• Prema rešenju o raspodeli sredstava na ovogodišnjem konkursu, mediji koji su vlasnički, finansijski i programski bliski vlastima su od 54 miliona dinara dobili 42,8 miliona (79, 26 odsto)
  • Od tog iznosa medijima u direktnom vlasništvu porodice Radomirović i jedne radnice zaposlene u njihovim medijima pripao je ukupno 21 milion dinara (40 odsto ukupnih sredstava)
  • Niškoj televiziji, koja je u vlasništvu konzorcijuma koji čine Radomirovićeve Narodne novine i direktorka Televizije Zona plus Slađana Ostojić, dodeljeno je 8,4 miliona dinara (15,5 odsto)
  • Televiziji Zona plus, čiji je vlasnik sin Bratislava Gašića, direktora BIA i nekadašnjeg funkcionera SNS-a, dodeljeno je 7,5 miliona dinara (14 odsto)
  • Televiziji Kopernikus, čiji je osnivač Zvezdan Milovanović, poverenik SNS-a za Niš, pripalo je 3,8 miliona dinara, a Radiju Bum 018 i Gradskom portalu 018, koje je osnovalo udruženje na čijem je čelu pripadnik SNS-a  Nikola Panić, dodeljeno je ukupno 1,6 miliona dinara
  • Na ovogodišnjem konkursu izdavači medija aplicirali su sa 84 projekta, od kojih budžetski nije podržano 45, a šest nije razmatrano zbog formalnih propusta.
Foto: sloboda medija, N1

Na ovogodišnjem  Konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Niša, na kojem je podeljeno ukupno 54 miliona dinara, čak četiri petine sredstava dobili su mediji koji su vlasnički, finansijski i programski bliski vlastima.

Niški konkurs je po ukupno izdvojenim budžetskim sredstvima jedan od najvećih u Srbiji, a gornji limit po jednom projektu u iznosu od  devet miliona dinara veći je od onog koji propisuje Ministarstvo kulture za „svoje“ konkurse ove vrste.

Prema rešenju o raspodeli sredstava, mediji bliski vlastima su od 54 miliona dinara dobili 42,8 miliona, odnosno 79, 26 odsto budžetskog novca.

Od tog iznosa medijima u direktnom vlasništvu porodice Radomirović-  Bela mi televiziji, radiju i portalu i Narodnim novinama, te Agenciji radnice zaposlene u jednom od tih medija, pripalo je ukupno 21 milion dinara, što je skoro 40 odsto ukupnog novca građana opredeljenog za medijske projekata.

Niškoj televiziji, koja je u vlasništvu konzorcijuma koji čine, takođe, Radomirovićeve Narodne novine i direktorka Televizije Zona plus Slađana Ostojić, pripalo je 8,4 miliona dinara, odnosno 15,5 odsto ukupnih sredstava.

Mediji porodice Radomirović su, inače, u izveštajima Saveta za borbu protiv korupcije, Lokalnog antikorupcijskog foruma Niš i BIRODI-ja, koji su proveravali ili monitorisali njihovo vlasništvo, finansiranje i način izveštavanja, označeni kao mediji bliski vlastima.

Televiziji Zona plus, čiji je vlasnik sin Bratislava Gašića, direktora Bezbednosno- informativne agencije i nekadašnjeg visokog funkcionera SNS-a, dodeljeno je 7,5 miliona dinara, što je oko 14 odsto ukupnih sredstava.

Televiziji Kopernikus, čiji je osnivač Zvezdan Milovanović, poverenik SNS-a za Niš, pripalo je 3,8 miliona dinara.

Radiju Bum 018 i Gradskom portalu 018, koje je osnovalo udruženje na čijem je čelu pripadnik  SNS-a  Nikola Panić, dodeljeno je ukupno 1,6 miliona dinara.

Na konkursu su podržani projekti čak devet PR „agencija“ i PR „radnji“- koje se bave „produkcijom“, konsalingom“ ili „računarskim programiranjem“, što je više od četvrtine od ukupnog broja odobrenih projekata.

Od 33 budžetski podržana projekta samo četiri su kandidovali mediji koji nisu iz Niša, od koji su dva iz Beograda i po jedan iz Vranja i Leskovca. Iz Beograda su „prošli“ projekti kompanije Novosti i Srpske naučne televizije.

Na ovogodišnjem konkursu izdavači medija aplicirali su sa 84 projekta, od kojih budžetski nije podržano 45, dok šest nije razmatrano zbog formalnih propusta.

Rešenje o raspodeli sredstava potpisao je načelnik gradske uprave Ljubiša Janić, na predlog petočlane Stručne komisije za ocenu projekata.

Članovi Stručn komisije bili su Zoran Veličković (PROUNS), Marina Dimitrić (RAB Srbija), Aleksandar Simić (Društvo novinara Niša), kao i Vladimir Veljković i Dušan Stojanović, koji su označeni kao „medijski radnici“.

KO NIJE „PROŠAO“ ILI JE „PROŠAO“ LOŠIJE?

Na konkursu između ostalog nisu budžetski podržani beogradski mediji i organizacije- dnevni list Danas, Medija centar ili Sindikata novinara Srbije.

Niški City radio, koji je aplicirao sa tri projekta- za proizvodnju radijskog, on lajn i internet sadržaja, u ukupnoj vrednosti od 20, 3 miliona dinara, nije dobio ni jedan budžetski dinar.

Bez ikakvih sredstava ostala je i Medijska kutija, koja je aplicirala sa projektom koji je trebalo da pospeši bolju primenu Zakona o sprečavanju nasilja u porodici.

Internet portal  Južne vesti dobio je 600 hiljada dinara od traženih 3,4 miliona.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here