• Inicijativa je upozorila da ni pet meseci nakon odluka Vlade Srbije i Gradskog veća Niša koje omogućavaju besplatno ustupanje aerodroma “Konstantin Veliki” Republici ne postoji bilo kakav dokument u kojem je navedena ijedna obaveza Republike prema tom aerodromu i Gradu Nišu, niti su za njegov razvoj opredeljena republička budžetska sredstva
  • Predstavnici Inicijative su demantovali informacije da je Republika, nakon besplatnog preuzimanja niškog aerodroma, Gradu Nišu navodno otpisala dug za “aerodromsko” zemljište od 157 hektara koje mu  je 2009. godine ugovorom ustupilo Ministarstvo obrane
  • Oni su kazali da je od početka ove godine u regionu otvoreno oko 200 linija, a nijedna ne kreće  sa Niškog aerodroma
  • Pre otvaranja priče o besplatnom prenosu osnivačkih prava, vlasništva, udela  i sertifikata Niškog aerodroma sa Grada na Republiku, u ovoj vazdušnoj luci su otvarane po četiri nove linije godišnje
foto: Vesna Torović

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ saopštila je danas da se nedavno obratila Višem javnom tužilaštvu u Nišu, zahtevajući od njega da preispita da li ima osnova za pokretanje krivične istrage protiv odgovornih u vezi sa besplatnim ustupanjem aerodroma „Konstantin Veliki“ državi.

Incijativa je pokrenula postupak i pred Upravnim sudom, od kojeg je zatražila poništaj tri odluke Skupštine grada Niša, kojima su sa Grada na Republiku besplatno prenete imovina, osnivačka prava i udeo aerodroma „Konstantin Veliki“.

– Obratili smo se i Gradskom javnom pravobranilaštvu, zahtevajući informaciju da li je dalo saglasnost na besplatno ustupanje Niškog aerodroma Republici. Za takvu saglasnost, koja je inače obavezna u ovakvim procedurama, nema osnova, pošto je javno pravobranilaštvo dužno da štiti javni interes i imovinu grada-  rekli su članovi Inicijative Mladen Jovanović i Rastislav Dinić na konferenciji za novinare.

Oni su upozorili da ni pet meseci nakon odluka Vlade Srbije i Gradskog veća Niša koje omogućavaju besplatno ustupanje aerodroma “Konstantin Veliki” Republici ne postoji bilo kakav dokument u kojem je navedena ijedna obaveza Republike prema tom aerodromu i Gradu Nišu, niti su za razvoj te vazdušne luke opredeljena republička budžetska sredstva.

Jovanović je kazao da je do sada potpisan samo jedan ugovor između Vlade i Grada- o prenosu osnivačkih prava Niškog aerodroma sa Grada na Republiku, u kojem nisu navedene bilo kakve obaveze Republike, a nakon toga je imenovan v.d. direktora aerodroma.

Prema njegovoj oceni, pitanje je da li će uopšte biti drugih ugovora, kojima će se regulisati prenos imovine, sertifikata ili ugovornih obaveza Aerodroma, što bi po odluci Vlade takođe trebalo uraditi.

– Potpisanim ugovorom je ostvaren glavni cilj preuzimanja, a to je ostvarivanje kontrole nad poslovanjem ovog aerodroma, koji ima ogroman razvojni potencijal, a koji je problem koncesionaru beogradskog aerodroma, francuskoj kompaniji Vansi erport- kazao je on.

Jovanović  je naglasio da Republika, nakon preuzimanja niškog aerodroma, Gradu Nišu nije otpisala dug za “aerodromsko” zemljište od 157 hektara koje mu  je 2009. godine ugovorom ustupilo Ministarstvo obrane.

– To je dezinformacija koja se plasira- upozorio je.

Prema prethodnim izjavama republičkih i gradskih funkcionera, Niš ima obavezu da do 2020. godine Ministarstvu odbrane po ovom osnovu isplati oko 60 miliona evra, što su oni ocenili kao ozbiljan problem zbog siromašnog gradskog budžeta.

– Od početka ove godine u regionu je otvoreno oko 200 linija, od kojih nijedna ne kreće sa Niškog aerodroma. Zvaničnici su najavljivali da će ove godine iz Niša krenuti tri nove linije, što se nije dogodilo- kazao je Jovanović, uz podsećanje da je u posleduje tri godine na Niškom aerodromu otvoreno 13 novih linija, odnosno četiri linije godišnje.

Na preporuku Vlade Srbije, Gradsko veće Niša je 30. marta ove godine predložilo da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, udeli i sertifikati niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika. Skupština grada je donela takvu odluku 22. juna.

Odmah posle usvajanja odluke Gradskog veća započeli su građanski protesti u organizaciji Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, na kojima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Vansi erport.

Nakon više suprotstavljenih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno „priznali“ su da je u koncesionom ugovoru predviđeno da niški i drugi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok beogradski aerodrom ne dostigne 12 miliona putnika.

Inicijativa je zbog ovakvog ograničenja za niški i druge aerodrome pokrenula postupak pred Direkcijom za zaštitu konkurencije Komisije Evropske unije u Briselu.


A GDE JE PAPIR?            

– Gradski zvaničnisu su više puta kazali da „imaju čvrsta uveravanja“ da će Republika ulagati u Niški aerodrom i njegov razvoj. Takvih garancija nema ni u jednom dokumentu, ugovoru i „crno na belo“. To su samo mitska obećanja. A država ne funkcioniše kroz obećanja- rekao je Rastislav Dinić.

On je dodao da je ugovor o prenosu osnivačkih prava, između Vlade i Grada, potpisan u Beogradu a ne Nišu jer se vlast bojala građana Niša koji su protiv takve odluke.

 

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here