• Savet Regulatornog tela za elektronske medije je nakon skoro godinu dana od raspisivanja konkursa dodelio deset regionalnih televizijskih frekvencija i osam dozvola za radio emitovanje
  • UNS je danas ocenio da su „regionalne televizijske frekvencije dobili provladini mediji“
  • “Kopernikus Cable Network”, čiji je suvlasnik poverenik SNS za Niš Zvezdan Milovanović, koji je i brat  biznismena Srđana  Milovanovića,  koji je nedavno kupio nacionalne televizije „Prva“ i „O2“, dobio je tri regionalne televizijske frekvencije
  • Regionalne televizijske frekvencije dobilo je i preduzeće „Zona Plus“ , koje je izdavač niške televizije TV Zona Plus, čiji je vlasnik sin direktora BIA Bratislava Gašića, kao i preduzeće „Vranjska plus“, koje je vlasnik istoimene televizije, kojoj mediji pripisuju poveznost sa Gašićevim firmama
  • Frekvencije su dobila preduzeća koja su osnivači Radio televizije Pančevo i  „Sos kanala plus“, u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, kome se pripisuje bliskost sa vlašću i SNS-om, a koji je pre tri godine kupio čak osam televizija u Srbiji
  • Medju televizijama koje su dobile frekvencije su i one koje su kršile novinarski kodeks
  • Pet regionalnih frekvencija dobile su televizije čije je sedište u Nišu ili su njihovi vlasnici iz Niša

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) je nakon skoro godinu dana od raspisivanja konkursa dodelio deset regionalnih televizijskih frekvencija i osam dozvola za medijske usluge radija,  saopštilo je ovo regulatorno telo.

Udruženje novinara Sbije (UNS)  je danas prenelo informaciju, uz ocenu da su „regionalne televizijske frekvencije dobili provladini mediji“, apostrofirajući televiziju “Kopernikus Cable Network”, koja je dobila tri takve frekvencije, dve televizije bliske direktoru Bezbednosno informativne agencije (BIA) Bratislavu Gašiću i dve televizije u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića.

Medju televizijama koje su dobile frekvencije su i one koje su kršile novinarski kodeks.

Pet regionalnih frekvencija dobili su mediji čiji je sedište u Nišu ili su njihovi vlasnici iz Niša.

Deset televizijskih dozvola za regionalno emitovanje po različitim zonama pokrivenosti dobili su „SOS kanal plus“ d.o.o. iz Beograda, RTV Pančevo d.o.o. iz Pančeva, „Vranjska plus“ d.o.o. iz Vranja, Kopernikus Cable Network d.o.o. iz Niša, Novosadska TV d.o.o. iz Novog Sada, „Zona Plus“ d.o.o. iz Niša, RTV Šumadija d.o.o. iz Aranđelovca i Udruženje za informisanje „Rom pres“ iz Niša.

Privredno društvo “Kopernikus Cable Network” dobilo je regionalne televizijske dozvole za pokrivenost zone Besna Kobila, zone Tupižnica Deli Jovan i zone Cer-Maljen. Suvlasnik firme “Kopernikus Cable Network” d.o.o. iz Niša, koja poseduje više kablovskih televizijskih kanala,  je Zvezdan Milovanović, poverenik Srpske napredne stranke (SNS) za Niš, koji je  i brat biznismena Srđana  Milovanovića, koji je u decembru prošle godine od „Antena grupe“ kupio nacionalne televizije „Prva“ i „O2“.

Preduzeću „Zona Plus“ d.o.o. Niš, izdavaču niške televizije TV Zona Plus, Savet REM-a dodelio je regionalnu frekvenciju u zoni Jasterbac. Ova televizija je u vlasništvu  sina Bratislava Gašića, Vladana.

Privredno društvo „Vranjska plus“ d.o.o. iz Vranja, koje je vlasnik istoimene televizije, dobilo je frekvenciju za emitovanje u zoni Besna Kobila. Televizija je osnovana 2016. godine, a tadašnja vlasnica bila je predsednica Saveta za informisanja vranjskog SNS-a Mirjana Dodić. Novi vlasnik je prošle godine postao lokalni funkcioner SNS-a u Vranjskoj Banji Marjan Stošić. Mediji su pisali da je televizija povezana sa firmama Bratislava Gašića.

Radio televizija Pančevo, koju je  2015. godine kupio Radoica Milosavljević, dobila je frekvenciju za televizijsko emitovanje programa u zoni  Crveni Čot , a preduzeće „Sos kanal plus“, takođe u vlasništvu Milosavljevića, dozvolu za emitovanje sa Avale. Milosavljević, kome se pripisuje bliskost sa aktuelnom vlašću i SNS-om, pre tri godine je kupio čak osam televizija za ukupno 280 hiljada evra.

 – Medijskoj kući RTV Pančevo je odmah nakon što je dobila regionalnu televizijsku dozvolu za pokrivenost u zoni Crveni Čot, Savet REM-a izrekao  dve mere upozorenja zbog vređanja novinara portala Pančevo Siti (pancevo.city) Nenada Živkovića i predsednice Višeg suda u Pančevu Stanke Simonović- navodi UNS.

Novosadska TV d.o.o. iz Novog Sada, koja je osnivač istoimene televizije, a koju je 2015. godine privatizovalo preduzeće „Srbija danas“, dobila je regionalnu televizijsku dozvolu u zoni Crveni Čot Subotica-Sombor.

 – Preduzeće „Srbija danas“ izdavač je portala www.srbijadanas.com, koji je poznat  po višestrukom kršenju novinarskog kodeksa, a koji, uprkos tome dobija novac na lokalnim konkursima za sufinansiranje medijskih projekata- navodi UNS, podsećajući da je Novosadska TV u septembru prošle godine kupila i udele u „Dnevniku Vojvodini pres“, izdavaču novosadskog lista „Dnevnika“.

Radio-televizija Šumadija d.o.o. iz Aranđelovca dobila je regionalnu televizijsku frekvenciju u zoni Rudnik-Crni vrh.

– Ova medijska kuća dobila je najviše novca na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Opštini Aranđelovac, iako joj je račun tada bio blokiran-podseća UNS.

Regionalnu televizijsku frekvenciju dobilo je i Udruženje za informisanje putem elektronskih i printanih medija „Rom pres” iz Niša.

Frekvencije za medijske usluge radija dobili su Radio Galaxy 2018 (u zoni Lazarevac), Radio 9 (zona-Knić), Kruna (zona-Guča), Radio Bubonja (u zoni Ljig), Zavičajno udruženje Futog (zona-Futog), Fondacija „Panonija“ (zona-Subotica), Mile Vlaisavljević PR zanatska radnja Stolar drvodelja (zona-Rekovac) i Milena Vučetić PR Agencija za bežične telekomunikacije „Pundosat“ (zona-Arilje).


NIJE DODELJENA NACIONALNA TELEVIZIJSKA FREKVENCIJA

Savet REM-a nije dodelio nacionalnu frekvenciju za televizije..Za ovu frekvenciju konkurisao je “Kopernikus Cable Network”, ali je „umesto nje“, dobio tri regionalne frekvencije, koje obezbeđuju veliku pokrivenost na teritoriji Srbije.

Savet REM-a je dodelio dozvole nakon više od 30 sednica.

REM je raspisao konkurs za dodelu jedne nacionalne, deset regionalnih frekvencija za televizijsko emitovanje i osam dozvola za medijske usluge radija 26. aprila prošle godine.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here