• Let Niš-Dizeldorf se ukida 31. marta sledeće godine, što je drugi ukinuti let sa Niškog aerodroma posle avgusta kad ga je država besplatno  preuzela.
  • Iako izvori bliski aerodromu tvrda da je odlična popunjenost aviona na ovoj liniji  ,  „Rajaner“ je „ nakon komercijalnog i operativnog ispitivanja i analize, otkazao linija između Niša i Dizeldorfa Vece za letnju sezonu 2019. godine i neće funkcionisati nakon 31. marta te godine.
  • Ovaj  loukoster je  od  4. novembra ove godine tu liniju već redukovao, tako da se sada na ovoj relaciji leti jednom, a ne dva puta sedmično, kao do tog datuma, a „Rajaner“ je odluku da reduje i ukine ovaj let  obrazložio štrajkovima zaposlenih, većim troškovima usled otkazanih letova i poskupljenjem nafte.
  • Ovo je druga najava o ukidanju linija postojećih kompanija sa Niškog aerodroma od kada je država nad njim preuzela vlasništvo i upravljanje, pošto je krajem septembra mađarski loukoster „Vizer“ najavio  da od januara 2019. godine ukida letove do Malmea u Švedskoj.
  • Posle najave da će biti ukinuta prva linija sa Niškog aerodroma predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tvrdio da su razlozi za to  „nedovoljno popunjini avioni“, ali je to demantovao doskorašnji direktor Niškog aerodroma Vladica Đurđanović tvdeći  da je  imala odlični koeficijent popunjenosti putničke kabine, koji se kretao  od 90 do 95 odsto na godišnjem nivou.
  • Ne  znam koji je  konkretni razlog obustave te linije, ali znam  da je bilo kakvo ograničenje broja putnika u suprotnosti sa planovima razvoja svake avio kompanije, te da je normalno da ona ode tamo gde njen razvoj ruta neće biti uslovljen-kazao je tada Đurđanović.
foto: m.k.

Niskotarifna  avio kompanija  „Rajaner“ iz Irske od 31. marta sledeće godine će ukiniti let na na relaciji Niš- Dizeldorf, tako da je ovo ukidanje druge avio linije sa aerodroma „Konstantin Veliki“  nakon što ga je u avgustu ove godine besplatno preuzela država.

Inače, izvori bliski Niškom aerodromu potvdili su da su ove dve avio linije profitabilne.

-Nakon komercijalnog i operativnog ispitivanja i analize, linija između Niša i Dizeldorfa Vece je otkazana za letnju sezonu 2019. godine i neće funkcionisati nakon 31. marta te godine. Korisnici usluga niškog aerodroma mogu koristiti druge letove naše kompanije do Berlina, Bratislave, Milana , Bergama i Stokholma- saopšteno je iz menadžmenta „Rajanera“ za prodaju i marketing u Evropi.

Lou kost kompanija „ Rajaner“ je  prošle sedmice u svom rasporedu letenja navela da će prodavati karte za liniju Niš- Dizeldorf Vece do 28. marta sledeće godine, a nakon toga ostavila praznu agendu.

Na Niškom aerodromu nisu želeli da komentarišu da li će „ Rajaner“ potpuno da ukine liniju do Dizeldorfa.

– Našim putnicima na relaciji Dizeldorf – Niš – Dizeldorf je za sada pružena mogućnost kupovine avio karata zaključno sa zimskim redom letenja. Očekujemo produžetak takve mogućnosti i u letnjim mesecima- navela je portparolka niškog aerodroma Ivanka Stanisavljević.

Popunjenost „Rajanerovih“ aviona na liniji do Dizeldorfa je „odlična“, kako saznaje „ Medijska kutija“.

Međutim, ova kompanija je od  4. novembra ove godine tu liniju već redukovala, tako da se sada na ovoj relaciji leti jednom, a ne dva puta sedmično, kao do tog datuma. „ Rajaner“ je odluku da reduje i ukine ovaj let  obrazložio štrajkovima zaposlenih, većim troškovima usled otkazanih letova i poskupljenjem nafte.

Ovo je druga najava o ukidanju linija postojećih kompanija sa Niškog aerodroma od kada je država nad njim preuzela vlasništvo i upravljanje, pošto je krajem septembra mađarski loukoster „Vizer“ najavio  da od januara 2019. godine ukida letove do Malmea u Švedskoj.

Posle najave da će biti ukinuta prva linija sa Niškog aerodroma predsednik Srbije Aleksandar Vučić je  tvrdio da su razlozi za to „nedovoljno popunjini avioni“.

Takvu Vučićevu tvdnju je demantovao doskorašnji direktor Niškog aerodroma Vladica Đurđanović, koji je rekao da je ta linija imala odlični koeficijent popunjenosti putničke kabine, koji se kretao  od 90 do 95 odsto na godišnjem nivou.

-Ne  znam koji je  konkretni razlog obustave te linije, ali znam  da je bilo kakvo ograničenje broja putnika u suprotnosti sa planovima razvoja svake avio- kompanije, te da je normalno da ona ode tamo gde njen razvoj ruta neće biti uslovljen-kazao je tada Đurđanović.

Predsednik Srbije Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić prethodno su, na indirektan ili direktan način, „priznali“ da je u ugovoru između Vlade Srbije i francuskog “Vansi erporta”, kojim se toj kompaniji u koncesiju daje beogradski aerodrom „Nikola Tesla“, predviđeno da svi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok „Nikola Tesla“ ne dostigne 12 miliona.

Prema mišljenju stručnjaka, Niški aerodrom je doživeo ozbiljnu poslovnu ekspanziju jer je  u protekle četiri godine broj putnika sa 1.300, koliko ih je bilo 2014, porastao na 330.000, u 2017. godini. Izuzetno niske cene aerodromskih uzroka su jedan  od osnovnih razloga za ovoliki rast broja putnika. su izuzetno niske cene aerodromskih usluga.


OD KAD JE DRŽAVA PREUZELA NIŠKI AERODROM UVEDENA NOVA LINIJA DO BEČA 

Nova linija iz Niša do Beča uvedena je 17. novembra, tako da je to  jedina nova destinacija od kad je država preuzela osnivačka i vlasnička prava nad aerodromom „ Konstantin Veliki „ u Nišu.

„Vizer“  sada leti na relaciji Niš- Beč dva puta sedmično, a prema najavama, od 14. februara sledeće godine leteće tri puta sedmično.

 Bivše rukovodstvo aerodroma je u decembru prošle godine za ovu relaciju ugovorilo tri leta sedmično, ali je pred samo puštanje linije saopšteno da će „Vizer“ za sada da  leti dva puta sedmično. Putnike će većinom prevoziti letelica A320, sa 180 sedišta, a neće kao je ugovoreno avion Airbus A321, koja ima 230 sedišta.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here