• Na Aerodromu “ Konstantin Veliki” u Nišu postoji trend rasta broja putnika, pa se očekuje da će u 2018. godini biti više od 331.582 putnika, koliko je bilo prošle godine,.
  • Od januara do aprila na Niškom aerodromu bilo više 20.000 putnika nego prošle godine u istom periodu.
  • Avio kompanije Viz er, Rajaner i Svis iz Niša I u Niš lete trenutno  na 10 destinacija širom Evrope.
  • Viz er najavio da će od 15. novembra tri puta nedeljno leteti iz Niša do Beča.
foto: sajt aerodroma

Aerodrom “ Konstantin Veliki “ u Nišu može na kraju godine da ima između 350.000 – 400.000 putnika jer postoji trend rasta broja putnika na aktuelnim brojem linija, uključujući  dodatnu liniju do Ciriha novu liniju do Beča-navodi se na portalu Fly for Niš.

Prošle godine na Niškom aerodromu bilo je 331.582 putnika , što je neverovatan rasta za samo tri godine je je 2014. godine iz vazdušne luke u Nišu letelo tek 1.335 ljudi.

– Niški aerodrom nastavlja sa tendencijom rasta broja putnika jer je u  periodu od januara do aprila ove godine bilo e 114.983 putnika, odnosno  za 20.000 više u odnosu na isti period prošle godine. I tokom aprila bilo je nešto više od 30.000 putnika, što je skoro isti broj ljudi kao aprila prošle godine- navode na ovom sajtu.

Avio kompanije Viz er(Wizz Air) iz Mađarske, Rajaner(Ryanair) iz Irske I  Svis (Swiss) iz Niša I u Niš lete trenutno na 10 destinacija širom Evrope. Mađarski niskotarifni avio-prevoznik putnicima nudi četiri direktne destinacije ka Evropi (Malme, Bazel-Miluz, Memingen-zapadni Minhen,, Dortmund.) Lou kost avio-prevoznik  iz Irske ima avio linije do Berlina/Šonefeld/, Milana/Bergamo/, Bratislave, Diseldorf/Vece/ i  Stokholm/aSkavsta/). Nacionalna švajcarska avio-kompanija povezuje Niš sa Cirihom.

-Putnici koji lete sa avio kompanijom Svis preko Ciriha tokom letnje sezone mogu odleteti na više 50 destinacija širom Evrope i sveta.Wiz er je najavio da će od 15. novembra tri puta nedeljno leteti iz Niša do Beča-napominju na sajtu koji se bavi promovisanjem letova iz Niša.

Aerodrom “Konstantin Veliki” doživeo je poslovnu ekspanziju od 2015. godine, kada su se za redovne linije iz Niša zanteresovale lou kost kompanije, kojima su ponuđene putničke takse od svega tri evra. Rezultat su bile izuzetno niske cene avionskih karata do evropskih destinacija, koje su iznosile i samo deset evra. Ovakve cene usluga bile su jedan od ključnih razloga za neverovatan razvoj Niškog  aerodroma za samo tri godine.

Gradsko veće Niša je, inače, 30. marta donelo odluku o besplatnom ustupanju osnivačkih prava, kompletne imovine, sertifikata i licenci Niškog aerodroma  Republici, na preporuku Vlade Srbije.

Ovakva odluka je izazvala građanske proteste, kao i javne sumnje da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodromom kako bi ograničila njegov razvoj zbog koncesije francuskoj kompaniji Vansi erport za beogradski aerodrom.

Nakon više suprotstavljenih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić „priznali“ su da je u koncesionom ugovoru predviđeno da niški i drugi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok beogradski aerodrom ne dostigne 12 miliona putnika.

Inicijativa „Ne damo Niški aerodrom“ pokrenula je zbog ovakvog ugovornog ograničenja za niški i druge aerodrome u Srbiji postupak pred Direkcijom za zaštitu konkurencije Komisije Evropske unije u Briselu.

 

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here