• Prepucavanje poslovodstva Aerodroma u Nišu i čelnika ovog grada direkto ugrožava funkcionisanje aerodroma,ugrožava građane i ugrožava bezbednost putnika, izjavila je ministarka Zorana Mihajlović.
  • Ministarkina izjava predstavlja narušavanje institucionalnih mehanizama kojim se zaista obezbeđuje zaštita bezbednosti putnika. Ovakva izjava ne samo što stvara paniku, već može uticati i na poslovni položaj aerodroma, navode u Inicijativi “ Ne damo Niški aerodrom..
  • Nadležna institucija koja je po zakonu zadužena za bezbednost letenja je nezavisna institucija pod nazivom Direktorat civilnog vazduhoplovstva, ocenjuju u Inicijativi.
  • Javno preduzeće “ Aerodrom Niš” zahtev za produženje ugovora za 35 radnika poslalo je na vreme (30. marta 2018), ali odgovor Vlade Republike Srbije prilično kasni.
foto: Vesna Torović

Inicjativa  “Ne damo Niški aerodrom” upučuje molbu ministarki građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorani Mihajlović da ubuduće ne daje izjave o bezbednosti i poslovanju Aerodroma “Konstantin Veliki” u Nišu jer za to nije nadležna i kompetetna.

Ministarka Mihajlović izjavila je juče da ” fejk njuz“ da Vlada Srbije nije odobrila produžetak ugovora za 35 radnika  na Niškom aerodromu najbolji je dokaz da ni grad Niš ni poslovodstvo aerodroma nisu sposobni da upravljaju ovim, za Srbiju, strateški važnim preduzećem”.

-„Prepucavanja poslovodstva aerodroma i čelnika ovog grada direktno ugrožava funkcionisanje aerodroma, ugrožava građane i ugrožava bezednost putnika ocenila je ona.

Incijativa se nada da je “ ministarkina izjava o bezbednosti Niškog aerodromo neoprezna a ne maliciozna”.

-Ovakva izjava  predstavlja narušavanje institucionalnih mehanizama kojim se zaista obezbeđuje zaštita bezbednosti putnika. Izjava ministarke ne samo što stvara paniku, već može uticati i na poslovni položaj aerodrome. Nadležna institucija koja je po zakonu zadužena za bezbednost letenja je nezavisna institucija pod nazivom Direktorat civilnog vazduhoplovstva-ocenjuju u Inicijativi, koju čine Miloš Bošković, bivši poslanik „Dosta je bilo“ koji je nedavno podneo ostavku, sa građanima okupljenim oko njega,  Udruženi pokret slobodnih stanara, –ProaktivMedia i reform centar NišNacionalna koalicija za decentralizaciju.

Prema podacima Inicijative, Javno preduzeće “ Aerodrom Niš”  zahtev za produženje ugovora za 35 radnika poslalo je na vreme (30. marta 2018), a da odgovor Vlade Republike Srbije prilično kasni.

– Uredba Vlade po kojoj se daje saglasnost za zapošljavanje jasno postavlja rok do 25. u mesecu. Po istoj uredbi, zaključak komisije se objavljuje na Internet stranici Vlade. Samo u slučaju hitnosti Komisija koja odlučuje o davanju saglasnosti može da zaseda i nakon 25. aprila (Član 7 Uredbe).Zašto Komisija nije donela zaključak o davanju saglasnosti u predviđenom roku (do 25. aprila), već 27. aprila?  Zašto zaključak nije objavljen na Internet portalu Vlade i zašto nije dostavljen aerodromu u Nišu?-pitaju u Inicijativi.

Oni dodaju da je Aerodrom juče saopštio da  još uvek nije stigla saglasnost za produženje ugovora,

-Na koji način je ministarka došla do zaključka da je kašnjenje davanja saglasnosti od strane Vlade dokaz nesposobnosti Grada Niša i rukovodstva aerodroma? Podaci o poslovnom uspehu Niškog aerodroma takođe ukazuju da insinuacije o nesposobnosti rukovodstva nisu tačne. Rast broja putnika (od 1.335 do preko 330.000) i robe (od 338 do 2.500 tona) u samo dve i po godine eksperti u ovoj oblasti ocenjuju kao izuzetan uspeh koji se retko sreće u Evropi-navode u Inicijativi.

Izjava ministarke Mihajlović, ocenjuju u Inicijativi, nije bazirana na argumentima niti ingerencijama Ministarstva na čijem je čelu.

-Ovakve izjave mogu nepovoljno da utiču na poslovanje aerodroma jer je sigurno da avio prevoznici i putnici prate medije i izjave visokih zvaničnika Srbije. Ovo je Niš – grad pristojnih ljudi, imajte poštovanja! I Naša inicijativa od početka poziva na otvoren, kompetentan i konstruktivan dijalog, vodeći računa da se interes građana i građanki juga Srbije ne izgubi u partijskim interesima i problematičnoj dominaciji centralnih vlasti u odnosu na lokalne samouprave-konstatuju u Incijativi “ Ne damo Niški aerodrom”.

Deo medija, među kojima i Medijska kutija, izvestio je, pozivajući se na pouzdane izvore sa Aerodroma, da za 35 radnika nije stigla saglasnost nadležne Vladine komisije za produženje ugovora o radu, iako je Aerodrom to tražio još 30. marta, a Grad prosledio Vladi 20. aprila.

Prema rečima naših izvora, svi oni su pristali da za sada budu zaposleni preko Agencije sa kojom Aerodrom ima sklopljen ugovor o ustupanju ljudskih resursa u određenim uslugama, ali rad preko Agencije može trajati samo 20 dana.

– Ukoliko im u tom roku Vladina Komisija ne produži ugovor, Aerodrom će ostati sa samo 90 zaposlenih, koliko je bilo predviđeno aktom o sistematizaciji 2015. godine, kada je imao oko 30 hiljada putnika. Njegovo funkcionisanje biće ugroženo, a broj putnika, koji je sada iznosi 330 hiljada, moraće da bude smanjen- upozorili su naši izvori.

Gradsko veće Niša je, inače, 30. marta donelo odluku o besplatnom ustupanju osnivačkih prava, kompletne imovine, sertifikata i licenci Niškog aerodroma  Republici, na preporuku Vlade Srbije.

Odluka je izazvala građanske proteste, kao i javne sumnje da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodromom kako bi ograničila njegov razvoj zbog koncesije francuskoj kompaniji Vansi erport za beogradski aerodrom.

Nakon više suprotstavljenih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić „priznali“ su da je u koncesionom ugovoru predviđeno da niški i drugi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok beogradski aerodrom ne dostigne 12 miliona putnika.

Inicijativa „Ne damo Niški aerodrom“ pokrenula je zbog ovakvog ugovornog ograničenja za niški i druge aerodrome u Srbiji postupak pred Direkcijom za zaštitu konkurencije Komisije Evropske unije u Briselu.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here