• Južne vesti neće prihvatiti sredstva koja su dobile na ovogodišnjem konkursu jer „ne žele da daju legitimitet korupciji“.
  • Glavni urednik Južnih vesti Predrag Blagojević kaže da su rezultati konkursa potvrdili sumnju dela medija da je reč o „konkursu sa slikom“
  • Na konkursu, na kojem je podeljeno ukupno 54 miliona dinara, čak 42,8 miliona (79, 26 odsto) dobili su mediji koji su vlasnički, finansijski i programski bliski vlastima
  • Niški konkurs je po ukupno izdvojenim budžetskim sredstvima jedan od najvećih u Srbiji, a gornji limit po jednom projektu u iznosu od  devet miliona dinara veći je od onog koji propisuje Ministarstvo kulture

Internet portal Južne vesti neće prihvatiti  sredstva koja je dobio na ovogodišnjem konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Niša, uz obrazloženje da „ne želi da pruži legitimitet korupciji“.

foto: Media centar Beograd

– Nećemo prihvatiti 600.000 dinara, koliko nam je dodeljeno na konkursu, jer bi time samo dali legitimitet korupciji. Rezultati konkursa su pokazali da se nastavlja višegodišnja praksa da se novac građana na fingiranim konkursima daje provladinim medijima, čiji je cilj da ulepšavaju stvarnost i ćute o problemima – kaže glavni urednik Južnih vesti Predrag Bčlagojević.

Prema njegovim rečima, rezultati konkursa potvrdili su sumnju dela medija da je reč o „konkursu sa slikom“, odnosno da se unapred znalo kome bi trebalo da se pokloni novac. To je bilo očito još od menjanja uslova konkursa, kada je Grad opredelio skoro duplo više novca po projektu od Ministarstva kulture, smatra on.

Prema rešenju o raspodeli sredstava, na ovogodišnjem konkursu, na kojem je podeljeno ukupno 54 miliona dinara, čak 42,8 miliona (79, 26 odsto) dobili su mediji koji su vlasnički, finansijski i programski bliski vlastima.

Od tog iznosa medijima u direktnom vlasništvu porodice Radomirović i jedne radnice zaposlene u njihovim medijima pripao je ukupno 21 milion dinara (40 odsto). Niškoj televiziji, koja je u vlasništvu konzorcijuma koji čine Radomirovićeve Narodne novine i direktorka Televizije Zona plus Slađana Ostojić, dodeljeno je 8,4 miliona dinara (15,5 odsto).

Televiziji Zona plus, čiji je vlasnik sin Bratislava Gašića, direktora BIA i nekadašnjeg funkcionera SNS-a, dodeljeno je 7,5 miliona dinara (14 odsto). Televiziji Kopernikus, čiji je osnivač Zvezdan Milovanović, poverenik SNS-a za Niš, pripalo je 3,8 miliona dinara, a Radiju Bum 018 i Gradskom portalu 018, koje je osnovalo udruženje na čijem je čelu pripadnik SNS-a  Nikola Panić, dodeljeno je ukupno 1,6 miliona dinara

Na konkursu su podržani projekti čak devet PR „agencija“ i PR „radnji“- koje se bave „produkcijom“, konsalingom“ ili „računarskim programiranjem“, što je više od četvrtine od ukupnog broja odobrenih projekata.

Na ovogodišnjem konkursu izdavači medija aplicirali su sa 84 projekta, od kojih su budžetski podržana 33 projekta, odbijena 45, dok šest nije razmatrano zbog formalnih propusta.


„SUMNJIV“ GORNJI LIMIT PO PROJEKTU

Niški konkurs je po ukupno izdvojenim budžetskim sredstvima jedan od najvećih u Srbiji, a gornji limit po jednom projektu u iznosu od  9.000.000 dinara veći je od onog koji propisuje Ministarstvo kulture za „svoje“ konkurse ove vrste.

U tekstu konkursa koji je na zvaničnom gradskom veb sajtu osvanuo 8. marta ove godine navedeno je da donji limit po projektu iznosi 100.000, a gornji 4.000.000 dinara, da bi već sledećeg dana usledila „ispravka“, po kojoj je donji limit po projektu 300.000, a gornji čak 9.000.000 dinara.

Južne vesti i City radio izrazili su sumnju da je naprasno izmenjeni gornji limit po projektu „smišljen“ isključivo za potrebe „vazda povlašćenih medija bliskih vlastima“. Načelnik gradske uprave Ljubiša Janić je to demantovao, navodeći da takav limit treba da pokaže brigu grada za sve medije, a da je izmena njegovog iznosa posledica „tehničke greške za koju je lično odgovoran“.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here