• Meštani Jasenovika kod Niša sinoć i danas pre podne organizovanim i privatnim prevozom vratili su se u svoje kuće pošto je uspešno okončano premeštanje i obezbeđivanje vagona- cisterne sa amonijakom, koji je 19. januara, zajedno sa još jednim vagonom sa istim „teretom“, iskliznuo iz šina i prevrnuo se
  • Komandant Gradskog štaba i gradonačelnik Niša Darko Bulatović kazao je da se „nada“ da će pretakanje amonijaka iz te cisterne biti obavljeno u sredu 30. januara, ali da meštani Jasenovika tadaneće ponovo biti evakuisani, pošto pretakanje nije rizično po zdravlje ljudi i životnu srednu
  • Bulatović je kazao da su predstavnici grada „zamolili“ Železnice Srbije da po uspostavljanju saobraćaja brzina vozova na ovoj deonici bude smanjena na minimum
  • On je dodao da će „na proleće“ započeti  rekonstrukcija 108 kilometara pruge Niš – Zaječar
  • Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović kazala je da se uzrok nesreće utvrđuje, ali ispituje i eventualna odgovornost privatnog prevoznika NCL kojem je „za dva meseca voz tri puta iskliznuo iz šina“
foto: uprava za vanredne situacije

Meštani sela Jasenovik kod Niša sinoć i danas pre podne organizovanim i privatnim prevozom vratili su se u svoje kuće pošto je uspešno okončano premeštanje i obezbeđivanje vagona- cisterne sa amonijakom, koji je 19. januara, zajedno sa još jednim vagonom sa istim teretom, iskliznuo iz šina i prevrnuo se.

U Jasenovik su danas vraćene i domaće životinje koje su prošlog petka, uz pomoć Veterinarskog instituta i drugih službi grada, ali i u „privatnoj režiji“ meštana, prebačene „na bezbedne lokacije“ izvan sela.

Radovi na podizanju druge cisterne započeli su juče oko 11 časova i trajali su do 23 časa, što je duže od planiranog, zbog nepovoljnih vremenskih prilika i problema sa dizalicom.

Meštani su prvi put evakuisani u petak od 7 do 17 časova, u vreme podizanja i obezbeđenja prvog vagona- cisterne sa amonijakom. 

U niškom Gradskom štabu za vanredne situacije kazali su da je danas u Jasenovik stigao specijalni tim koji je angažovao privatni prevoznik NCL, čiji su vagoni ispali iz šina, kako bi obavio pretakanje amonijaka iz premeštenog vagona.

Komandant Gradskog štaba i gradonačelnik Niša Darko Bulatović kazao je da se „nada“ da će pretakanje biti obavljeno u sredu 30. januara, ali da meštani Jasenovika neće ponovo biti evakuisani, pošto ono nije rizično po zdravlje ljudi i životnu srednu.

Nakon pretakanja amonijaka i odvoženja cisterne, radnici „Infrastruktura železnica Srbije“ nastaviće radove na saniranju pruge, koja je tokom nesreće oštećena u dužini od  300 metara.

Posle sanacije, saobraćaj na ovoj pruzi, na relaciji Niš- Zaječar, trebalo bi da bude ponovo uspostavljen. Obustavljen je 19. januara.

Bulatović je kazao da su predstavnici grada „zamolili“ Železnice Srbije da po uspostavljanju saobraćaja brzina vozova na ovoj deonici bude smanjena na minimum.

On je dodao da su dobili uveravanja da će „na proleće“ započeti  rekonstrukcija 108 kilometara pruge Niš – Zaječar, koja je, inače, planirana krajem prošle godine u okviru programa poslovanja „Infrastrukture železnica Srbije“.

Uzrok saobraćajne nesreće, u kojoj su iskliznula i prevrnula se dva od ukupno 14 vagona,  prevoznika NCL, još nije saopšten.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović kazala je da se da se on utvrđuje, ali ispituje i eventualna odgovornost NCL-a, kojoj je „za dva meseca voz tri puta iskliznuo iz šina“.

Ova firma ima licencu i setifikat o bezbednosti za prevoz koju im je izdala Direkcija za železnice, i na osnovu kojih može koristiti pruge Železnica Srbije, ali će se „proveriti da li još uvek ispunjava uslove“.

Meštani Jasenovika su više puta kazali novinarima da se na ovoj deonici „stalno dešavaju nesreće“, ocenjući da je najveći problem stara, oštećena i zapuštena pruga koja nikada nije rekonstruisana. Prema dostupnim podacima, pruga na ovoj relaciji je većim delom izgrađena pre Prvog svetskog rata.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here