• Najniže neto zarade u JP “ Aerodrom Niš” bile su 23.000 dinara, dok je direktor primao oko 100.000 dinara, navodi predsednica Sindikalne organizacije tog javnog preduzeća Danijela Igić.
  • Neistinite su izjave članova Gradskog veća Niša i predstavnika budžetske inspekcije da od 2015 godine JP Aerodrom Niš isplaćuje protivzakonito višestruko uvećane zarade, što je bio i osnov pokretanja procedure smene direktora JP Aerodrom Niš, precizira ona.
  • Te zarade smo primali u skladu sa posebnim programima poslovanja JP Aerodrom Niš za svaku godinu, koje je usvojila Skupštine grada Niša, i verifikovana je u usvojenim Izveštajima o poslovanju javnog preduzeća-konstatuje Igićeva.
  • Ona dodaje da državna revizorska institucija nije imala  primedbe niti je dala bilo koju preporučenu meru po ovom pitanju.
  • Ovo unosi nemir i nesigurnost kod zaposlenih, što kao posledicu može da ima odlazak iz preduzeća stručenih i licenciranih kadrova, bez kojih osnovna delatnost ne bi mogla biti obavljana, tačnije, Aerodrom ne bi imao sertifikat za rad-navodi Igićeva.
  • Predsednica Sindikata pita kako su za Skupštinu Niša nezakonite odluke koje je sama usvojila.
foto: Vesna Torović

-Prosečna plata zaposlenih u Javnom preduzeću “ Aerodrom Niš” od  2015. do 2017. godine je bila 28.000 dinara, pa se postavlja pitanje da li smo sa tim “enormno visokim platama” mogli da oštetimo budžet Niša za više od 150 miliona dinara-pita predsednica Sindikalne organizacije   JP “ Aerodrom Niš” Danijela Igić.

Ona precizira da su najniže neto zarade u JP “ Aerodrom Niš” bile su 23.000 dinara, dok je direktor primao oko 100.000 dinara,

-Neistinite su izjave članova Gradskog veća Niša i predstavnika budžetske inspekcije da od 2015 godine JP Aerodrom Niš isplaćuje protivzakonito višestruko uvećane zarade, što je bio i osnov pokretanja procedure smene direktora JP Aerodrom Niš-navodi predsednica Sindikata.

Prema njenim rečima, prosečna neto zarada bez naknada od 28.000 je daleko ispod proseka u sektoru vazdušnog saobraćaja u Srbiji, niža od republičkog proseka i manja nego u mnogim javnim preduzećima u Nišu.

-Te zarade smo primali u skladu sa posebnim programima poslovanja JP Aerodrom Niš za svaku godinu, koje je usvojila Skupštine grada Niša, i verifikovana je u usvojenim Izveštajima o poslovanju javnog preduzeća-konstuje Igićeva.

Ona dodaje da državna revizorska institucija nije imala primedbe niti je dala bilo koju preporučenu meru po ovom pitanju, jer je nemoguće isplaćivati minimalne zarade duže od šest meseci što je zakonski rok.

-JP “Aerodrom Niš”, osnivač Grad Niš i reprezentativni sindikat preduzeća su potpisali kolektivni ugovor koji definiše prava zaposlenih i obaveze poslodavca, ali i koeficijente po grupama zanimanja koji su u saglasnosti sa Sistematizajom radnih mesta koja je menjana kako bi se ispratili zahtevi vazduhoplovnih vlasti i ogromnog povećanja broja putnika-naglašava Igićeva.

Ona precizira da se periodu od 2015 godine pa do druge polovine 2017 godine broj zaposlenih se nije povećavao, a rast obima poslovanja, broja putnika i količine robe je meren stotinama procenata na godišnjem nivou.

-Teret razvoja saobraćaja je podnelo 100 zaposlenih koji su radili koliko je moralo da se radi, prekovremeno, vikendima i praznicima, dvokratno i trokratno kako bi nadomestili manjak broja zaposlenih i ispunili sve zahteve najvećih svetskih aviokompanija-kaže čelnica Sindikata.

Ona ističe da tvrdnje zamenika Gradonačelnika Miloša Banđura i šefice odseka budžetske inspekcije Spomenke Milojević da su osnovice za obračun zarade protivzakonito i drastično povećane, unose zabrinutost kod svih zaposlenih, jer ugrožavaju osnovna egzistencijalna prava.

– Ako je neto prosečna zarada bez naknada od 28.000 dinara  protivzakonito i drastično povećana, koliko to male plate trebaju da budu da bi čelnici Grada bili zadovoljni-pita Igićeva

Predsednica Sindikata dodaje da zaposleni u “ Aerodromu Niš”  sumnjaju da će aktivnosti Gradskog veća po pitanju statusa Aerodroma “Konstantin Veliki” i smene aktuelnog direktora kao rezultat imati drastično smanjenje i onako neadekvatnih i malih zarada.

– Posebno zabrinjava činjenica da se ovakvim ponašanjem unosi nemir i nesigurnost kod zaposlenih, što kao posledicu može da ima odlazak iz preduzeća stručenih i licenciranih kadrova, bez kojih osnovna delatnost ne bi mogla biti obavljana, tačnije, Aerodrom ne bi imao sertifikat za rad-navodi ona.

Predsednica Sindikata navodi “da se sve ovo  dešava u trenutku kada je posle 30 godina postojanja preduzeće postalo samoodrživo i funkcioniše bez ikakvih subvencija”.

Na preporuku Vlade Srbije Gradsko veće je 30. marta usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.

Građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative „Ne damo niški aerodrom“počeli su odmah posle usvajanja te odluke, a na protestima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Beogradskog aerodroma, francuske kompanije Vansi erport.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja

Sednica Skupštine Niša  na kojom odbornici treba da odluče o sudbini Niškog aerodroma trebalo je da bude održana 10. maja, ali je odložena  izgovorima da ne radi klima u sali I da se čeka da prođe gradska slava.

Predsednik Skupštine Niša Rade Rajković najavio je  će sednica biti održana nakon sastanka šefova odborničkih grupa,  koji je najavljen za prošlu sedmicu. Međutim, taj sastanak nije održan, tako da sednice još nije zakazana.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here