• Funkcioner Narodne stranke iz Niša Vladimir Videnović rekao je da je uvođenje besplatnog javnog prevoza u Nišu “ne samo izvodljivo već i neophodno” i založio se da se o takvoj viziji građani izjasne na referendumu
  • Ivan Jovanović, potpredsednik Nove stranke, kazao je da u aktuelnoj javnoj nabavci za izbor dva privatna parnera Direkcije za javni prevoz u narednih sedam godina ima puno spornih tačaka, a da je vlast na čelu sa SNS-om „sprovodi netransparentno i osiono, ne vodeći računa o potrebama građana”
  • Budući partneri Direkcije moraće da imaju niskopodne autobuse sa “ispravnim uređajima za klimatizaciju”, bar jednom rampom za osobe sa invaliditetom, zvučnom signalizacijom za stajališta i vaj fajom
  • Autobusi će, međutim, morati da raspolažu najmanje motorima klase EURO 3, koji su u Evropskoj uniji “davno zaboravljeni“, a ovdašnji građani ih prepoznaju po tome što se “bučni” i zagađuju sredinu
  • Opozicija je prethodno ocenila da je reč o “očiglednom nameštanju” te javne nabavke za “Niš- ekspres” i “Arivu litas”, koji i sada voze na većini gradskih i prigradskih linija, i to sa pretežno starim i neuslovnim autobusima

Funkcioner Narodne stranke iz Niša Vladimir Videnović rekao je večeras da je uvođenje besplatnog javnog prevoza u Nišu “ne samo izvodljivo već i neophodno” i založio se da se o takvoj viziji građani izjasne na referendumu.

– Kada se pomene besplatan javni prevoz mnogi su skloni da to pripišu populizmu i okarakterišu kao neozbiljno i neodrživo, što je tačno ako se posmatra sadašnja situacija. Ali, ako se posmatra šire, i skupa sa rešavanjem parking prostora, izgradnjom parkova, šetališta i biciklističkih staza, svakako je izvodljiv, čak i neophodan. O takvim planovima i vizijama konačni sud moraju da daju građani, direktno, putem građanskih referenduma- rekao je Videnović, koji je predsednik resornog odbora za lokalnu samoupravu Narodne stranke u Nišu.

Na 16. Niškoj zoni slobode, posvećenoj gradskom i prigradskom javnom prevozu, on je kazao da će aktuelna javna nabavka za izbor privatnih partnera niške Direkcije za javni prevoz biti “nabavka ubedljivo najveće visine” i podsetio da su za tendere te vrste do sada uvek bile vezivane brojne afere “koje po pravilu nemaju nikakav epilog”.

Na sadašnjoj javnoj nabavci biraće se, inače, samo dva prevoznika, koja će sklopiti ugovore na sedam godina, a za njihovo subvencionisanje biće izdvojeno iz gradskog budžeta po 350 miliona dinara godišnje.

Ivan Jovanović, potpredsednik Nove stranke i predsednik njenog niškog odbora, dodao je da ta javna nabavka ima puno spornih tačaka, a da je vlast na čelu sa SNS-om “sprovodi netransparentno i osiono, ne vodeći računa o potrebama građana”.

– Ona se isključivo rukovodi demonstracijom moći, bez potrebe da se o bilo čemu, pa i o ovome, otvori javna rasprava i na najbolji moguci način otklonite sve mogucnosti za malverzacije i zloupotrebu položaja- rekao je Jovanović, podsetivši na “nameštanje” prethodnog tendera za izbor prevoznika u gradskom i prigradskom saobraćaju.

Skupština grada Niša je, inače, početkom septembra usvojila projekat o javno- privatnom parnerstvu u gradskom i prigradskom prevozu, nakon čega je Direkcija za javni prevoz u obavezi da raspiše otvorenu javnu nabavku za izbor privatnih partnera u narednih sedam godina, čiji bi autobusi trebalo da izađu na ulice i puteve 1. februara 2020. godine.

Prema ovom projektu, budući prevoznici će morati da imaju niskopodne autobuse sa “ispravnim uređajima za klimatizaciju”, bar jednom rampom za osobe sa invaliditetom, zvučnom signalizacijom stajališta i vaj fajom.

Autobusi će, međutim, morati da raspolažu najmanje  motorima klase EURO 3, koji su u Evropskoj uniji “davno zaboravljeni”, a ovdašnji građani ih prepoznaju po tome što se “bučni” i zagađuju sredinu. Budući partneri će morati da zamene (samo) polovinu takvih autobusa onima sa motorima EURO 4 ili EURO 5, u prvoj polovini trajanja partnerstva.

Opozicija je u vreme tog skupštinskog zasedanja ocenila da je reč o “očiglednom nameštanju” tedera za “Niš- ekspres” i “Arivu litas” (Arriva Litas), koji i sada voze na većini gradskih i prigradskih linija, i to sa pretežno starim i neuslovnim autobusima.

Ona je podsetila i na “nameštanje” prethodnog tendera za izbor prevoznika na gradskim linijama, raspisanog 2014. godine, u vrednosti od šest milijardi dinara, što je bio iznos dve trećine gradskog budžeta, a čije je štetne posledice delimično potvrdio Upravni sud.

Veliku pažnju javnosti tada je izazvao je audio snimak sa sastanka kolegijuma Gradskog veća na kojem se čuje da se tadašnji zamenik predsednika Skupštine grada Nebojša Stanković i gradonačelnik Zoran Perišić zalažu za prilagođavanje pojedinih uslova tendera javnom preduzeću “Aerodomu Niš” i “Niš- ekspresu”.

Uprkos snimku, Tužilaštvo za organizovani kriminal odbacilo je krivičnu prijavu za zloupotrebu službenog položaja protiv Stankovića i Perišića. Prijavu je podneo Dragutin Dobrašinović, predsednik Topličkog centra za demokratiju i ljudska prava, koji je po odluci Uprave za javne nabavke bio građanski nadzornik na tom tenderu.

Nišku zonu slobode, inače, organizuju Savez za Srbiju (SzS), Pokret slobodnih građana, Nova stranka, kao i Pokret mladih „Za Niš bez straha“, koji je bio formalni organizator protesta „1 od 5 miliona“.

U niškom SzS su Demokratska stranka, Stranka slobode i pravde, Narodna stranka, Srpski pokret Dveri, Pokret za preokret, Zdrava Srbija, Narodni pokret Srba sa Kosova i Metohije „Otadžbina“ i  sindikat  „Sloga“.


PROTEST “1 OD 5 MILIONA” U BEOGRADU: KRITIKA IZVRŠITELJA KOJI LJUDE IZBACUJU IZ STANOVA, PODRŠKA STUDENTIMA KOJI SU ZAUZELI REKTORAT

Potpredsednik Narodne stranke i šef Odborničke grupe Saveza za Srbiju u Skupštini Beograda Nikola Jovanović pozvao je večeras, na 41. protestu „Jedan od pet miliona“, na bojkot predstojećih izbora.

Protest obeležila je protestna šetnja zbog „brutalnog upada izvršitelja i policije u stan Slobodanke Ninić i pokušaja iseljenja dvojice oficira i televizije ‘Naša’“.

Jovanović je okupljenima ispred Filozofskog fakulteta rekao da je Srbija prva po korupciji u Evropi, da privatni izvršitelji otimaju ljudima stanove, najčešće zbog računa “Infostana”, da vojnim penzionerima u „Bristolu“ isključuju vodu i struju.

On je kazao da je na sto metara od mesta na kojem je počeo protest “vladajuća partija poslala svoje batinaše na studente”, te da je na istoj udaljenosti i Trg Republike na kojem je „neko uzeo 5,8 milona evra preko realne cene za rekonstrukciju“ i na kojem su pokazali „da i kamenu kocku mogu da pokvare“.

Profesorka Univerziteta u Beogradu (UB) Biljana Stojković pozdravila je studente koji su juče blokirali zgradu Rektorata, navodeći da se oni bore za našu budućnost.

Stojković je navela da su gradjani juče imali priliku da vide dve Srbije- jednu koju predstavljaju „naši mladi, lepi studenti” i drugu koju predstavljaju “studenti od 60 godina koji su bili u pratnji SNS batinaša“.

Ona je upitala rektorku UB Ivanku Popović da li je „osudila upad SNS-a u zgradu rektorata“.

Organizatori protesta su naveli da je u toku 30. sat blokade Rektorata, kao i da su preuzeli potpunu kontrolu zgrade.

Učesnici protesta su ostavili ispred ulaznih vrata Komore javnih izvršitelja Srbije mrežicu i kantu sa krečom, navodeći da to simbolizuje polomljenu ruku žene iz Novog Sada kada je izbačena iz svog stana.

Jedan od organizatora protesta, Srđan Marković, kazao je novinarima prilikom ostavljanja kante da će zagipsati sva vrata javnih izvršitelja u Srbiji ukoliko oni nastave da zloupotrebljavaju Zakon o izvršenju i obezbedjenju i izbacuju socijalne slučajeve iz svojih domova.

Slobodanki Ninić iz Novog Sada je pre nekoliko dana polomljena ruka tokom izbacivanja iz njenog stana uz intervenciju policije i vatrogasaca.

Organizatori su, na kraju skupa, pozvali građane da odu do zgrade Rektorata UB i podrže studente koji blokiraju tu zgradu.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here