 200.000 evra, zavisno od stanja na terenu.

To znači da bi  opremanje svih nebezbednih prelaza koštalo od 200 do najviše 250 miliona evra, što je tek nešto iznad iznosa koji je Telekom u većinskom državnom vlasništvu platio za Kopernikus, ili jednako iznosu koji se pominje da će biti obezbeđen za izgradnju nacionalnog stadiona.

Istraga bi morala da utvrdi ko je kriv za ovu tešku saobraćajnu nesreču na pružnom prelazu, odnosno da li krivica treba da se traži “samo u ljudskom faktoru” ili  nedostatak rampi i svetlosne signalizacije može da bude jedan od uzroka udesa.

foto: sajt MUP

Direktor policije Vladimir Rebić rekao je povodom sudara voza i autobusa, koji se u petak dogodio kod Niša, da vozač nije jedini subjekt bezbednosti saobraćaja koji je pogrešio.

-Odmah posle nesreće sam rekao da je vozač kriv. Ali istraga u narednom period će  pokazati koji su drugi konkretni razlozi doprineli da sa dogodi ova tragedija-rekao je Rebić za Radio-televiziu Srbije(RTS).

Direktor Policije je dodao je , prema važećem zakonu upravljač puta bio obavezan da postavi adekvatnu saobraćajnu signalizaciju, koja podrazumeva i svetlosni saobraćajni znak.

-To će svakako biti jedan od pravaca rada u toku krivične prijave za ovo teško krivično delo. Zbog toga će se ispitati odgovornost lokalne samouprave zbog obezbeđivanja prelaza, a mogući dalji koraci su i utvrdivanje odgovornosti nadležnog ministarstva I organa I koji nisu kontrolisali rad lokalne samouprave-rekao je Rebić.

I predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić je rekla da  bi stručnjaci morali da procene da li je  trebalo da postoji rampa.

-Mislim da stručnjaci i dalje tvrde da tu ne treba rampa, ali zbog ovakve nesreće ona će biti postavljena, rekla je Brnabić RTS.

Podsetimo, nekoliko stotina meštana Donjeg Međurova, Čokota  I okolnih sela protestvovalo je što “ Železnice” godinama nisu htele da postave rampu na tom pružnom prelazu, iako se, kako tvrde meštani, najmanje po jedna saobraćajna nesreća tu dešavala svake godine

Inače, stanje najteže povređenih putnka se neznatno popravilo. Devojka (16) sa teškom povredom glave i muškarac (31) sa povredama karlice još uvek su priključeni  na aparate za disanje.

– Devojčica je najteže povređena i nalazi se u veštački indukovanoj komi od petka kada je operisana.Dečak (16) sa teškom povredom kičme u stabilnom stanju i svestan od samog prijema na Kliniku za anesteziju -rekao je direktor  Klinike za anesteziju i intenzivnu terapiju u Kliničkom centru u Nišu Radmilo Janković.

On je kazao da je  vozač autobusa isključen je sa aparata za disanje i dijagnostikom je utvrđeno da nema povrede opasne po život.


PREDSEDNIK VUČIĆ: NEMOJTE  ZA SVE DA KRIVITE DRŽAVU

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao povodom nesreće u Donjem Međurovu da ne treba u svemu da se traži krivac u državi.

-Država je napravila dobre osnove, ali ne može sve. Kako da te natera da ne popiješ čašicu više. Juče kod Trstenika čisto prostranstvo, lep dan, a ispostavi se da je vozač bio u alkoholisanom stanju. Ljudi, poštujte propise. U Železniku imate optički kabl, ima pružni prelaz, a svi prolaze okolo, neće da sačekaju. Kada naplaćujemo kazne za mobilni i alkohol, žale se“, kazao  je Vučić.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here