• Predsednik Skupštine grada Rade Rajković nije zakazao ni sastanak šefova odborničkih grupa, koji prethodi svakoj skupštinskoj sednici, i koji se obično održava pet dana pred sednicu
  • Prema nezvaničnim informacijama, Rajković je danas „na sastancima u Beogradu“, koji navodno „imaju veze“ sa skupštinskim odlučivanjem o tome da li će se Niški aerodrom besplatno ustupiti državi.
  • Rajković nije odgovarao na pozive i poruke Medijske kutije
  • Inicijativa “Ne damo niški aerodrom” zahtevala je još jednom od Skupštine grada da „najhitnije i bez daljeg odlaganja  održi sednicu i donese odluku protiv poklanjanja aerodroma Republici“
  • Inicijativa je  izrazila sumnju da je odlaganje skupštinske sednice o Niškom aerodromu deo strategije Vlade „kojom se jasno pokazuje šta je pravi cilj preuzimanja aerodroma- sprečiti po svaku cenu njegov razvoj“

Predsednik Skupštine grada Rade Rajković još uvek nije zakazao sednicu Skupštine grada na kojoj će se odlučivati o vlasničkom statusu Niškog aerodroma iako je predhodno najavio da će ona biti održana u toku ove sedmice.

Rajković za sada nije zakazao ni sastanak šefova odborničkih grupa, koji prethodi svakoj skupštinskoj sednici, i koji se obično održava pet dana pred sednicu.

Rajković danas pre podne nije odgovarao na pozive i poruke Medijske kutije, te nije bilo moguće saznati kada će sednica na kojoj bi trebalo da se odlučije o tome da li će se Niški aerodrom besplatno ustupiti državi biti održana.

Šefovi pojedinih odborničkih grupa u Skupštini grada kazali su da „nije odgovarao ni na njihove telefonske pozive“.

Prema nezvaničnim informacijama, Rajković je danas „na sastancima u Beogradu“, koji, kako nam je rečeno, „imaju veze“ sa skupštinskim odlučivanjem o tome da li će se Niški aerodrom besplatno ustupiti državi.

Inicijativa “Ne damo niški aerodrom” zahtevala je još jednom od Skupštine grada da „najhitnije i bez daljeg odlaganja  održi sednicu i donese odluku protiv poklanjanja aerodroma Republici“.

Inicijativa je upitala da li je odlaganje skupštinske odluke o Niškom aerodromu deo strategije Vlade kojom se jasno pokazuje šta je pravi cilj njegovog preuzimanja- sprečiti po svaku cenu njegov razvoj.

– Da li odlaganje sednice Skupštine grada i rešavanja pitanja aerodroma ima za cilj da se namerno ugrozi njegov poslovni interes i time ispune obećanja Vlade data koncesionaru Beogradskog aerdroma, francuskoj korporaciji Vansi erport? –  navela je ona.

Inicijativa je u svom regovanju ocenila da je Vlada Srbije  sasvim otvoreno pokazala nebrigu o poslovnim interesima niškog aerodroma koji je „već puna dva meseca talac zahteva Republike da ga preuzme“.

Prema njenoj oceni, „vrh centralne vlasti“ je u ta dva meseca ugrozio poslovanje Niškog aerodroma samim pokušajem da ga besplatno preuzme, ali i na druče načine.

– Poslovanje aerodroma ugroženo je i pritiscima Vlade  da se povećaju aerodromske takse u Nišu, neefikasnim davanjem saglasnosti o produžetku ugovora za 35 radnika koji su neophodni za funkcionisanje aerodroma, kao i serijom neodgovornih izjava u javnosti, među kojima je izjava resorne ministarke Zorane Mihajlović u vezi njegove navodne nebezbednosti- navode u Inicijativi.

Gradsko veće Niša je 30. marta, na preporuku Vlade Srbije, usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.

Odmah posle usvajanja odluke počeli su građanski protesti u organizaciji novoformirane Inicijative „Ne damo niški aerodrom“.

Na protestima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara beogradskog „Nikole Tesle“.

Nakon više kontradiktornih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja.


INICIJATIVA: ŠTA JOŠ KRIJE KONCESIONI UGOVOR?

U Inicijativi podsećaju na skorašnje izjave visokih državnih zvaničnika da koncesionar Beogradskog aerodroma, Vansi erport, „očekuje da od 40 do 46 odsto putnika na Aerodromu Nikola Tesla budu putnici Er Srbije“.

– Otkud tolika briga o privatnom i poslovnom interesu inostranog koncesionara i zašto je nema  kada je reč o poslovanju Niškog aerodroma? Da li Vlada namerno stvara pritiske na naš aerodrom kako prevoznici ne bi otvarali nove linije iz Niša? Da li Vlada time štiti obavezu koju su preuzeli prema Vansiju, a koja je u vezi sa zahtevom te kompanije da 40 do 46 odsto putnika budu putnici Air Srbije? – pitaju u Inicijativi.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here