• Vlast razmatra mogućnost da Aerodrom „Konstantin Veliki“ ostane u vlasništvu grada Niša, a da država upravlja njegovim poslovanjem i izađe u susret koncesionaru Beogradskog aerodroma  preko novog direktora Niškog aerodroma koji bi bio pod kontrolom centralne vlasti, piše dnevni list Danas
  • Ovakvo rešenje bi značilo da Skupština grada uopšte ne bi morala da raspravlja i glasa o besplatnom ustupanju osnivačkih prava i kompletne imovine Niškog aerodroma državi, a da bi novi direktor mogao da prenese sertifikate i licence tog aerodroma na Vladino preduzeće “Aerodromi Srbije” jer ima tu vrstu ovlašćenja, kažu nezvanični izvori tog lista
  • Ovakav scenario omogućio bi državi da „ispoštuje“ interese koncesionara “Nikole Tesle”, francuskog Vansi erporta, kojem je ugovorom obećala da Niški i drugi aerodromi u radijusu od 230 kilometara od Beograda neće preći po milion putnika godišnje sve dok „Tesla“ ne dostigne 12 miliona putnika, kažu ti izvori
  • Ovakvo rešenje nije u skladu sa zakonom, te ne bi trebalo ni da bude realno, ali ako novi direktor bude pod kontrolom Vlade- a biće, sve je moguće, rekli su izvori sa Niškog aerodroma.
  • Zamenik gradonačelnika Niša Miloš Bandjur (SNS) odbio je da odgovori na pitanja u vezi sa ovakvom mogućnošću
foto: UPSS

Vlast razmatra mogućnost da Aerodrom “Konstantin Veliki” ostane u vlasništvu grada Niša, a da država upravlja njegovim poslovanjem preko novog direktora aerodroma koji bi između ostalog trebalo da prenese sertifikate i licence tog aerodroma na Vladino preduzeće “Aerodromi Srbije”, saznaje dnevni list Danas.

– Ovakvo rešenje bi između ostalog značilo da Skupština grada uopšte neće morati da raspravlja i glasa o besplatnom ustupanju osnivačkih prava i kompletne imovine Niškog aerodroma državi, što bi zbog negativnog raspoloženja dela javnosti i vlasti prema takvom rešenju mogla da bude i sporna i neizvesna odluka- piše taj list, pozivajući se na nezvanične izvore.

Ovi izvori kažu da bi u slučaju takvog scenarija upravljanje Niškim aerodromom, a posebno rastom broja putnika, moglo da se ostvari postavljanjem novog direktora koji bi poslovao pod kontrolom centralne vlasti, te  besplatno preneo i sertifikate i licence tog aerodroma na novog operatera,“Aerodrome Srbije”.

– Na taj način država bi mogla da izađe u susret koncesionaru beogradskog aerodroma “Nikola Tesla”, francuskom Vansi erportu, kojem je koncesionim ugovorom obećala da Niški i drugi aerodromi u radijusu od 230 kilometara od Beograda neće preći po milion putnika godišnje sve dok  „Tesla“ ne dostigne 12 miliona putnika- navode ti izvori.

Oni podsećaju da i istraživanja javnog mnjenja pokazuju da su građani Niša većinski protiv besplatnog ustupanja Niškog aerodroma državi, a da takvo mišljenje ima i deo SNS-a i lokalne vlasti.

– Ovakav scenario nije u skladu sa zakonom, te ne bi trebalo ni da bude realan, ali ako novi direktor bude pod kontrolom Vlade- a biće, sve je moguće- rekli su ovim povodom izvori sa Niškog aerodroma.

Oni su precizirali da aktuelno zakonodavstvo propisuje da operater može da prenese sertifikate na drugog operatera samo ukoliko on ispunjava materijalne, a posebno kadrovske i stručne uslove. „Aerodromi Srbije“, kao operater, nemaju ni svoju imovinu ni stručni kadar, već „samo jednu kancelariju na Beogradskom aerodromu, jednog direktora i jednu sekretaricu“.

– Pritom, i Beogradski i Niški aerodrom su „Aerodromima Srbije“ jasno saopštili da izlaze iz članstva, tako da su u ovom Vladinom „društvu“, u kojem su bila dva aerodroma i 25 livada, sada ostale samo livade- rekli su oni.

Prema njihovim rečima, u Vladi su bili „krajnje iznenađeni“ kada je Niški aerodrom 22. decembra prošle godine dobio sertifikat o ispunjavanju svih uslova Evropske unije za status međunarodnog aerodroma.

– Takav sertifikat u Srbiji ima još Beogradski aerodrom, a u EU samo 40 odsto aerodroma. Aerodromi, inače, ne moraju da ga imaju, ali je on važan za avio kompanije jer je „garancija“ postojanja standarda koje ne moraju proveravati- objasnili su.

Zamenik gradonačelnika Niša Miloš Bandjur (SNS) odbio je da odgovori na pitanje Danasa o navodnom razmatranju rešenja da grad ostane vlasnik aerodroma, a da se državno upravljanje ostvari kroz imenovanje direktora koga će kontrolisati centralni nivo vlasti.

Bandjur je, inače, o “slučaju Niški aerodrom“ predhodnih dana detaljno govorio za pojedine lokalne medije.

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ je povodom informacija o mogućem prenosu sertifikata na „Aerodrome Srbije“ zatražila od Direktorata civilnog vazduhoplovstva informaciju „da li država Srbija ima propisanu proceduru za prenos sertifikata sa jednog operatera na drugog“.

Ovaj prenos je najverovatniji razlog za smenu direktora niškog aerodroma, upozorila je ona.

– Zahtevaćemo od Međunarodne organizaciji civilnog vazduhoplovstva (ICAO) i Evropske organizacije za bezbednost vazdušne plovidbe (EUROCONTROL) da povećaju nadzor nad operacijama države Srbije u pokušaju da preuzme niški aerodrom, s obzirom da  „Aerodromi Srbija“ doo nemaju niti materijalne niti ljudske kapacitete da budu operater aerodroma- navela je Inicijativa prošlog vikenda.

Gradsko veće Niša je, inače, prošle sedmice smenilo aktuelnog direktora aerodroma Vladicu Đurđanovića, kome su, prema našim saznanjima, u Ministarstvu saobraćaja zamerali „preveliku“ autonomnost u odnosu na državu.

Smena će postati konačna kada o njoj odluči Skupština grada.

Veće je, takođe, 30. marta odlučilo da Grad besplatno ustupi osnivačka prava, kompletnu imovinu, sertifikate i licence aerodroma Republici, a na preporuku Vlade Srbije.

Odluka je isprovocirala građanske proteste, u organizaciji novoformirane Inicijative „Ne damo niški aerodrom“.

Konačnu odluku o ovakvom „ustupanju“, kako je ranije najavljivano, treba da donese Skupština grada.


JOŠ DESET DANA DO MOGUĆE PRINUDNE UPRAVE

Predsednik Skupštine grada Rade Rajković (Pokret socijalista) još nije zakazao sednicu na kojoj treba da se donese konačna odluka o vlasničkom statusu Niškog aerodroma. Ukoliko se ona ne održi do 23. juna, dakle za deset dana, gradu Nišu preti uvođenje prinudne uprave. Sednica lokalnog parlamenta, naime, mora da se održi najkasnije tri meseca nakon predhodne, a ukoliko se to ne dogodi, Vlada Srbije donosi odluku o uvođenju prinudne uprave.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here