• Mađarska aviokompanija Viz er potvrdila je da se od januara sledeće godine ukida linija sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ do Malmea
  • Portparolka niškog aerodroma Ivanka Stanisavljević nije želela da govori o razlozima koji su doveli do ovakve odluke jer je „za to nadležna kompanija a ne aerodrom“
  • Bojan Avramović, direktor Razvojne agencije Jug, koji je danas podneo ostavku, kazao je da je linija do Malmea, koja inače pokriva jug Švedske i sever Danske, vrlo isplativa, a da je šteta zbog njenog ukidanja „ogromna“
  • Avramović je ocenio da ukidanje ove linije pokazuje da Ministarstvo saobraćaja nema nikakav plan za niški aerodrom, kao i da avio- kompanije ne veruju u, inače, potpuno netačne priče ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović o dosadašnjim, a i budućim ulaganjima u taj aerodrom
  • On je dodao da se na niškom aerodromu nakon preuzimanja od strane države menjaju ključni ljudi, a vraćaju neki kadrovi „sa kojima postojeće avio kompanije ni ranije nisu želele da rade“
  • Inicijativa Ne damo niški aerodrom zahtevala je od Vlade Srbije i resornog Ministarstva da se „pod hitno prekinu sve negativne radnje u odnosu na niški aerodrom
  • Inicijativa traži i izjašnjavanje i odgovornost lokalnih političara koji su tvrdili da se linije neće ukidati, a posebno gradonačelnika Niša Darka Bulatovića, zamenika gradonačelnika Miloša Banđura, šefa odborničke grupe SNS-a Zorana Perišića i načelnice Nišavskog okruga Dragane Sotirovski, koji su bili „glasnogovornici takve neistine“
foto: m.k.

Mađarska aviokompanija Viz er (Wizz Air) potvrdila je da se od januara sledeće godine ukida linija sa niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ do Malmea u Švedskoj.

Predstavnici kompanije su kazali da se „putnicima pogođenim ovim izmenama nudi neka od alternativnih linija, celokupan povraćaj cene karte ili povraćaj od 120 odsto u vidu kredita za rezervacije karata“.

U kompaniji su dodali da „stalno prate učinak svojih avio- linija kako bi najpopularnije destinacije bile dostupne po najnižim cenama karata“ i da će „blagovremeno objaviti sve novosti vezane za moguće nove linije“.

Portparolka niškog aerodroma Ivanka Stanisavljević nije želela da govori o razlozima koji su doveli do ovakve odluke jer je za to, kako je rekla, nadležna kompanija a ne aerodrom.

Ona je potvrdila da je prekinuta prodaja karata za relaciju Niš- Malme- Niš,  za letove od 7. januara sledeće godine, a nakon što je „Konstantinu Velikom“ stigao dopis Viz era o ukidanju ove linije.

foto: privatna arhiva

Bojan Avramović, direktor Razvojne agencije Jug, koji je danas podneo ostavku, ocenio je da ukidanje linije za Malme još jednom pokazuje da su on, bivši direktor aerodroma Vladica Đurđanović i drugi koji su se protivili preuzimanju niškog aerodroma od strane države „bili u pravu kada su upozoravali da aerodrom ne treba da menja način poslovanja, što se dogodilo tim preuzimanjem“.

– Ukidanje ove linije pokazuje i da Ministarstvo saobraćaja ne zna šta radi i da nema nikakav plan za ovaj aerodrom. Takođe pokazuje da avio- kompanije ne veruju u, inače, potpuno netačne priče ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović o ulaganjima države u niški aerdrom, kao i u njena obećanja da će se „investicije nastaviti“- rekao je on.

Avramović je još kazao da se na niškom aerodromu nakon preuzimanja od strane države menjaju ključni ljudi, a vraćaju neki kadrovi „sa kojima postojeće avio kompanije ni ranije nisu želele da rade“.

On je ocenio da je sve to pravi razlog za nezadovoljstvo tih kompanija, iako će one „uvek govoriti da letove gase iz komercijalnih razloga, zbog cene goriva, plime i oseke ili mladog meseca“.

– Linija do Malmea je vrlo isplativa i faktor njenog punjenja je 80 odsto. Šteta koja je zbog toga nastala je ogromna jer je reč o liniji koja pokriva jug Švedske i sever Danske- rekao je on, dodajući da o tome treba da brine „onaj ko je aerodrom preuzeo bez ikakve analize i plana“.

Inicijativa Ne damo niški aerodrom zahtevala je danas od Vlade Srbije i resornog Ministarstva da se „pod hitno prekinu sve negativne radnje u odnosu na niški aerodrom“, kao i da javnosti predstave „planove razvoja ovog aerodroma i iznos sredstava koji je predviđen u budžetu Srbije za ovu i narednu godinu, a koji je obećan prilikom otimanja aerodroma od lokalne samouprave u Nišu“.

foto: Vesna Torović

Mladen Jovanović, član Inicijative i predsednik Upravnog odbora Nacionalne koalicije za decentralizaciju, kaže da Inicijativa zahteva i da se lokalni funkcioneri u Nišu izjasne zašto su govorili da nakon takvog otimanja od strane države, linije na aerodromu neće biti ukidane, kao i njihovu odgovornost zbog toga što se to ipak dešava.

– Posebno tražimo odgovornost gradonačelnika Niša Darka Bulatovića, zamenika gradonačelnika Miloša Banđura, šefa odborničke grupe SNS-a u Skupštini grada Zorana Perišića i načelnice Nišavskog okruga Dragane Sotirovski, koji su bili glasnogovornici neistine da se linije neće ukidati- rekao je on.

Linija za Malme uspostavljena je sredinom 2015. godine i bila je druga linija Wiz era na niškom aerodromu. Mađarska niskotarfina kompanija trenutno iz Niša leti ka Bazelu, Dortmundu, Malmeu i Memingenu.

Država je besplatno preuzela vlasništvo, osnivačka prava i upravljanje nad niškim aerodromom 9. avgusta ove godine.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here