• Predstavnici NUNS-a, NDNV-a, Asocijacije medija, ANEM-a, Lokal presa i AOM-a u Timu za dijalog na sastanku su oštro reagovali na zloupotrebe Poreske službe u slučaju kontrole preduzeća koje je osnivač Južnih vesti, što se u Vladinom saopštenju ne pominje, navode ta udruženja
  • Ona dodaju da se „ne slažu da je kontrola sprovedena u skladu sa zakonom, kako tvrde predstavnici Koordinacionog tela“, već da su na sastanku zahtevali odgovornost direktora Poreske uprave u Nišu i postupajućih poreskih inspektora
  • Vlada Srbije je u današnjem saopštenju navela da su „poreski inspektori  prilikom kontrole portala Južne vesti iz Niša postupali isključivo u skladu s poreskom regulativom i važećim zakonskim propisima“
  • Prema navodima Južnih vesti, poreski inspektori su naložili tom mediju isplatu milion dinara na ime poreza i doprinosa za glavnog urednika, iako on nije u radnom odnosu u tom mediju, pozivajući se pri tom na propise koji se odnose isključivo na javni sektor, odnosno javne medije.
foto: Južne vesti

Novinarska i medijska udruženja saopštila su večeras da na sastanku Koordinacione grupe za saradnju sa medijima i Tima za dijalog, održanom juče u Vladi Srbije, nisu “zahtevala informacije” o slučaju Južnih vesti već su „odlučno tražila da se ovaj problem hitno reši“.

Vlada Srbije je u današnjem saopštenju navela da su „poreski  inspektori  prilikom kontrole portala Južne vesti iz Niša postupali isključivo u skladu s poreskom regulativom i važećim zakonskim propisima“. Vlada je to saopštila „povodom zahteva medijskih i novinarskih udruženja izloženih na sastanku Koordinacione grupe za saradnju sa medijima, održanom juče“.

– Predstavnici NUNS-a, NDNV-a, Asocijacije medija, ANEM-a, Lokal presa i AOM-a u Timu za dijalog na sastanku oštro su reagovali na zloupotrebe Poreske službe u slučaju kontrole preduzeća koje je osnivač Južnih vesti, što se u Vladinom saopštenju ne pominje- navodi se u njihovom saopštenju.

U saopštenju se još navodi da se ta udruženja i asocijacije „ne slažu da je kontrola sprovedena u skladu sa zakonom“, kako tvrde predstavnici Koordinacionog tela, već da su zahtevali  „na osnovu jakih argumenata, da odgovornost snose direktor Poreske uprave u Nišu i postupajući poreski inspektori“.

– Novinarska i medijska udruženja će u nastavku dijaloga sa Vladom insistirati na razrešenju slučaja Južne vesti, s obzirom na činjenicu da ovaj presedan može da bude korišćen za dalje gušenje medija i medijskih sloboda- navodi se u saopštenju  NUNS-a, NDNV-a, Asocijacije medija, ANEM-a, Lokal presa i AOM-a.

Vlada je u svom današnjem saopštenju navela da je na sastanku „dosta vremena posvećeno aktuelnom slučaju portala Južne vesti“.

– Predstavnici medijskih i novinarskih udruženja zahtevali su informacije o ovom slučaju, a predstavnici vladinog tela izneli su činjenice da su poreski inspektori tokom kontrole rada tog portala postupali isključivo u skladu s poreskom regulativom i važećim zakonskim propisima. Razgovori o ovoj temi biće nastavljeni-  navodi Vlada.

Poreska uprava Ministarstva finansija Srbije prethodno je pokrenula proceduru prinudne naplate duga portala Južne vesti u iznosu od milion dinara i pre konačne odluke suda, iako, kako tvrde iz tog medija, nakon intenzivne šestomesečne kontrole nisu u poslovanju pronašli nijedan prekršaj.

Prema navodima Južnih vesti, poreski inspektori su naložili tom mediju isplatu milion dinara na ime poreza i doprinosa za glavnog urednika, iako on nije u radnom odnosu u tom mediju, pozivajući se pri tom na propise koji to određuju, a koji se odnose isključivo na javni sektor, odnosno javne medije.

U Južnim vestima su još kazali da su inspektori prilikom kontrole prekoračili svoja ovlašćenja jer su između ostalog posećivali komercijalne klijente ovog medija i njegovog osnivača Simplicity d.o.o., kako bi proverili zakonitost njihovog poslovanja- samo zbog povezanosti sa ovim medijem.

U ovoj redakciji su upozorili da su poreski inspektori uzimali kopije potpisanih ugovora između Južnih vesti i Delegacije EU u Srbiji, UN-om, OEBS-om i drugim donatorima i pokazivali ih klijentima i članovima porodice, objašnjavajući da je to „dokaz da taj medij radi za strane službe“.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here