• Nadzorni odbor i direktor Aerodroma Niš Vladica Đurđanović demantovali su večeras  kao “apsolutno netačne“ izjave resorne ministarke Zorane Mihajlović o “ugroženosti bezbednosti vazdušnog saobraćaja” na tom aerodromu
  • Oni su demantovali i Mihajlovićkinu izjavu o  “nesposobnosti” rukovodstva Grada i Aerodroma da njime upravljaju, podsećajući na značajne poslovne rezultate u poslednje tri godine
  • Oni su negirali i njene tvrde da  između rukovodstva Grada i Aerodroma postoje “prepucavanja”, navodeći da rukovodioci  aerodroma već  godinama  “besprekorno” sarađuju sa gradskim funkcionerima, koji su „uvek bili tu za svoj Aerodrom“
foto: UPSS

Nadzorni odbor i direktor Aerodroma Niš Vladica Đurđanović demantovali su večeras  kao “apsolutno netačne“ izjave resorne ministarke Zorane Mihajlović o “ugroženosti bezbednosti vazdušnog saobraćaja” na aerodromu, kao i o “nesposobnosti” rukovodstva grada i aerodroma da njime upravljaju.

Oni su naveli da  Grad Niš i Aerodom „preduzimaju sve mere kako bi se obezbedio nesmetan razvoj vazdušnog saobraćaja“ i podsetili  na “vidljive i očite rezultate” u poslovanju aerodroma u poslednje tri i po godine.

– Aerodrom Niš danas posluje bez ikakvih subvencija, nema ni dinara kredita, sprovodi javne nabavke opreme za više od 300.000 evra iz sopstvenih sredstava i beleži istorijski rast broja putnika, koji sada iznosi 331.000. Pre manje od četiri godine ovo javno preduzeće bilo je pred bankrotom, u dugovima od oko million evra, sa 1335 putnika, bez vidljivog vazdušnog saobraćaja i sa četiri neiplaćene zarade zaposlenima koji su zbog toga štrajkovali- navodi se u saopštenju.

Rukovodstvo Aerodroma navodi da “svi  pokušaji da se ovi rezultati ospore stvaraju pogrešnu klimu koja šteti njegovom poslovanju”.

Ono je u saopštenju potvrdilo pisanje Medijske kutije da je Aerodrom 30. marta podneo zahtev za produženje ugovora za 35 radnika, koji već skoro godinu dana rade na određeno vreme od po četiri meseca, da je Grad prosledio taj zahtev Vladi, a da mu još uvek nije stigla saglasnost Vladine komisije da ti radnici oni i dalje zaposleni.

Vlada je, inače, sinoć navela da je njena Komisija dala ovu saglasnost na sednici održanoj 27. aprila.

Nadzorni odbor i direktor Aerodroma Đurđanović demantovali su i tvrdnje ministarke Mihajlović da  između rukovodstva Grada i Aerodroma postoje sukobi i “prepucavanja”, navodeći da rukovodioci  aerodroma već  godinama  “besprekorno sarađuju“ sa gradonačelnicima i drugim gradskim funkcionerima.

– Ne postoje nikakvi problem na relaciji Grad Niš- Aerodrom Niš i mi smo prezadovoljni saradnjom sa gradskim  rukovodstvomm koje u potpunosti razume situaciju u kojoj se nalazimo i koje je uvek bilo tu za svoj Aerodrom- navodi se u saopštenju.

Gradsko veće Niša je, međutim, 30. marta ove godine donelo odluku o besplatnom ustupanju osnivačkih prava, kompletne imovine, sertifikata i licenci niškog aerodroma  „Konstrantin Veliki“ Republici, na preporuku Vlade Srbije.

Odluka je izazvala građanske proteste, kao i javne sumnje da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad niškim aerodromom kako bi ograničila njegov razvoj zbog koncesije francuskoj kompaniji Vansi erport za beogradski aerodrom.

Nakon više suprotstavljenih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić „priznali“ su da je u koncesionom ugovoru predviđeno da niški i drugi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok beogradski aerodrom ne dostigne 12 miliona putnika.

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ pokrenula je zbog ovakvog ugovornog ograničenja za niški i druge aerodrome u Srbiji postupak pred Direkcijom za zaštitu konkurencije Komisije Evropske unije u Briselu.

Konačnu odluku o vlasničkom statusu Aaerodroma „Konstantin Veliki“  trebalo bi uskoro da donese Skupština grada Niša.

Komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here