• Ministarka Zorana Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović ni nakon potpisivanja ugovora o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma „Konstantin Veliki“ sa Grada na Republiku nisu saopštili da li će Republika zajedno sa tim pravima preuzeti i dospele i ugovorene obaveze Aerodroma i Grada
  • U ugovoru o prenosu osnivačkih prava, koje je medijima dostavila Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“, ne navodi se koje obaveze vezane za Aerodrom i Grad Republika preuzima
  • Prema dostupnim informacijama, ne postoji nijedan dokument u kojem se definišu obaveze Republike prema Aerodromu, posebno ne one u pogledu investiranja, kao ni njene obaveze prema Gradu, naročito ne one o potencijalnom preuzimanju gradskog duga za „aerodromsko“ zemljište koje mu je Ministarstvo odbrane ustupilo u vlasništvo 2009. godine
  • U Zaključku Vlade, donetom u martu ove godine, a kojim je „preporučeno“ besplatno ustupanje niškog aerodroma državi, navedeno je da su obaveze Republike prema Aeroromu i Gradu „eventualne“.
foto: fb strana inicijative

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović ni nakon potpisivanja ugovora o besplatnom prenosu osnivačkih prava aerodroma „Konstantin Veliki“ sa Grada na Republiku nisu saopštili da li će Republika zajedno sa tim pravima preuzeti i dospele i ugovorene obaveze Aerodroma i Grada.

Mihajlović i Bulatović potpisali su ugovor u četvrtak 9. avgusta u Beogradu, čime je država preuzela upravljanje aerodromom.

Ministarka i gradonačelnik tom prilikom nisu saopštili detalje ugovora, pa ni njegovog dela o budućim obavezama Republike prema Gradu i Aerodromu, što su prethodno zahtevali deo javnosti, niška opozicija i pojedini mediji.

U ugovoru o prenosu osnivačkih prava, koje je medijima dostavila Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“, takođe se ne navodi koje obaveze vezane za Aerodrom i Grad Republika preuzima.

Prema dostupnim informacijama, ne postoji nijedan dokument u kojem se precizno definišu obaveze Republike prema Aerodromu, posebno ne one u pogledu investiranja, kao ni njene obaveze prema Gradu, naročito ne one o potencijalnom preuzimanju gradskog duga za „aerodromsko“ zemljište koje mu je Ministarstvo odbrane ustupilo u vlasništvo 2009. godine.

U Zaključku Vlade, donetom u martu ove godine, a kojim je „preporučeno“ besplatno ustupanje niškog aerodroma državi, navedeno je da su obaveze budućeg  republičkog „aerodromskog operatera“, u pogledu preuzimanja dela ili celokupnog operatorskog poslovanja „eventualne“. Ime budućeg operatera se ne navodi.

U Zaključku se još navodi da je preuzimanje obaveza Grada Niša koje proističu iz njegovog ugovora sa Ministarstvom odbrane vezanog za zemljište takođe samo „eventualno“.

Ugovorom je predviđena obaveza Grada da Ministarstvu odbrane do 2020. godine isplati oko 60 miliona evra za vlasništvo nad zemljišta ukupne površine 157 hektara koju je Grad do sada „izvršio sa manje od jedan odsto“.

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ postavila je povodom potpisivanja ugovora o prenosu osnivačkih prava Aerodroma niz otvorenih pitanja gradonačelniku Niša Bulatoviću, a pre svega zašto se od građana Niša i javnosti sakriva informacija o obavezama obe ugovorne strane, posebno Republike.

– Zašto gradonačelnik Niša odbija da da izjavu i otvoreno kaže svojim sugrađanima šta je i zašto potpisao? Da li gradonačelnik uopšte razume šta je potpisao? U kom trenutku ćemo saznati koje će obaveze biti otpisane Gradu Nišu kao naknada za poklanjanje aerodroma? Da li je ovo potvrda naših sumnji da država neće preuzeti nikakve obaveze iako i u odluci Gradskog veća, odluci Skupštine Grada i u Zaključku Vlade Republike Srbije stoji da je to osnov za poklanjanje aerodroma?- neka su od pitanja Inicijative.

Inicijativa je između ostalog javno upitala i da li je ovaj ugovor pre potpisivanja bio dostupan svim službama lokalne samouprave čija su mišljenja morala biti pribavljena- Gradskom javnom pravobranilaštvu i Privredno- ekonomskom savetu grada.

Na preporuku Vlade Srbije, Gradsko veće Niša je 30. marta usvojilo odluku da se državi besplatno ustupe osnivačka prava, kompletna imovina, sertifikati i licence Niškog aerodroma, koji u poslednje tri godine beleži značajnu poslovnu ekspanziju i povećanje broja putnika.

Odmah posle usvajanja takve odluke započeli su građanski protesti u organizaciji Inicijative „Ne damo niški aerodrom“, na kojima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad Niškim aerodrom kako bi narednih godina ograničila broj njegovih putnika u korist koncesionara Beogradskog aerodroma, francuske kompanije Vansi erport.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja.


DA LI V.D. DIREKTORA AERODROMA ISPUNJAVA USLOVE ZA TU FUNKCIJU?

Incijativa “Ne damo niški aerodrom” je javno upitala gradonačelnika Bulatovića i da li novoimenovani v.d. direktora Dušan Knežević ispunjava uslove za tu funkciju.

Gradsko veće Niša je dan nakon potpisivanja ugovora o prenosu osnivačkih prava Aerodroma predložilo Kneževića za v.d. direktora, a Skupština grada je dan kasnije donela odluku o njegovom imenovanju.

– Da li v.d. direktora aerodroma ispunjava sve uslove za ovu poziciju, kao što je na primer, pet godina radnog staža na poslovima za koje se zahteva visoka stručna sprema? Jesu li tačne informacije da je v.d. direktora u sukobu interesa jer vodi dva sudska spora protiv aerodroma? Da li centralne i lokalne vlasti žele da postave direktora za kojeg sigurno znaju da će raditi protiv interesa aerodroma i radnika u Nišu?- upitala je Inicijativa.

Odbornici opozicije na sednici Skupštine grada glasali su protiv izbora Kneževića, uz tvrdnju da ne ispunjava zakonske uslove za tu funkciju jer, kako su rekli, nema pet godina radnog iskustva sa fakultetskom diplomom.

Grad Niš je, inače, bio u obavezi da imenuje v.d. direktora Aeroroma jer je dosadašnji direktor Vladica Đurđanović podneo neopozivu ostavku, a Republika u Agenciji za privredne registre (APR) još nije još upisana kao vlasnik.

Đurđanović je podneo neopozivu ostavku istog dana kada je potpisan ugovor o prenosu osnivačkih prava Aerodroma sa Grada na Republiku jer, kako je naveo, „ne želi da učestvuje u onome što sledi“ u poslovanju te vazdušne luke nakon njenog besplatnog preuzimanja od strane Republike.

On je u obrazloženju ostavke naveo da smatra da je „potpuno iracionalno da preduzeće koje je posle 30 godina postojanja jedva stalo na noge napušta dokazano uspešni model i prelazi na državne subvencije“, ocenujući da će „veoma brzo u potpunosti biti promenjen dosadašnji model poslovanja aerodroma i vraćen deset godina unazad“.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here