• Istočni krak Koridora 10 juče je svečano otvoren za saobraćaj, nakon skoro osam godina od početka radova, ali još uvek nema zvaničnih podataka o tome koliko je koštao
  • Troškovi na Istočnom kraku su nekoliko puta uvećavani zbog pomeranja rokova i vanrednih radova, pre svega onih koji su se odnosili na izgradnju kosina oko tunela, u podnožju Suve planine, gde je bilo i klizišta
  • “Koridori Srbije” su letos saopštili da su radovi na istočnom kraku koštali 485 miliona evra, a onda je Vlada u septembru i oktobru iz budžeta za ovaj krak izdvojila još 14,55 miliona evra
  • Od budžetskog novca, 12 miliona bi trebalo da bude opredeljeno za završetak deonice Bancarevo-Crvena reka, a 2,55 miliona evra za izgradnju galerije na problematičnoj kosini šest
  • Prema navodima medija, tokom ove godine u Srbiji je otvoreno ukupno 128,4 kilometara novih auto- puteva

Istočni krak Koridora 10 juče je svečano otvoren za saobraćaj, nakon skoro osam godina od početka radova, ali još uvek nema zvaničnih podataka o tome koliko je koštao.

Izgradnjom poslednje deonice na istočnom kraku Koridora 10, koja je juče otvorena, okončana je i izgradnja kompletnog drumskog Koridora 10 kroz Srbiju.

Deonicu su otvorili predsednik Srbije Aleksandar Vučić i premijer Bugarske Bojko Borisov.

Troškovi na Istočnom kraku su nekoliko puta uvećavani zbog pomeranja rokova i vanrednih radova, pre svega onih koji su se odnosili na izgradnju kosina oko tunela, u podnožju Suve planine, gde je bilo i klizišta.

Mada je u “Koridorima Srbije” pojedinim medijima letos saopšteno da su radovi na Istočnom kraku koštali 485 miliona evra, konačna cifra još uvek nije poznata.

U septembru i oktobru Vlada je iz budžeta izdvojila dodatnih 14,55 miliona evra za završetak radova na istočnom kraku, od kojih je 12 miliona opredeljeno za završetak deonice Bancarevo-Crvena reka, a 2,55 miliona evra za izgradnju galerije na problematičnoj kosini šest.

Na deonici od Bancareva do Crvene Reke ima 27 kosina, a za njih 26 projekat je morao da se menja “u hodu”.

Izvođačima radova najviše muke zadala je kosina broj šest, odnosno tunel Bancarevo, zbog toga što je levi tunelski kanal morao da se produži, a ispostavilo se da je bilo neophodno projektovati i izgraditi i galeriju, zbog klizišta na useku.

foto: m.k.

U Ministarstvu saobraćaja prethodno su kazali da je do ovakvih problema došlo zbog loše projektne dokumentacije, odnosno loše obavljenih istražnih radova.

Oni su najavili i da će konačna cena izgradnje istočnog kraka Koridora 10 biti biti saopštena po završetku radova na tom kraku.

Deonica Istočnog kraka  Koridora 10 koja je juče otvorena duga je 22,5 kilometra i obuhvata deonicu od Proseka do Crvene Reke. Stručnjaci su ocenjivali da je “najteža” jer je njome zaobiđena Sićevačka klisura, a na toj trasi je i tunel Bancarevo.

Završetkom ove deonice zaokružena je izgradnja čitavog Istočnog kraka od Dimitrovgrada do Niša, dužine 86,8 kilometara. 

Prema navodima u Koridorima Srbije, Istočni krak ima 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon) u ukupnoj dužini od 2,6 kilometra i pet saobraćajnih petlji.

Tokom radova na njemu iskopano je 12,5 miliona kubnih metara zemlje, urađeni su nasipi od 9,5 miliona kubnih metara i utrošeno je oko 780.000 tona asfalta.


U SRBIJI TOKOM OVE GODINE OTVORENO OKO 130 KILOMETARA AUTO- PUTEVA

Prema navodima medija, tokom ove godine u Srbiji je otvoreno ukupno 128,4 kilometara novih auto- puteva.

Svečana vrpca do sada je presečena na južnom kraku Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru u dužini od 26,3 kilometara i tri deonice Koridora 11 ili autoputa “Miloš Veliki” od Obrenovca do Čačka dugačke 62,7 kilometara.

Najavljeno je da će 18. decembra biti otvorena i deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca u dužini od 17,6 kilometara.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here